שנת 2023 ב-NBA נפתחה הלילה (בין ראשון לשני) עם אירוע די סוריאליסטי במשחק בין דנבר לבוסטון: חישוק עקום ועובדי תחזוקה שלא ממש מצליחים לתקן את הסל ומשאירים במשך קרוב ל-40 דקות את שחקני שתי הקבוצות והקהל משועממים ובחוסר ודאות מוחלט.
הכל התחיל שמונה דקות לסיום הרבע הרביעי, כשהנאגטס הוליכו בפער דו-ספרתי על הסלטיקס, והיו בדרך לניצחון מוצדק. רק שאז רוברט וויליאמס מבוסטון סיפק דאנק מהדהד שעיקם את הטבעת וגרם להפסקת המשחק. האמת, כבר נתקלנו במקרים כאלה בעבר, אבל הפעם עובדי האחזקה ב'בול ארינה' היו אובדי עצות. הם פשוט לא הצליחו ליישר את הטבעת או להחלפה באחרת.
3 צפייה בגלריה
הסל שהתעקם
הסל שהתעקם
הסל שהתעקם ועובר תחזוקה אובד עצות
(צילום: AP)
שני עובדי האחזקה הוכפלו לארבעה, שני סולמות הובאו מחדר הציוד ומרגע לרגע העניין הפך מסיפור זניח לבדיחה גדולה. "הייתה התלהבות", צחק מאמן הנאגטס, מייק מאלון. "יש הרי בדיחה: כמה אנשים צריכים כדי לתקן סל במשחק NBA, לא?".
בדנבר ניסו לבדר את הקהל עם שירים ומשחקים על לוח התוצאות הגדול, אבל מי שגנבו את ההצגה היו בסופו של דבר השחקנים. גרנט וויליאמס מבוסטון פתח בריקודים סוערים ואילו דיאנדרה ג'ורדן וכריסטיאן בראון שיחקו 'אבן, נייר ומספרים' עם האוהדים.
3 צפייה בגלריה
רוברט וויליאמס
רוברט וויליאמס
הדאנק של וויליאמס ש"גרם" למהומה
(צילום: AP)
"זה באמת נראה כמו סוג של מערכון", הודה ג'יילן בראון מהסלטיקס. "לא הייתה תקשורת בין כל העובדים. הם בילו את כל הזמן הזה בניסיון לתקן, אבל כשחזרנו הטבעת נראה פחות או יותר אותו הדבר. לדעתי פשוט בזבזנו את כל הזמן הזה על כלום".
בראון כעס על הזמן הרב שהשחקנים בילו על הספסל ולאחר מכן חזרו מיד לפרקט: "יש לזה השפעה על המשחק. ככה מתרחשות פציעות. למרבה המזל זה לא קרה, אבל זה לא רציני. כל התהליך הזה טופל בצורה גרועה".
בסופו של יום - ואחרי כאמור 40 דקות - הטבעת תוקנה והאנגטס חגגו ניצחון 111:123. יוקיץ', כצפוי, כיכב עם 30 נקודות, 12 ריבאונדים ו-12 אסיסטים - הטריפל-דאבל השני ברציפות והתשיעי שלו העונה. "הוא ה-MVP שלי וצריך להיות גם ה-MVP של ה-NBA בפעם השלישי ברציפות", טען חברו לקבוצה, ברוס בראון, שתרם 21 נקודות.
דנבר רשמה את נצחונה ה-10 מ-12 המשחקים האחרונים וממשיכה להוליך את המערב (מאזן 12:24). גם מאלון החמיא ליוקיץ', כשנשאל האם זה יהיה פייר אם ייבחר שוב לתואר ה-MVP של העונה הסדירה: "אם מישהו שבחר אותו פעמיים, לא ייבחר אותו בפעם השלישית ברציפות לאחר תצוגות כאלו - זה נובע רק מעצלנות".