ישראל קיבלה היום (שלישי) כרטיס נוסף למשחקים האולימפיים בפריז, בדגם סירות ILCA6 . זאת בזכות ההישג שרשמה שי קקון באליפות העולם האחרונה, בארגנטינה, אותה סיימה במקום השמיני.
את ההודעה על הזכייה בכרטיס הנוסף קיבלו היום באיגוד השייט הישראלי בעקבות הפסילה של הקווטה הפורטוגלית, בה זכתה המדינה באליפות העולם בפינלנד, בשנה שעברה (2023).
1 צפייה בגלריה
שי קקון
שי קקון
תייצג את ישראל בפריז? קקון
(צילום: sailing energy)
הסיבה לפסילה: השייטת שהציגה את פורטוגל הייתה יוונייה ולא החזיקה באזרחות פורטוגלית. מאחר ונציגה פינית הקדימה את קקון בדירוג השנה, נוצר מצב כי ישראל היא המדינה השביעית בדירוג המדינות ולכן קיבלה את הכרטיס לאולימפיאדה.
המצב בו ספורטאים מייצגים מדינה שהם אינם אזרחיה אינו מאוד נדיר בספורט, אך במקרים כאלה על הספורטאי לדאוג לרישום אזרחותו תוך תקופה מסוימת. במקרה הנוכחי, הפסילה של פורטוגל גרמה לשינויים משמעותיים, שהגדילו את המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בנציגה נוספת.
על אף שקקון היא זו שהשיגה את הקווטה לישראל, מועמדותה למשחקים האולימפיים צריכה לקבל את אישורה של הוועדה לבחירת הנציגים האולימפיים של איגוד השייט ושל הנהלת האיגוד. שתי ועדות מטעמם יתכנסו בחודש הבא ויחליטו על זהות הנציג בדגם המדובר ובהנחה שקקון תקבל את הקווטה, זאת תהיו האולימפיאדה השנייה שלה אחרי שייצגה את ישראל בטוקיו 2020.