אז אחרי עוד תצוגת נפל, הפעם בטורקיה מול פנרבחצ'ה, אני יושב מיואש בבית ועצבני על עוד עונה שנפתחה בקול רעש גדול וצלצולים, שמות נוצצים למחצה לשליש ולרבע שהגיעו כדי להאיץ את מכירת המינויים אחרי משבר הקורונה (כי איך שזה נראה כרגע, מקצועית לא ברור מה הם נותנים) וכמה זרים אלמוניים שקיבלו כתבות צבע על זה שהנה, מחלקת הסקאוטינג המהוללת של מכבי הביאה את גניבת העונה ושאר ירקות. לא ברור איך ממשיכים מפה. מה בעצם מכבי עוד יכולה לעשות?
תקציבית אנחנו מוגבלים למדי, כפי שהעיד פעם ניקולה וויצ'יץ'. מאחורי המועדון לא עומד אוליגרך או איזה איל אופנה איטלקי, ולא תאגיד נפט או פלורנטינו פרס. למעשה, הקבוצה מושקעת כיום בווילבקין ובז'יז'יץ' שרוב תקציב המשכורות הולך אליהם, ובמה שנותר מנסים לעשות את המיטב - מביאים את דרק וויליאמס וג'יימס נאנלי במחיר מציאה, מחתימים את אוואנס בתור המציאה התורנית מליגת העל שלנו (ע"ע אלייז'ה בראיינט), קמרון טיילור מגיע מהפתעת העונה שעברה בגרמניה, ויאללה נקווה לטוב. על הדרך מחזירים את ריינולדס שעשה עונה מפתיעה לטובה בבאיירן ואת כהן שהתגעגע לחומוס בישראל או משהו, ולוקחים את זיו וסורקין כדי שישמשו נערי פוסטר ולדגמן את המדים החדשים (בחורים נאים בהחלט).

1 צפייה בגלריה
דרק וויליאמס
דרק וויליאמס
דרק וויליאמס
(צילום: באדיבות פנרבחצ'ה)

האמת היא שאני הסתנוורתי מהשמות בהתחלה, אבל כשבוחנים את הדברים לעומק מבינים שההימור היה גדול מדי. נאנלי, לפי הדיווחים, מרעיל את האווירה בחדר ההלבשה ואף היה קרוב לעימות עם זיו, בעוד וויליאמס אולי שווה רגעים יפים בהיילייטס, אבל לא הראה יציבות בעונותיו הקודמות באירופה. אי אפשר להביא את שניהם בתור פוליסת ביטוח לערב חלש של ווילבקין, כי לא סתם הם הגיעו בחוזה די זול ולעונה אחת.
לדעתי, הפתרון טמון בשדרוג גדול מאוד במערך הסקאוטינג הצולע של מכבי. במועדון יתפארו בכך שהם הביאו שמות לא מוכרים כמו דווין סמית', ג'רמי פארגו, ריצ'רד הנדריקס וטייריס רייס והפכו אותם לאגדות אירופיות, אבל על כל שם כזה יש פלופים כמו מרקיז היינס ונייט לינהארט, שנותנים תחושה שהתהליך של קבלת ההחלטות לא ברור ולא מקצועי מספיק.
אפשר לקחת כדוגמה את באסקוניה, שעד לפני שנה-שנתיים הסקאוטים שלה מצאו שחקני-על שמככבים בכל רחבי אירופה. דוגמאות לא חסרות: שנגליה, ווייטמן מצסק"א, טיבור פלייס מאנאדולו, הרטל וקוזר מריאל מדריד, פולונארה מפנר, היליארד מבאיירן ועוד. דבר נוסף שחשוב מאוד הוא גילוי מוקדם של שחקנים זרים. זה תחום שמכבי מפגרת בו אחרי המועדונים הגדולים של אירופה כבר שנים, וצריך לתקן את זה כבר אתמול. אמנם האקדמיה שקמה במחלקת הנוער של מכבי הביאה לנו ישראלים צעירים רבים ומוכשרים, וזה יאמר לזכותו של וויצ'יץ', אבל כדי להדביק את הפער חייבים למצוא גם זרים בגילאי 14-13 ולטפח אותם בעצמנו.
מקווה שמשהו מכל זה ייושם, ולא נמשיך להביט בייאוש על מועדון העל הזה מידרדר מעונה לעונה והופך למשהו דמוי ז'לגיריס קובנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.