סרגיי ריכטר היה אמור לצאת מחר (חמישי) אחר הצהריים לג'קארטה באינדונזיה. הקלע הישראלי התכוון להתחרות בתחרות גביע העולם הראשונה מבין ארבע ב-2023, המהווה תחרות משמעותית בצבירת ניקוד להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז 2024. אבל ריכטר לא יצא לתחרות, שתתקיים בשבת הקרובה, מסיבות פוליטיות.
ריכטר קיבל היום הודעה מהמארגנים כי לא יוכל להתחרות באינדונזיה עם סממנים ישראלים, בהם דגל ישראל על הביגוד הרשמי שלו ועל הרובה. יצוין כי על הרובה עמו מתחרה ריכטר חרוט דגל ישראל והאותיות ה-ISR. המארגנים הודיעו להתאחדות הישראלית ולריכטר שיתירו את הכנסת הנשק שלו, רק אם יקבלו מישראל אישור שהקלע הישראלי יופיע תחת סממנים מזהים של ההתאחדות הבינלאומית בקליעה או דגל הוועד האולימפי הבינלאומי.
1 צפייה בגלריה
סרגיי ריכטר קלע ישראלי
סרגיי ריכטר קלע ישראלי
"לעולם לא אסכים להשתתף בתחרות בלי ה-ISR על חליפת התחרות ועל הרובה שלי". ריכטר
(צילום: פרטי)
"לעולם לא אסכים להשתתף בתחרות כלשהי בלי ה-ISR על חליפת התחרות שלי, על הרובה האישי שלי ועל מסך התוצאות. אינני מבין כיצד התנועה האולימפית מאשרת לקיים תחרויות בינלאומיות בכלל וכאלה המהוות מבחן יכולת למשחקים האולימפיים במדינות האוסרות סימני זהות של המדינות אותן הספורטאים מייצגים".
ריכטר הוסיף: "אני פותח את השנה החשובה ביותר בדרך לפריז, כשיריביי זוכים ביתרון מקצועי עליי בשל בעיות פוליטיות. אם התנועה האולימפית הדוגלת בקיום ספורט ללא הבדלי לאום, דת, גזע ומין לא עומדת מאחורי האידיאולוגיה שלה, אז מה ערכה? אינני מבין כיצד מתירים למדינה לקיים תחרות כלשהי עם מגבלות זהות לאומית".