הפוליטיקה חודרת גם לספורט. ויקטוריה אזרנקה הבלארוסית, המדורגת 1 בעולם לשעבר, נאלצה לפרוש מטורניר ראווה "למען השלום" בארה"ב לאור בקשה של הטניסאים האוקראינים שתגלה "רגישות" למצב.
הטורניר הושק אתמול - יום העצמאות האוקראיני - בהשתתפות שלל טניסאים בכירים ומוכרים מהעבר וההווה - בין השאר רפאל נדאל, איגה שוויונטק וג'ון מקנרו. מספר שחקנים אוקראינים, ביניהם מרתה קוסטיוק, לא היו מרוצים שאזרנקה הבלארוסית - אחת המדינות שמשתפות פעולה עם רוסיה - תשתתף דווקא באירוע שנערך ביום העצמאות האוקראיני.
2 צפייה בגלריה
ויקטוריה אזרנקה
ויקטוריה אזרנקה
נאלצה לפרוש. אזרנקה
(צילום: gettyimages)
קוסטיוק התראיינה לעיתון האוקראיני BTU השבוע ואמרה שאם אזרנקה תופיע - היא תפרוש מהטורניר. "קיבלתי הזמנה, אבל כשראיתי שיהיה טניסאי או טניסאית מרוסיה או בלארוס - אמרתי לא תודה, אני לא אהיה שם", הסבירה קוסטיוק ותקפה את המדורגת 1 לשעבר: "מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, אין שום עזרה גלויה ממנה לסיים את העימות".
"ב-24 השעות האחרונות, לאחר דיאלוג עם כל הצדדים המעורבים, הוחלט שוויקטוריה אזרנקה לא תשתתף בטורניר הטניס למען השלום", נאמר בהצהרה של איגוד הטניס האמריקאי, שאירגן את התחרות. "לאור הרגישות של שחקנים אוקראינים לסיטואציה - והקונפליקט המתמשך - מאמינים שזו דרך הפעולה הנכונה".
2 צפייה בגלריה
מרתה קוסטיוק
מרתה קוסטיוק
לקחה ללב. קוסטיוק
(צילום: gettyimages)
האמת היא שלמרות טענותיה של קוסטיוק והדחתה של אזרנקה מהטורניר, הבלארוסית דווקא כן קראה בעבר לסיום המלחמה. "אני מזועזעת מהצעדים שבוצעו בימים האחרונים נגד ובתוך אוקראינה. זה שובר את הלב לראות כמה אנשים חפים מפשע נפגעים וימשיכו להיפגע מהאלימות הזו. מאז ילדותי, תמיד ראיתי וחוויתי ידידות ותמיכה בין האוקראינים לבלארוסים. קשה להיות עדים לאלימות הזו, אני מייחלת לשלום ולסיום המלחמה", צייצה אזרנקה במרץ האחרון.
יש לציין כי בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה, הכחישה במרץ שכוחותיה משתתפים במלחמה באוקראינה, אך היא שימשה כנקודת יציאה לאלפי חיילים רוסים בעת הפלישה שהחלה ב-24 בפברואר.