רבים מנסים לשים את האצבע על כוונותיו ועל מטרותיו של מסימילאנו אלגרי, מאמן יובנטוס שמבחינת התוצאות נכלל בשורה הראשונה באירופה. אובססיבי לתוצאה? גישת ה"רק לא להפסיד"? הגנתי? שייך לכדורגל הישן? רבים מאוהדי יובה חשים אמביוולנטיות לגביו, אך יחד עם זאת, אין מי שמתאים יותר לתפקיד שחזור הDNA שאבד לקבוצה.
לכל המפקפקים ואלו שממהרים לשפוט את יובנטוס מביניכם, אבקש את תשומת לבכם - לא להיבטים סטטיסטיים, אלא חזותיים. האפקט החזותי הראשון - הקישור. עם כמה שהוא בעייתי, מרכז השדה של הקבוצה מעולם לא נראה טוב יותר מאשר בשנתיים האחרונות. קחו למשל את אדריאן ראביו, שאבד לחלוטין תחת מאמנים אחרים שהתקשו להבין מה לעשות איתו, ומוכיח לאט-לאט התקדמות, גם אם לא מטאורית. ראביו היה בדרך החוצה יחד עם מאוריציו סארי, קיבל דקות של חסד עם אנדראה פירלו ונדמה היה שכבר אין לו עתיד במועדון, ופתאום התעורר.

1 צפייה בגלריה
מאסימיליאנו אלגרי
מאסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי
(צילום: רויטרס)

זה נכון גם לגבי מטיה דה שיליו, שנראה אבוד בשנתיים האחרונות ואף יצא בשנת האימון של פירלו להשאלה בליון. הוא מפגין הקרבה, ואפילו הצליח לכבוש ולבשל במהלך העונה. עוד שחקן שלא מרבים לדבר עליו הוא דנילו, שאבד בתקופתו של סארי, חזר תחת פירלו שהאמין בו ומממש עצמו תחת אלגרי. דנילו מוכיח יציבות, מנהיגות ובעיקר נראה כמו שחקן שמשחק בשביל הסמל. אלגרי אולי כשל בעיני רבים בכל הנוגע לקישור ולהתקפה, אך אם נשים לב, כמעט כל חוליית ההגנה שותפה בבישול או בשער. אלגרי מעניק קודם כל ודאות לשחקניו, הוא יודע מה הוא רוצה מהם ואיך הדברים אמורים להיראות על המגרש (גם אם כרגע זה נראה רע).
שיטת המשחק הנוכחית לא מתאימה עבור אלגרי, שקיבל, עם כל הכבוד, אינדיבידואליסטים. המשחק שמבוסס על מהלכים אישיים שאיפיין את העונה הקודמת מתחיל לתפוס כיוון קבוצתי עם דגש על בסיס הגנתי. נכון, יש הרבה חסרונות, אבל אלגרי הוא בחור סבלן בעולם שמבקש מיידיות, ועם יובה הנוכחית קשה לצפות לתוצאה מיידית.
יש אומרים שהוא מאמן מיושן, אני מעדיף - מנהל עומסים. אלגרי אובססיבי לניהול עומסים של שחקניו גם על חשבון תוצאה. מה שעשה את יובנטוס כל כך טובה בשנים של אלגרי היא העובדה שהוא סמך על שחקני הספסל שלו, והעניק דקות לשחקנים שרבים ירימו גבה רק מעצם שמיעת שמם. הוא הצליח לבנות קבוצה שלא מפחדת לאבד שחקני מפתח והעביר שיעור להרבה מאמנים בנוגע לאיך משתמשים במשאבים שלרשותך. העומק, האיזון, הביטחון שהוא העניק הפכו את יובנטוס למה שהיא, נלחמת על כל התארים ומצליחה לא רק במשחקי הליגה אלא גם באירופה ובגביע האיטלקי. לא בהתבסס על שחקני מפתח, בהתבסס על איזון נכון שמוביל את קבוצתו קדימה להילחם בכל החזיתות.
לכן בעיניי, היכולת לקבוע אם מדובר בחזרה כושלת או שיטת משחק מיושנת תהיה רלוונטית רק במהלך העונה הבאה, אלגרי מבקש בקשה אחת עד אז, אמנם קשה, אבל אחת - סבלנות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.