בשיתוף הטוטו
שם: ליפז חג'אמה
גיל: 15
מקום מגורים: גדרה
ענף: טאקוונדו
איך הגעתי לספורט הזה: "הכל התחיל בחוג לריקודים סלונים כשהייתי בת ארבע", מספרת ליפז, "לא היה לי כיף. לעומת זאת, אח שלי היה בטאקוונדו אז הלכתי לשיעור ניסיון. איך שהגעתי לשם – התאהבתי. החלטתי לעזוב את הריקודים ולעבור לטאקוונדו. מאז זה סיפור אהבה. היום אני מתמודדת בקטגוריה הפתוחה, שזה 59 פלוס קילו ואני נחשבת לנמוכה במשקלים האלו".
3 צפייה בגלריה
ליפז חג'אמה - טאקוונדו
ליפז חג'אמה - טאקוונדו
ליפז חג'אמה
(צילום: אביגיל עוזי)
הישגים בולטים: בשנה האחרונה, בשנת 2022, ליפז זכתה במקום השני באליפות גביע עולם בבולגריה ובאוסטריה, הגיעה במקום ה-3 באליפות עולם והיא במקום הראשון באליפות ישראל כבר שלוש שנים ברציפות.
כמה אני מתאמנת: "אני עושה שישה אימונים בשבוע ברמלה ופעם אחת עם נבחרת ישראל. האימונים קשים, כל אימון אורך כשעתיים, אבל יש לי מטרה ברורה – אני רוצה שתהיה לי מדליה אולימפית ונותנת מה שאני יכולה. כשאני מנצחת בקרב, אם אני עובדת טוב, אז אני מרגישה טוב. לפני קרב חשוב, הרבה פעמים, אני נלחצת ואני לא מסוגלת לחשוב כמו שצריך. המאמן שלי והחברים שלי לנבחרת מרגיעים אותי ואני עולה לקרב רגועה וחושבת כמו שצריך".
מה החלום: "אני מאחלת לעצמי שאני אמשיך להיות חזקה כמו שאני ולהמשיך להתמיד ולהקפיד באימונים. יש לי מטרה, אני רוצה להגיע לאולימפיאדת 2028 כי ב-2024 אהיה עדיין צעירה מדי אז חשוב לי לתת הכול, חשוב לי לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
   ליפז חג'אמה - טאקוונדו
   ליפז חג'אמה - טאקוונדו
"מאחלת לעצמי שאני אמשיך להיות חזקה"
(צילום: אביגיל עוזי)
דבר המומחים: "אני רואה שליפז מתאמנת מאוד קשה", מסביר אלכס אברבוך, "וזו הדרך בשביל להיות טופ של טופ והיא עושה את זה בדרך של חיוך". מאמן הכדורסל פיני גרשון מוסיף ואומר: "לליפז יש מוטיבציה גבוהה מאוד. יש לה גם, אני חושב, את היכולות".
השייטת האולימפית ורד בוסקילה מדגישה ואומרת: "אחת הבעיות שיש לנו הרבה פעמים בענפי קרב זו היכולת שלך להיות נערה מתוקה כשאת מדברת, אבל לעלות על המזרן, ולהיות אגרסיבית ולתקוף, ואני רואה איך היא יודעת לעשות את המעבר הזה בצורה מושלמת. היא הולכת על זה עד הסוף וזה תענוג לראות את זה".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו