"אוברדוביץ' מעלה את הגארד הישראלי למגרש, הוא רוצה לתת לו את המושכות כדי להביא תואר אירופי". זה לא שידור גמר היורוקאפ של עונת 2021/22, אלא בכלל גמר היורוליג ב-1999, בו עודד קטש וז'ליקו לקחו את הגביע עם פנאתינייקוס נגד מכבי ת"א. יש דמיון קטן, לא ככה?
אחרי החתימה בפרטיזן בלגרד, ראיתי המון אנשים ששאלו את דעת הקהל ברשתות החברתיות - האם לים מדר עדיף לשחק בליגת הפיתוח או ללכת ליורוקאפ? התשובות היו לכאן ולכאן, אבל בעיניי התשובה חד-משמעית: ההחלטה של מדר ללכת לשחק ביורוקאפ (בואכה יורוליג) היא הטובה והקלה ביותר שהוא היה יכול לקבל!

1 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: האתר הרשמי של פרטיזן בלגרד)

אם יש אנשים שחושבים שלשחק לצד שחקנים אלמוניים בג'י ליג זה עדיף עבור ילד בן 20 מאשר לשחק תחת ז'ליקו אוברדוביץ' – תכירו לי אותם, זה מעניין אותי. חוזה דו-כיווני הוא חוזה לג'י ליג, שמקנה לקבוצה את הזכות להעלות את השחקן לקבוצה הרשמית ב-NBA למספר משחקים (מקסימום 50 בעונה) במידה שיש פציעות, קורונה וכו'. למדר הוצע חוזה מסוג זה, ונכון, הוא היה זוכה לקבל כמה שניות של תהילה לצד ג'ייסון טייטום ואנס קאנטר, אבל החוזה הזה לא יציב בכלל, ואם מדר רוצה לשחק באופן רציף בקבוצה איכותית, שבגיל 20 תדע להוציא ממנו את המקסימום ולממש את הפוטנציאל שבו – אסור לו לחתום על חוזה כזה.
עוד לפני ששמענו על פרטיזן, אולם הגרמנית שמה את מדר על הכוונת שלה, וגם במקרה הזה היה עדיף לו ללכת לשם מאשר לחתום על החוזה הדו-כיווני בבוסטון, אבל מדר קיבל מתנה משמיים, שספק אם יש אנשים שזכו לקבל אותה אי פעם – אחד מהמאמנים הגדולים במשחק, ובטח הכי גדול בהיסטוריית הכדורסל האירופי, התקשר אליו אישית כדי להגיד לו שהוא רוצה אותו בקבוצת החלומות שהוא בונה. נשמע כמו פנטזיה.
רק תעיפו מבט ברשימת השחקנים ששיחקו תחת השועל הסרבי - ז'ליקו לא מרבה לשחק עם צעירים, ורוב השמות בסגל שלו הם שחקנים עם ניסיון שיודעים דבר או שניים בכדורסל. במשך 30 שנות קריירה כמאמן, רק 2 שחקנים צעירים יותר מים מדר עברו תחתיו – גיאורגי שרמדיני וסטפן שטאזיץ'.
ז'ליקו הוא מכונת תארים. יש לו 9 אליפויות אירופה (בממוצע, הוא מביא אליפות אירופה בכל 3 שנים!), 11 אליפויות יוון, והרשימה עוד ארוכה. בממוצע, בכל עונה יש לו 2 תארים. מוגזם, הייתי אומר. השועל הוא מכונת תארים בעיקר בזכות היותו אדם שהופך את השחקנים שלו לטובים יותר בכל פן שקשור לכדור הכתום. סקירה מהירה על שחקנים ששיחקו אצלו בתחילת דרכם לפחות 3 שנים תגרום לכם לצמרמורת – דיאמנטידיס, שאראס, ספאנוליס, בוגדן בוגדנוביץ', בודירוגה, בייליצה.
למדר תהיה מלחמה גדולה על דקות המשחק בפרטיזן. על העמדה שלו יתחרו גם דאלאס מור, ששיתף איתו פעולה בהפועל ת"א, וקלע בעונה האחרונה 26 נקודות בממוצע למשחק בליגה הסינית. אלכסה אברמוביץ' מגיע אחרי עונה מעולה בליגה הספרדית בה קלע 16.5 נקודות במדי אסטודיאנטס, והאחרון הוא מרקוס פייג' שקלע 10 נקודות בממוצע ביורוקאפ.
התחרות לא תהיה קלה, אבל אני מאמין בים, אתם מאמינים, ז'ליקו מאמין בים, והכי חשוב – ים מאמין בעצמו!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.