אדוניס לאטימור בן ה-17 הפתיע את כולם, מלבד את עצמו. הנער מתיכון לנדסטון, שנולד ללא רגל ימין ועם רגל שמאל שמסתיימת בירך, זכה באליפות וירג'יניה הרגילה בהיאבקות - וריגש את כל ארה"ב. וכן, זאת למרות שפגש מולו מתאבקים ברמה הגבוהה ביותר שאינם סובלים ממגבלה פיזית.
לאטימור, שנולד גם עם אצבע אחד בלבד על ידו הימנית, החל בחוג היאבקות בכיתה ב' ומאז לא הפסיק לרגע לוותר על החלום - להפוך למתאבק פראלימפי מקצועי. רק שבמסגרת אליפויות התיכונים, גם בארה"ב, אין עדיין תחרויות לספורטאים עם מוגבלויות בלבד. המשמעות: לאטימור משתתף כבר ארבע שנים בתחרויות 'רגילות'.
צפו ברגע הניצחון של לאטימור במהלך קרב גמר האליפות הארצית
זה לא הפריע לו. הוא ניצח בתחרות ארבעה יריבים (בקטגוריית המשקל עד 48 ק"ג), כולל 1:5 מוחץ את קורלן טראן מתיכון לייק ברדוק בגמר. "חלמתי על זה מאז שהתחלתי ללמוד היאבקות", הודה לאטימור. "אני לא יכול להסביר עד כמה אני מאושר".
מאמנו, ג'יימס סנדרלין, הריע בשניות האחרונות של קרב הגמר, והיה פשוט באקסטזה. אולי אפילו יותר מחניכו. הסרטון בו הוא שאג בטירוף בשניות האחרונות שבר את הרשת. "זה מדהים", סיפר סנדרלין. "אני אמנם שאגתי בפרעות, אבל הוא זה שעשה את כל העבודה. אני פשוט שמח להיות חלק מהמסע הזה. הוא בחור צעיר שעובד קשה, אין לי מילים".

"לא ויתרתי אף פעם"

כבר ארבע שנים, כאמור, לאטימור מנסה את מזלו בתחרויות רגילות. בזו הראשונה הוא הודח בסיבובים הראשונים, לאחר מכן לא השתתף ואשתקד הקורונה ביטלה את האליפות הארצית. לאטימור עלה למאזן 7:32 העונה וחתם למעשה את קריירת המכללות שלו עם זכייה ראשונה באליפות הארצית. אגב, בשבוע שעבר העפיל עד לגמר תחרות ההכנה וסיים שני על הפודיום.
לאטימור, למרות כל המוגבלויות הפיזיות שלו, מקבל תגובות חיוביות מהקהל והמתחרים לאן שהוא הולך. בתיכון וירג'יניה, שם הוא כאמור לומד, יש לו כבר עשרות מעריצים. "הקהילה עמדה מאחוריי לאורך כל הדרך", הסביר לאטימור. "בשלב מסוים, הפסדתי ברצף במשך שנה שלמה, אבל לא ויתרתי. מתישהו בחטיבת הביניים הרגשתי שהתקדמתי ובתיכון אני כבר מנצל את כל הפוטנציאל שטמון בי".
חברו לנבחרת ההיאבקות בתיכון לנדסטון, כריסטופר ולז, נזכר בפעם הראשונה שהוא התחרה מול לאטימור, כששניהם למדו עוד בבית הספר היסודי. "אמרתי לעצמי ש'אני אנסה לנצח אותו בלי שזה ירגיש לו לא נעים', אבל אז יצאתי למזרן, הוא תפס אותי ולא יכולתי לזוז", סיפר ולז. "מי שחושב שאדוניס קוריוז, שישכח מזה".
לאחר התחרות, לאטימור נשאל מה ההישג הגדול ביותר שלו - והשיב כי "לא יודע כרגע". אביו, ג'ראלד, שהגיע גם הוא לצפות בבנו - הייתה תשובה ברורה. כשהוא מנסה לנגב את הדמעות, סיפר: "זה שהוא לא ויתר לרגע. שהוא לא אמר 'אני לא יכול' כי זה הדבר הכי קל לעשות במצבו".
ג'ראלד נשאל על ההתמודדות עם ילד שנולד ללא רגליים וענה: "היה צעד והתרגשות בו זמנית. ידעתי שהוא יתמודד עם אתגרים רבים. מה שאני הרגשתי זה שאלוהים אומר לנו זה שגם הוא עושה טעויות, אבל יודע לתקן. אדוניס נוצר בצורה מושלמת ומופלאה בצלם אלוהים, שבחר בנו להיות ההורים שלו מסיבה מסוימת. וכך, מאותו היום פשוט שמנו את זה בידיו של אלוהים ואמרנו: 'זה מה שהוא רצה'".
פורסם לראשונה: 10:01, 23.02.22