איגוד השחייה העולמי הודיע הבוקר (שני) באופן רשמי כי שלי בובריצקי ואריאל נשיא הבטיחו סופית את הקריטריון לאולימפיאדת פריז 2024 בתרגילי הדואט בשחייה אומנותית.
בובריצקי ונשיא התעלו באליפות העולם, שהסתיימה בסוף השבוע, וההישגים שקבעו מיקמו אותן במקום הרביעי בדירוג המצטבר מבין הדואטים שלא העפילו לאולימפיאדה על בסיס יבשתי או על בסיס קבוצתי. המאמנות של הצמד הישראלי בתרגילי הדואט הן סבטה בלכר ואנה טרס.
1 צפייה בגלריה
השחייניות האומנותיות שלי בובריצקי, אריאל נשיא
השחייניות האומנותיות שלי בובריצקי, אריאל נשיא
הבטיחו את מקומן בפריז. שלי בובריצקי ואריאל נשיא
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
מדובר בהישג מעולה עבור צמד הדואט הישראלי מכיוון שמדובר בקריטריון הקשה ביותר אי פעם באולימפיאדה בענף הזה, בעקבות צמצום מספר הדואטים ל-18 בלבד. זו פעם השישית ברציפות שהדואט בשחייה האמנותית מייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.
ההרכב הקבוצתי של ישראל הגיע גם כן להישג גדול, כאשר דורג במקום השביעי הכללי באליפות העולם בקטאר, אך לא זכה בכרטיס לפריז - וכרגע הוא הרזרבה הראשונה למשחקים האולימפיים.
יו"ר איגוד השחייה האמנותית נעם צבי: "ההכנה של הדואט ושל הקבוצתי נפגעה קשות עם פרוץ המלחמה ותוכניות האימון השתנו לבלי הכר כאשר תוכנית התחרויות בוטלה לחלוטין. הספורטאיות התאמנו בהתאם לאילוצים שיצרה המלחמה ותוך חוסר ודאות אם בכלל יוכלו להשתתף באליפות העולם. גם בדוחא האווירה הייתה עוינת והקשתה על הקבוצה, אך למרות כל זאת הספורטאיות הפגינו חוסן נפשי וקבעו הישגים מדהימים. צוות גדול ומסור מאין כמותו ליווה את כל ההכנות ויש לו חלק משמעותי בהישג".