ההכרעה קרובה: ההתאחדות לכדורגל עשויה להודיע היום (שלישי) כי בית"ר ירושלים לא עמדה בדרישות המינימום של הבקרה התקציבית, ועל הורדתה כשלב הביניים לליגה הלאומית. במקביל, במכבי פ"ת יידרשו להתחיל בהכנות לקראת העונה הבאה בליגת העל.
הבוקר צפויה להתקיים פגישת חירום בהשתתפות יו"ר ההתאחדות אורן חסון, היועץ המשפטי עמית פינס והיו"ר לבקרת תקציבים סיגלית סייג, על מנת לקבל את ההחלטה הסופית.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בשיחות שהתקיימו בימים האחרונים, אחרי שבית"ר לא הצליחה להציג נתונים שהיא עומדת בתקציב המינימום הנדרש כדי לעבור בבקרה, נקבע כי ההחלטה הסופית בעניינה תיקבע היום – ואחריה לא יינתנו כל הארכות זמן. בית"ר הייתה אמורה להציג שני מסלולים שהיו מונעים את הודעת ההתאחדות, באחד מהם היא כבר לא עמדה: העברה של ארבעה מיליון שקלים על ידי עמותת האוהדים, שטענה כי הגיעה לסיכום עם משה חוגג על העברת הבעלות. אלא שכבר שלשום הודיעו נציגיו של הבעלים כי העסקה ירדה מהפרק מאחר שלא נאספו הכספים הנדרשים.
מסלול ההצלה השני שייבחן היום והוצע על ידי הנאמן עו"ד יצחק יונגר הוא הצגת תוכנית לפיה כל בעלי החוב הרבים יחתמו על דחיית התשלום כלפיהם, יחד עם תוכנית צמצום עלויות כולל. בהתאחדות הביעו סקפטיות לגבי האפשרות שהמהלך הזה יצלח.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
בית"ר תרד ללאומית? חוגג
(צילום: עוז מועלם)
אם המסמכים שהוגשו אתמול על ידי בית"ר ירושלים לא יהיו לשביעות רצון אנשי הבקרה והמחלקה המשפטית, לא יהיה מנוס מלהוציא עוד היום מכתב רשמי של ההתאחדות על אי־עמידה בדרישות הבקרה, על כל ההשלכות הנלוות לכך, כל זאת כשבמקביל במועדון ממשיכים להחתים שחקנים. במכבי פ"ת שירדה ללאומית ביקשו הבהרות על מנת לדעת לאיזו ליגה להיערך.
ייתכן כי רעידת האדמה שתגרום הודעת ההתאחדות תוביל אנשי עסקים בכל זאת לנסות לרכוש את בית"ר בימים הקרובים, כדי להציל אותה מירידה לליגה א' (ההערכה היא כי לא תוכל לעמוד גם בדרישות הליגה הלאומית), בתמורה לכיסוי חובות והתחייבויות ב־25 מיליון שקל.