סבאלנקה עם זכייה שנייה ברציפות עם ז'נג עם גראנד סלאם ראשון בקריירה? מחר (שבת, 10:30) ייפגשו ארינה סבאלנקה (2 בעולם) וקינוון ז'נג (15 בעולם) לקרב על תואר המייג'ור הראשון של 2024 - גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה.
השתיים נפגשו רק פעם אחת עד כה. זה קרה בספטמבר האחרון באליפות ארה"ב, אז יצאה הבלארוסית עם ידה על העליונה, והמשיכה כל הדרך עד הגמר - שם הפסידה לקוקו גוף. בחצי הגמר היא נקמה בגוף, וגברה עליה 6:7 (2), 4:6.
2 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
בכושר נפלא. סבאלנקה
(צילום: Darrian Traynor/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
צ'ינוון ז'נג
צ'ינוון ז'נג
חולמת על סנסציה. ז'נג
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
סבאלנקה נמצאת בכושר נפלא, והיא לא שמטה מערכה אחת לאורך כל הטורניר. מעבר לכך, עד חצי הגמר היא לא הפסידה יותר משלושה משחקונים באף מערכה עד כה, והיא הפייבוריטית הברורה. גם ההיסטוריה הולכת לטובתה - שתי שליש מהזוכות במלבורן היו משתי המקומות הראשונים בסבב.
הזכייה באוסטרליה בשנה שעברה הייתה טורניר הגראנד סלאם הראשון בו זכתה סבאלנקה בת ה-25, כאשר לפני כן היא הגיעה לרבע הגמר ברולאן גארוס (2023), פעמיים לחצי הגמר בווימבלדון (2021 ו-2023), וכאמור, גמר אליפות ארה"ב האחרונה. כפי שניתן לראות, 2023 הייתה שנתה הטובה ביותר עד כה, והיא מקווה לפתוח את 2024 בצורה חלומית.
בצד השני, ז'נג חולמת להיות הסינית השנייה בהיסטוריה שזוכה באליפות אוסטרליה, לאחר שלי נה עשתה זאת בדיוק לפני עשר שנים, ב-2014. בניגוד לסבאלנקה, ז'נג בת ה-21 (הפיינליסטית השנייה הכי צעירה במלבורן אחרי נאומי אוסקה) נאלצה לירוק דם בשביל להגיע לגמר, כאמור, הראשון שלה בטורנירי גראנד סלאם אי פעם.
ז'נג זכתה עד כה בשני טורנירים בקריירה הקצרה שלה, כאשר גברה על יסמן פאוליני בגמר טורניר פאלרמו ועל ברבורה קרייצ'קובה בטורניר ז'נגז'ו, שנערך במדינתה. כעת, היא עומדת בפני אפשרות לזכות בתואר מייג'ור ראשון, אך המשוכה היא גבוהה ביותר.