ב-27 בדצמבר 2015, לאחר שרשם קמפיין אלופות והשיג מבחינתו את המטרה, סלבישה יוקאנוביץ' עזב את מכבי תל אביב לטובת פולהאם, שאז שיחקה בצ'מפיונשיפ. רצה הגורל, ו-7 שנים לאחר מכן, מקרה דומה קרוב לחזור על עצמו כאשר מאמן סרבי אחר בדרך לעזוב את הצהובים, ולדימיר איביץ'.
איביץ' הוא המאמן המצליח ביותר של מכבי ת"א בשנים האחרונות. תחת הדרכתו, רשמו הצהובים שתי אליפויות, גביע הטוטו ותואר מאמן העונה פעמיים ברציפות. אחרי שחזר לקדנציה שנייה בצהוב רק בקיץ האחרון, נראה שהצעתה של קרסנודאר גורמת לסרבי ללטוש עיניים לעבר קריירת אימון משגשגת ברוסיה.
1 צפייה בגלריה
סוזה, איביץ' ויוקאנוביץ'
סוזה, איביץ' ויוקאנוביץ'
איביץ' ויוקאנוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
מעניין איך ומדוע הקארמה מכה פעמיים בצהובים ששוב מאבדים מאמן סרבי עבור הצעה מקבוצת תחתית. שוב זה קורה בחודש דצמבר, שוב מדובר במאמן מאותו מוצא, אך הפעם ההצעה היא אחרת. זו שקיבל איביץ' לעומת יוקאנוביץ' שונה בשל העובדה שקרסנודאר משחקת בליגה הראשונה ברוסיה (אז פולהאם שהחתימה את יוקאנוביץ' הייתה בליגת המשנה).
אם נסתכל על תאריך העזיבה של יוקאנוביץ' (27.12.2015), נגלה שהוא התרחש בדיוק לפני 7 שנים פחות יום, ומה שעוד יותר מפתיע ומדאיג לא פחות, היא העובדה שיוקאנוביץ' עזב אחרי חמישייה של מכבי ת"א בליגה (0:5 על קרית שמונה בבלומפילד). בשבת האחרונה איביץ' ומכבי ניצחו בבלומפילד 0:5 את הפועל חדרה.
רבות דובר על עזיבתו הצפויה של איביץ', כאשר ישנם גורמים בחדר ההלבשה הטוענים כי "רואים עליו שהוא לא באמת רצה להישאר". איך שלא יהיה, נראה שלמכבי ת"א אין כל כך מזל עם מאמנים סרבים בסוף דצמבר, במיוחד לא עם הצעות מפתות מקבוצות תחתית ברחבי הגלובוס. הצהובים ימשיכו הלאה וקרוב לוודאי שמיץ' גולדהאר וברק יצחקי ימצאו את המחליף הראוי, אך כדאי מאוד לגורמים הרלוונטיים במכבי לשים לב למגמתיות ההולכת ומתגברת כל 7 שנים במועדון, כאשר התאריך הקרוב הבא - 27 בדצמבר 2029. יש לדאוג שהמאמן בתאריך המצוין לא יהיה ממוצא סרבי וגם אם כן, תעשו טובה ותדאגו לפקוח עין שאין אף קבוצת תחתית במעקב אחריו בסביבה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.