נבחרת ההתעמלות האמנותית הישראלית משכה בשנים האחרונות תשומת לב רבה, בזכות ההישגים המרשימים בזירה הבינלאומית שאליהם הגיעה. העבודה הקשה שמושקעת בדרך לכל הישג כזה היא בדרך כלל החלק הסמוי מעין הקהל.
לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020, צוות צילום של ynet זכה להיכנס אל המקדש – אולם האימונים בו משקיעות הבנות שעות ארוכות של אימונים סיזיפיים – ולתעד יום בחיי המתעמלות, רגע לפני התחרות החשובה ביותר בקריירה שלהן.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות אמנותית באימון
נבחרת ההתעמלות אמנותית באימון
מהבוקר עד הערב, ולא מסיימים עד שהתרגיל מצליח. בנות הנבחרת באימון
(צילום: עוז מועלם)
חשוב לזכור: לאחר סיום המשחקים האולימפיים בריו 2016, התפרקה הנבחרת שסיימה אז במקום השישי המרשים. החבורה שנאספה כדי לייצג את ישראל באולימפיאדת טוקיו 2020 הייתה חדשה לגמרי - אבל כזו שיודעת שגם הגבהים שאליהם היא רוצה להמריא יהיו חדשים וחסרי תקדים עבור ישראל בענף במשחקים האולימפיים.
כבר במהלך הקמפיין הארוך, שנמתח בשנה נוספת בגלל הקורונה, אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, יוליאנה טלגין, נטלי רייץ וקארין וקסמן הצליחו להגיע לא מעט לפודיום, כולל זכייה במדליות ברגעי האמת, בתחרויות המטרה.
דיין, הקפטנית, מספרת איך זה להיות חלק מהענף המיוחד הזה: "מה שיפה זה השילוב בין ספורט לאמנות. זה כמו קרקס, מי שמסתכל על זה לא מבין מה הוא רואה, נהיה טירוף על המזרן".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות אמנותית באימון
נבחרת ההתעמלות אמנותית באימון
"זה שילוב בין ספורט לאומנות, כמו קרקס"
(צילום: עוז מועלם)
באליפות אירופה בשנה שעברה בקייב, הנבחרת הגדילה לעשות כשזכתה במדליית הזהב בתחרות הקרב-רב, היחידה שמעניקה מדליה באולימפיאדה. גם השנה, בווארנה, מול רוב הנבחרות שיופיעו באולימפיאדה, עלו הבנות לקבל את מדליית הארד בקרב רב.
עם זאת, המסלול לא היה לגמרי חלק ונטול מהמורות. עד ההגעה לרגע המכונן בקריירה שלהן, חברות הנבחרת ידעו לא מעט עליות ומורדות. המאמנת הראשית, אירה ויגדורצ'יק, שלאחר ריו כלל לא היה ברור בכלל אם תמשיך לאמן, קיבלה בסופו של דבר את המושכות ועשתה את מה שהיא יודעת יותר טוב מכל אחד אחר: להעמיד נבחרת איכותית.
המשמעות של זה עבור המתעמלות הייתה לא פעם ויתורים על הנאות אחרות שאינן מתיישרות עם הדרישות של הענף. את ההקרבה בדרך למטרה מסכמת דיין, שאף חלתה בקורונה במהלך ההכנות, בחיוך: "אנחנו דוחות את החיים לאחרי האולימפיאדה".
3 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
ידעו לא מעט עליות ומורדות. אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בתחילת הקמפיין הנוכחי ויגדורצ'יק הייתה צריכה להתגבר על מכשולים רבים – בעיקר מבחינת היכולת של הבנות שנבחרו אז להתחייב לסגל. חלק מהבנות התגייסו, למשל, ולא היו מגיעות לאימונים באופן סדיר. בסופו של דבר היא הצליחה בעזרת בתה רחלי, שהצטרפה לצוות האימון, לבחור שמונה בנות שיהוו את השלד המרכזי – כאשר בסופו של דבר רק חמש מופיעות.
המטרה העיקרית של בניית סגל מורחב הייתה לייצר תחרות פנימית על חמשת המקומות ברגע האמת, על פי המודל שנהוג בנבחרות הגדולות כמו רוסיה, בלארוס ואוקראינה. בנוסף, הפול הרחב יצר מצב שבו בכל פעם שאחת הבנות נעדרת בשל פציעה או מכל סיבה אחרת, ישנה באופן מיידי מחליפה זמינה ומתורגלת. בשורה התחתונה, למרות הקשיים המהלך הוכיח את עצמו. עכשיו מגיע הרגע שלהן להוכיח את עצמן.
פורסם לראשונה: 21:27, 08.07.21