האירוע שמסעיר את הג'ודו הישראלי: יו"ר האיגוד משה פונטי ומאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה ליבנו את העניינים ביניהם, וסמדג'ה המריא היום (שני) עם הג'ודאים לתחרות הגראנד סלאם בטשקנט.
סמדג'ה לא הופיע לשלושה אימוני נבחרת לאחר התקרית באימון ביום חמישי האחרון, שבמהלכה יו"ר האיגוד משה פונטי העביר ביקורת חריפה על חלק מהג'ודאים ואמר כי "אם צריך אפטר את אורן סמדג'ה". המאמן אף היה אמור להישאר בארץ ולא להצטרף לנסיעה לאוזבקיסטן - לפי ההודעה הרשמית על היעדרותו, הוא לא חש בטוב - אך כעת המשבר הסתיים.
1 צפייה בגלריה
משה פונטי אורן סמדג'ה ג'ודו
משה פונטי אורן סמדג'ה ג'ודו
יוצאים לדרך חדשה? סמדג'ה ופונטי
(צילום: אורן אהרוני)
יו"ר האיגוד הבהיר בשיחה הטעונה כי הג'ודאים בכושר גרוע, חמישה חודשים בלבד לפני אולימפיאדת פריז והבהיר כי יש לו ביקורת על הדרך של סמדג'ה. "דרושה חשיבה חדשה", הוא טען. עם זאת, גורם בנבחרת הבהיר: "פונטי זעם על הג'ודאים הצעירים, אבל הם היחידים שמתאמצים. הוא לא היה אמיץ לבקר את ספורטאי הנבחרת הבכירים, שמתרסקים בתחרויות".
לדברי אחד הג'ודאים שהיו באימון, "היה פיצוץ מטורף. פונטי צעק על הג'ודאים שהוא משקיע בהם והם מפסידים בסיבובים הראשונים בכל תחרות, ותוך כמה שניות בלבד". גורם בנבחרת אמר: "אורן היה בהלם מפונטי. הוא לקח את הדברים שלו ועזב מהר את האולם".
נבחרת הגברים של ישראל בג'ודו, שהגיעה לשתי האולימפיאדות האחרונות עם פוטנציאל ענק ותקוות גדולות למדליה, עברה שנה איומה. הג'ודאים הבכירים - שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק - רחוקים מכושרם וגם הצעירים לא מצליחים להיכנס לנעליים הגדולות של קודמיהם.
אם זה לא מספיק, רק בשבוע שעבר - ובפעם הראשונה זה שנתיים ותשעה חודשים - נבחרת ישראל בג'ודו סיימה טורניר גראנד סלאם ללא אף מדליה. בפעם האחרונה זה קרה בגראנד סלאם קאזאן 2021, וכשנותרו פחות מ-150 ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, מדובר בנתון מדאיג.
מאיגוד הג'ודו לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 06:31, 26.02.24