על שולחן ביתו של ערן זהבי בסביון מונחות ארבע טיוטות חוזה מסוכמות – על אחת מהן הוא אמור לחתום עד סוף השבוע הקרוב.
כבר יותר מחודש שזהבי מתלבט לגבי מה שעשויה להיות התחנה האחרונה בקריירה שלו. בגיל 35, אחרי עונה טובה באיינדהובן וכשהוא שחקן חופשי, הכוכב הישראלי עדיין מבוקש וההצעות זורמות. לפחות שבע מהן היו משמעותיות, ואחרי שסינן את האופציות יחד עם סוכנו רונן קצב, הוא התביית על ארבע קבוצות: בוטפוגו, אולימפיאקוס, מכבי ת"א ודי.סי יונייטד מה־MLS - בכולן מדובר בחוזה לשנתיים.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
כמובן שאת האוהדים הצהובים הכי מעניינת האפשרות שיחליט לבצע קאמבק מפואר לקריית־שלום. אבל מתברר שזהבי יוצר טירוף לא קטן גם בריו דה ז'ניירו, כשהבעלים של קבוצת הפאר הברזילאית, בוטפוגו, ג'ון טקסטור מפעיל על החלוץ לחץ כבד לחתום על חוזה של 4 מיליון יורו לעונה, כולל בונוסים.
אחרי שחזר ממחנה אימונים אישי בדובאי, זהבי צפוי לקבל החלטה ממש בקרוב לגבי הבית הבא שלו, כשלכל בחירה יתרונות וחסרונות.

בוטפוגו (ברזיל) |בגלל הכסף והאווירה

למה כן: השכר הגבוה ביותר מבין האופציות והטירוף של הבעלים - ובעיקר של הקהל הברזילאי - כל אלה מבטיחים לזהבי קרנבל וחוויה תרבותית. בנוסף, החלטה להצטרף לבוטפוגו תסדר לו היסטוריה קטנה כשיהפוך לכדורגלן הישראלי הראשון שמשחק בארץ הסמבה.
למה לא: הכדורגל הברזילאי הוא מלכודת דבש. מצד אחד אטרקציה, מצד שני סבלנות היא מצרך נדיר שם. לא סיפקת את הסחורה? אתה עלול מהר מאוד למצוא את עצמך בחוץ. אם זהבי התקשר לפאולו סוזה, המאמן הפורטוגלי בטח סיפר לו איך נבעט מפלמנגו אחרי חמישה חודשים בלבד. אבל השיקול המרכזי מבחינת משפחת זהבי הוא החשש להתגורר במדינה עם בעיית פשע.
החוזה המוצע: כארבעה מיליון יורו לעונה, כולל בונוסים.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
(איור: ליאו אטלמן)

אולימפיאקוס (יוון) | בגלל המועדון ומזג האוויר

למה כן: לא במקרה זהבי סיכם באולימפיאקוס כבר בינואר ורק ברגע האחרון לא עבר בשל וטו שהטילה איינדהובן. מדובר במועדון אירופי גדול, שעתיים טיסה בלבד מישראל עם מזג אוויר נוח ומוכר, אוהדים חמים וסיכוי טוב לשחק בליגת האלופות.
למה לא: בדומה לברזיל, גם ליוונים יש פתיל קצר. או שאתה כוכב או שאתה כלום. זהבי שוחח בנושא עם ביברס נאתכו, שהגיע עם ציפיות גבוהות לאולימפיאקוס, אבל מהר מאוד סיים את הרומן אחרי שרשם את העונה הגרועה בקריירה שלו.
חוזה מוצע: כשני מיליון יורו לעונה.
(הטירוף של אוהדי אולימפיאקוס)

מכבי ת"א (ישראל) | בגלל אהבת הקהל

למה כן: חזרה הביתה, אהבת הקהל בצהוב, האתגר להביא למכבי ת"א אליפות אחרי שנתיים חלשות, השיקול המשפחתי - ומעל הכל האפשרות לשבור את תקרת הזכוכית ולהוכיח שכוכב ישראלי מסוגל להצליח גם כשהוא מגיע לעונות פרישה בליגת העל.
למה לא: איל ברקוביץ', חיים רביבו ויוסי בניון היו כוכבים ענקיים שרק רצו לסיים את פרק הכדורגל שלהם במקום שבו התחילו, אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד - וכולם יודעים איך זה נגמר. גם הציפיות של האוהדים לקבל את אותו זהבי שעזב לפני שש שנים עם 35 שערים בעונה עלולות להסתיים באכזבה של כל הצדדים. דבר נוסף, אין מחלוקת שוולדימיר איביץ' הוא מאמן מצוין, אבל מצד שני הרס"ר הסרבי ידוע כאחד שלא מחשבן לשמות, כפי שקרה עם טרוי דיני בווטפורד.
חוזה מוצע: כמיליון יורו לעונה, הכנסות משיווק והבטחה לתפקיד מקצועי בעוד שנתיים.

3 צפייה בגלריה
יחזור למכבי?
יחזור למכבי?
יחזור למכבי?
(צילום: אורן אהרוני )

די.סי יונייטד (ארה"ב) | בגלל הנוחות

למה כן: כשזהבי בחן את האופציה האמריקאית, הוא כיוון בעיקר למיאמי או ללוס־אנג'לס האטרקטיביות, אבל גם וושינגטון היא יעד נוח עם איכות חיים גבוהה וחינוך מעולה לילדים. מבחינה מקצועית, ה־MLS היא אחת הליגות המתקדמות בעולם, שלא מעט כוכבים שיחקו בה.
למה לא: בעונה שעברה הייתה וושינגטון קבוצת תחתית, ובכלל - לא מדובר באחת מאריות הליגה - לכן לזהבי יהיה קשה יותר לבלוט בה. הישראלי גם לוקח בחשבון את המרחקים הגדולים בין המדינות בארה"ב, את הטיסות הארוכות וכתוצאה מכך את ההיעדרויות הרבות מהבית.
חוזה מוצע: כשני מיליון דולר לעונה.