הייתה זאת עונת 2008/09. פפ גווארדיולה מונה למאמנה של ברצלונה וזכה תוך שנה בכל התארים האפשריים. 11 שנים הוא שיחק בקבוצה הקטלאנית, אך כמאמן הוא היה חסר ניסיון באופן מוחלט. הרבה הרימו גבה. איך מאמן חסר ניסיון מקבל מעצמה כמו ברצלונה. הוא פרש מכדורגל בשנת 2007, מונה למאמן קבוצת הבת ברצלונה אתלטיק וכעבור עונה קיבל את הדובדבן. כשאני אומר דובדבן אני לאו דווקא מתייחס לברצלונה ככלל. פפ קיבל את ברצלונה עם ג'רארד פיקה וקרלס פויול, דני אלבס וסילביניו, צ'אבי ואינייסטה, סמואל אטו ותיירי הנרי. ומעל הכל, היהלום שבכתר - לאו מסי.
פפ זנח את השיטה של רייקארד קודמו וייסד את ה"טיקי טאקה": החזקה ממושכת בכדור, מסירות מהירות וקצרות, לחץ גבוה על היריבה, הנעת כדור סבלנית.ניתן לומר שהטקטיקה נבנתה בעזרת שחקנים כמו צ'אבי ואינייסטה.

1 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה
(REUTERS/Carl Recine)

העונה הראשונה הייתה מדהימה: אליפות, גביע וגביע האלופות. זה היה הטרבל הראשון בהיסטוריה של המועדון. באותה עונה הוא זכה בעצם בכל 6 התארים האפשריים: ליגה, גביע, ליגת האלופות, סופר קופה ספרדי, סופרקאפ אירופי ואליפות העולם לקבוצות. ב-4 עונות זכה פפ עם בארסה ב-2 גביעי אירופה, 3 אליפויות, 2 גביעי המלך הספרדי ועוד.
מאז עבר גווארדיולה בבאיירן מינכן (3 אליפויות ו2 גביעים) ובמנצ'סטר סיטי (5 אליפויות ו-4 גביעים). הרזומה המשיך להדהים, התארים המשיכו לזרום. אך משהו היה חסר. תמיד שמע פפ מאחורי אוזנו רחשים על כך שהוא קיבל קבוצות פאר, לא היה צורך להתאמץ יתר על המידה. בשנת 2021 הגיע שוב פפ לגמר ליגת האלופות והפסיד 1-0 לצ'לסי.
למרות אליפות נוספת, חמישית בשש עונות באנגליה, ידע פפ שהפסד נוסף בגמר ליגת האלופות יהיה באשמתו היחידה בלבד. הוא ידע שהגיע לגמר עם הקבוצה הטובה בעולם, אך גם עם משקולות של טון על הכתפיים - לזכות שוב בליגת האלופות שלא עם מסי וברצלונה. וזכייה שכזו משמעותה - טרבל נוסף. הראשון באנגליה מאז היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד אי שם ב-1999.
ואז נכנס גווארדיולה לרשימה האמיתית. לרשימה של המאמנים הגדולים בכל הזמנים. כאלו שכתבו את ההיסטוריה מחדש. הוא שני רק לאנצ'לוטי עם 3 אליפויות אירופה. לא ברור לכמה זמן עוד ימשיך בסיטי, אך כבר ניתן לומר שהשושלת הזו תיזכר לדורות. בטח בעיר מנצ'סטר, בוודאי באירופה כולה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.