לניצחון בפער כזה, אף אחד לא ציפה לפני פתיחת המשחק. ג'ון היגינס הביס 2:13 את קיירן ווילסון בשמינית גמר אליפות העולם בסנוקר.
היגינס בן ה-47 הוא אמנם אלוף העולם ארבע פעמים ואחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה, אבל הוא הגיע לאליפות השנה אחרי עונה גרועה, מה גם שווילסון עצמו נחשב לשחקן מצוין ומכונה "הלוחם" בגלל החוסן המנטלי שלו.
2 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
ניצחון במעמד צד אחד. היגינס
(צילום: Getty Images)
הצפי היה למשחק מותח מאוד שייקח את השניים עד הקצה. במקום זאת קיבלנו מופע במעמד צד אחד, הניצחון של היגינס היה כל כך מוחץ שהוא חסך מעצמו את יום המשחקים השלישי שתוכנן להיום.
היגינס ירה ארבעה סנצ'ריז במהלך המשחק (136, 137, 134 ו-132). ווילסון יכול למצוא נחמה קטנה בכך שניסיון של היגינס לקבוע ברייק מקסימלי (147) במשחקון האחרון נכשל. אם היה מצליח, הוא היה מתחלק עם ווילסון, שקבע ברייק מקסימלי מוקדם יותר באליפות, בבונוס הכספי בסך 55 אלף פאונד.
2 צפייה בגלריה
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
"משחק מתסכל מאוד". ווילסון
(צילום: Getty Images)
"לנצח את ווילסון 2:13 זו תוצאה מדהימה עבורי", אמר היגינס, "כל זכייה באליפות העולם היא מיוחדת, אבל אם אזכה השנה זו תהיה הזכייה הכי קשה שלי".
ווילסון: "היגינס היה אדיר. זה היה משחק מתסכל מאוד. כל מה שיכול היה להשתבש, השתבש והיגינס פשוט המשיך לסובב את המסמר"
היגינס יפגוש ברבע הגמר את המנצח במשחק בין מארק סלבי וגארי ווילסון, כשכרגע סלבי פתח פער ועלה ל-6:10. המשחק ביניהם יושלם ב-21:00.
סי ג'יאהוי, בן ה-20, הסינדרלה של האליפות לצד ג'אק ג'ונס, התקרב מאוד לרבע הגמר כשעלה ל-5:11 מול רוברט מילקינס. הוא יזדקק לשני משחקונים היום ב-15:00 כדי להשלים את העבודה. אנתוני מקגיל שמר על פער של שישה משחקונים מג'ק ליסווסקי והוא מוביל 5:11 לפני הסשן השלישי והאחרון ב-21:00.