אכזבה לנבחרת הישראלית באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית המתקיימת בהונגריה: דריה אטמנוב, הנציגה של ישראל למשחקים האולימפיים בפריז, ודניאלה מוניץ, נעלו את התחרות היום (שבת, היום הרביעי באליפות) ללא אף מדליה, זאת לאחר שנטלו חלק בסיבוב הגמרים הראשון (מתוך שניים). הנבחרת הקבוצתית תתחרה מאוחר יותר (החל מ-17:00) הערב. גם במקצה הקבוצתי הסתפקה המשלחה הישראלית במקום החמישי המאכזב.
מה שהמתיק במשהו את יום התחרות הייתה הזכייה של נבחרת ישראל במדליית הארד המדינתית (334.500 נקודות בסה"כ). התחרות המדינתית נקבעת על ידי סך ציוני המוקדמות של הנבחרת הקבוצתית והמתעמלות האישיות. בולגריה ואיטליה זכו במקום הראשון והשני (בהתאמה).
2 צפייה בגלריה
דריה אטמנוב ודניאלה מוניץ
דריה אטמנוב ודניאלה מוניץ
נעלו את הקרב רב ללא מדליה. אטמנוב ומוניץ
(צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)
אטמנוב, שזכתה במדליית הזהב באליפות אירופה 2022 וארד באליפות העולם בקיץ שעבר, לא הציגה תחרות טובה והייתה רחוקה מאוד מהפודיום כשסיימה במקו0 ה-19 הכללי. הבעות הפנים של המאמנת שלה, איילת זוסמן, בסוף התרגילים בהם נרשמו לא מעט טעויות ונפילות, רמזו שהמתעמלות בת ה-18 רחוקה מאוד משיאה.
תוצאות התרגילים של אטמנוב: סרט 30.650 נקודות, כדור 29.700 נקודות (נפל פעמיים במהלך התרגיל), אלות 29.600 נקודות (נפלה פעמיים מהמכשיר, לצד דרגת קושי גבוהה) ו-35.750 נקודות בסרט, שהיה התרגיל הטוב ביותר מתוך הארבעה. בשקלול ארבעת המכשירים אטמנוב סיימה עם 125.700 נקודות.
מוניץ, שזכתה במדליית זהב באליפות אירופה שהתקיימה בארץ ב-2022 בתרגיל הסרט בקטגוריית הג'וניור, סיפקה הצצה נדירה לקראת מה צפוי במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028, כשהפתיעה עם המקום החמישי. אחרי שכבר זכתה השנה במדליית זהב בתרגיל הכדור בגביע העולם לבוגרות שהתקיים ביוון, המתעמלת בת ה-16 הציגה תרגילים נהדרים באליפות אירופה השנייה שלה (אשתקד החליפה את אטמנוב הפצועה לצד עדי כץ שלא קבעה את הקריטריון לפריז).
2 צפייה בגלריה
הנבחרת והארד המדיני
הנבחרת והארד המדיני
הנבחרת והארד המדיני
(צילום: Ulrich Fassbender, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
הצגת מדי המשלחת הישראלית לפריז
(צילום שמוליק דודפור)
תוצאות התרגילים של מוניץ: סרט 32.500 נקודות, כדור 33.900 נקודות, אלות 33.300 נקודות ובתרגיל החישוק, שהיה מצוין, קיבלה 34.600 נקודות. בשקלול ארבעת המכשירים מוניץ סיימה עם 134.300 נקודות. אגב, למוניץ יש אחות תאומה בשם מישל, שכמו אחותה זכתה במדליה באליפות היבשתית שנערכה בישראל, אולם כעת מישל משמשת כרזרווה בנבחרת הקבוצתית.
נבחרת ההתעמלות האמנותית, אמנם כבר הרגילה את חובבי הספורט בישראל להצלחות, אלא שאופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי ושני בקנוב לא היו קרובות ליכולות הרגילות שלהן. בתרגיל חמשת החישוקים הן קיבלו 38.15 נקודות ובתרגיל המשולב של הסרטים והכדורים קיבלו 31.9 נקודות. התרגיל האחרון, שהרשים לא מעט אנשים וזכה בתחרויות עד כה לניקוד גבוה גם בשל דרגת הקושי שלו, היה מלווה בלא מעט טעויות וגם נפילות מכשיר. הנבחרות החזקות של ספרד, איטליה ובולגריה ידעו לנצל את הטעות ולקחת את המקום בפודיום. הישראליות, כאמור, סיימו במקום החמישי.
יש לציין כי במשחקים האולימפיים המתעמלות מתחרות אך ורק בקרב רב (ולא במכשירים פרטניים), שהוא סיכום של כל ארבע תוצאות המכשירים באישי ושתי תוצאות המכשירים בקבוצתי, כך שיום התחרות הנוכחי היה המשמעותי ביותר במסגרת ההכנה למשחקים בפריז. מחר (ראשון) המתעמלות (הן האישי והן הקבוצתי) יתחרו לפי מכשיר.
פורסם לראשונה: 16:35, 25.05.24