בספטמבר הקרוב יציינו בטקס מיוחד בגרמניה 50 שנה לרצח הי"א באולימפיאדת מינכן - אירוע הטרור שזיעזע את העולם. חודש לפני כן, ב-25 וב-26 באוגוסט, תיערך בישראל תחרות בינלאומית ייחודית בהיאבקות לזכרם של החללים.
התחרות, שתיקרא "מתאבקים לשלום", תתקיים באולם "הקונכיה" בבאר־שבע וצפויה לכלול כשמונה משלחות מרחבי העולם ובהן 200 ספורטאים, שיתחרו בשני סגנונות - חופשי ויווני־רומי. האורחת המפתיעה תגיע ממדינה ערבית: לראשונה בהיסטוריה, נבחרת ייצוגית ממרוקו תגיע ארצה ותיטול חלק באירוע ספורט בישראל. העובדה שמדובר באירוע לזכר חללי הי"א מוסיפה משמעות גדולה למהלך.
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח ממרוקו
המכתב שנשלח ממרוקו
התחרות, שתיקרא "מתאבקים לשלום", תתקיים באולם "הקונכיה" בבאר-שבע
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח ממרוקו
המכתב שנשלח ממרוקו
המכתב שנשלח מהתאחדות ההיאבקות של מרוקו

במכתב שנשלח להתאחדות ההיאבקות הישראלית, והגיע גם לידי "ידיעות אחרונות", מאשר היו"ר המרוקאי, פואד מסקוט, כי הנבחרת מארצו תשתתף בתחרות. "הספורט תמיד היה כלי לשלום עולמי וידידות בין עמים", נכתב בין השאר באותו מכתב. "נשמח להגיע לישראל". כזכור, שתי המדינות חתומות על הסכמי אברהם והמטרה לדברי המארגנים היא קודם כל "לקרב בין העמים".
מלבד המשלחת ממרוקו, גם נבחרות ההיאבקות של גרמניה, ארה"ב, גאנה וניגריה הבטיחו רשמית את הגעתן. אחד ממארגני התחרות הוא ד"ר אבירם שמואלי שמואלי, שהספיק עוד לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו האחרונה כשופט, מתגורר בארה"ב, אך מקיים קשר קרוב עם התאחדות ההיאבקות הישראלית.
שמואלי היה זה שיצר קשר עם התאחדות ההיאבקות הבינ"ל כדי שזו תכיר בתחרות בבאר־שבע כתחרות מן המניין. "בהתחלה רצינו לקרוא לה על שם י"א חללי מינכן, אך לא קיבלנו תשובה מההתאחדות הבינ"ל", סיפר שמואלי. "כשפנינו אליהם שוב, הבנו שהם לא מסכימים שנקרא לה כך. החלטנו לעשות הפוך על הפוך. נקרא לה 'מתאבקים לשלום' ונזמין את מדינות ערב. אנחנו בקשר גם עם משלחות מירדן ומדובאי כדי שיגיעו גם הן".
שמואלי נרגש מהעובדה שהמשלחת ממרוקו תגיע להתחרות בישראל: "לפני כמה שבועות דיבר איתי היו"ר שלהם וסיפר שהם קיבלו אישור ומגיעים להתחרות. נחתום איתם הסכם בין שתי ההתאחדויות".