בימים האחרונים פורסם כי ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל דורש את הגבלת מספר השחקנים הזרים בישראל.
יפה. חיפשתי את המידע הזה באתר של הארגון ולא מצאתי. עיון באתר מראה כי עודד שעשוע הוא המנכ"ל ולצידו הנהלה. אז מי זה הארגון? מי מוביל אותו כדובר? כמה חברים יש באיגוד? מה כוח הארגון להשפיע עד כדי השבתה של משחקי הליגות הבכירות?

1 צפייה בגלריה
בונזי קולסון
בונזי קולסון
בונזי קולסון. הענף מוצף בזרים
(צילום: יאיר שגיא)

בעצם, התשובות לא חשובות. הנה הצעה לארגון השחקנים: איגוד הכדורסל מנהל 3 ליגות מקצועניות - ליגת העל לגברים, ליגת העל לנשים וליגה לאומית לגברים. בתקנון משחקי האליפות של איגוד הכדורסל סעיף 7 (ד) (4) ישנה הגדרה מיהו "שחקן מקומי" ומיהו "שחקן מתאזרח", ונקבע מספר המינימום של שחקנים מקומיים, מתאזרחים וזרים שקבוצה בליגה הלאומית רשאית לרשום בטופס משחק. המספר הזוכה על פי התקנון הוא שחקן אחד בהגדרת מתאזרח ושני שחקנים זרים (בהערת אגב יש לומר כי הסעיף לא מנוסח בשפה שווה לכל נפש כפי שתקנון ראוי להיכתב).
מר שעשוע: כמנכ"ל הארגון, מה דעתך לדרוש מהאיגוד לערוך בתקנון תיקון קטן - לבטל את הפסקה המאפשרת רישום ושיתוף שחקנים מתאזרחים וזרים בקבוצות הליגה הלאומית. אם הפסקה תימחק וזרים לא ישחקו בליגה הלאומית, יתווספו 1,120 דקות משחק לשחקנים ישראלים (40 דקות בכל קבוצה כפול 2 שחקנים בכל קבוצה כפול 14 קבוצות), ואם תבוטל גם השתתפות מתאזרחים בליגה זו, יקבלו חברי הארגון שלך עוד 560 דקות, וזה הרבה מאוד. אין צורך בשחקנים זרים בליגה הלאומית. ליגה זו צריכה להיות חממה לשחקן הישראלי נטו.
אז עודד, קח את הדגל וקדם את השחקן הישראלי . ואגב – דאג לעדכן את האתר שלכם.
שלך, אוהד כדורסל ותיק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.