לא כל שחקן צעיר שספורטינג ליסבון מחתימה זוכה לתשומת לב מהתקשורת העולמית, בכל זאת מדובר באקדמיה ענקית ומוצלחת מאוד. שגידלה בין היתר אחד בשם כריסטיאנו רונאלדו. אבל השבוע האימפריה הפורטוגלית החתימה כישרון יוצא דופן, שזכה להתעניינות מקבוצות בפרמייר-ליג, מדובר בעבדול פאטו איסאקו, קשר גנאי בן 18 שהגארדיאן הבריטי כינה "האפריקאי הכי מוכשר בדורו".
כמה פאטו איסאקו מוכשר? הוא שיחק בנבחרת גאנה כבר שמונה פעמים, והפך לשחקן הכי צעיר בתולדותיה שמופיע באליפות אפריקה. זאת על אף שהוא בקושי הופיע עד כה בליגה הראשונה. בעונה שעברה כבש 12 שערים והוסיף 12 בישולים בליגה הגנאית השניה. בליגה הראשונה הספיק לכבוש רק שישה שערים לפני שנמכר לספורטינג ליסבון. שמו קושר בין היתר לליברפול, ארסנל, באייר לברקוזן וזלצבורג. נשיא המועדון לו הוא שייך, סטדפסט, אף אמר בינואר האחרון כי הושג סיכום עם ליברפול על מכירתו תמורת 1.5 מיליון ליש"ט. בליברפול כמובן הכחישו.
1 צפייה בגלריה
עבדול פאטו איסאקו
עבדול פאטו איסאקו
עבדול פאטו איסאקו. כישרון על
(צילום: מתוך טוויטר)
איסאקו פרץ באליפות אפריקה מתחת לגיל 20. למרות שהיה אחד המשתתפים הכי צעירים, הוא הוביל את גאנה לזכייה בטורניר. "יש לו מסירות מדהימות, רגל ושמאל מושלמת", נכתב ב"גארדיאן". לנבחרת הבוגרת הוזמן עוד כששיחק בליגה השניה. בחודשים האחרונים הפך לשחקן משמעותי בנבחרת. כששיחק בשני המשחקים בפלייאוף המונדיאל מול ניגריה וסייע לנבחרתו להעפיל לקטאר 2022. במונדיאל הוא מתכוון לסובב הרבה ראשים. לא סתם ספורטינג ליסבון קבעה לו סעיף שיחרור בסך 60 מיליון אירו.
התקשורת הגנאית בטירוף מאיסאקו הצעיר ולא הפסיקה להתעסק בו מאז שפרץ לתודעה בעונה שעברה, לא פלא שהוא מרגיש שכל המדינה מאחוריו, וזה לא שכיח לראות שחקן מודה לכל תושבי מדינתו במעמד החתימה. "כל הגנאים מאמינים בי, קיבלתי הזדמנות בגיל מאוד צעיר. כולם עזרו לי להגשים את החלומות שלי, בלעדיהם לא הייתי כאן", אמר אחרי החתימה שלו. אפשר להבין את הטירוף סביב איסאקו הצעיר. הכדורגל בגאנה נמצא בירידה מסוימת, למונדיאל ברוסיה היא לא העפילה. באליפות אפריקה האחרונה היא הודחה בשלב הבתים, ובאליפות אפריקה הקודמת הגיעה רק עד שמינית הגמר. זאת לאחר שהתרגלה בעשור הקודם להגיע באופן קבוע לשלבים המאוחרים בטורניר.
(צפו במיטב של איסאקו)

גם השחקן האגדי מפרגן

לא רק התקשורת מתלהבת מאיסאקו, גם החלוץ האגדי אסמואה ג'יאן מתרגש מהכישרון: "הוא השחקן הגנאי הכי טוב כרגע, הוא כבר מוכן להתחרות ברמות הגבוהות ביותר. אני מתפלל שהוא ימשיך ככה, המשכיות היא המפתח בשבילו. ראיתי הרבה שחקן שהתחילו את הקריירה חזק אבל דעכו בהמשך. יש לאיסאקו הרבה מאוד איכויות, הוא יכול להיות שחקן מצוין".
"אנחנו מאמינים בו מאוד", אמר מאמן ספורטינג ליסבון רובן אמורים, "הוא צריך להסתגל פיזית לכדורגל שלנו אך זה נורמלי. הוא בועט מצוין מרחוק, הוא מהיר בצורה בלתי רגילה ויכול לשחק במגוון עמדות. אנחנו ניתן לו את הזמן שהוא צריך כדי להתאקלם. הוא נראה כמו אחד שאפשר לסמוך עליו. העונה הוא ישחק בספורטינג ב', ובעונה הבאה הוא יצטרף לסגל הבוגר. הרבה קבוצות רצו אותו, ואנחנו שמחים שהוא איתנו. אם הוא יצליח בקבוצה הבוגרת? זה תלוי בו". את תחילת העונה הבאה יתחיל איסאקו בקבוצה הבוגרת של ספורטינג, בחורף יתחיל המונדיאל בקטאר, והופעה טובה בבמה הגדולה בעולם כנראה תסדר לו מקום בליגה גדולה יותר. ייתכן שכבר בינואר הבא נראה אותו מככב באחת האימפריות הגדולות ביבשת.
פורסם לראשונה: 13:30, 09.04.22