בעוד כחודש, ב-9 בינואר 2022, ייצא לדרך גביע אפריקה לאומות שייערך בקמרון עד ל־6 בפברואר. הגביע מתקיים בדרך כלל בכל שנתיים ובפעם האחרונה, ב-2019, זכתה בו אלג'יריה. שיאנית הזכיות היא מצרים עם 7 תארים. משחקי הטורניר יתקיימו בשישה אצטדיונים שונים, כאשר משחק הפתיחה והגמר ייערכו באיצטדיון אולמבה שמכיל 60,000 מקומות ונמצא בצפון יאונדה, בירת קמרון.
חשוב לציין כי במקור, האליפות הייתה אמורה להתקיים בקיץ 2021, אך בתחילת שנת 2020 קונפדרציית הכדורגל של אפריקה הודיעה על הזזת הטורניר לינואר 2021 בעקבות מזג האוויר, אלא שאז, ביוני 2020 האליפות זזה פעם נוספת בגלל מגפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
סאדיו מאנה
סאדיו מאנה
סאדיו מאנה
(צילום: AFP)
לפי הפורמט, 24 נבחרות יחולקו לשישה בתים של ארבע נבחרות בכל בית, שם הן ישחקו אחת נגד השנייה פעם אחת. בתום שלב הבתים, השתיים הראשונות מכל יעפילו לשמינית הגמר, יחד עם ארבע הנבחרות הטובות ביותר שיסיימו במקום השלישי. מכאן ואילך ישוחק שלב הנוקאאוט רגיל.
בהחלט יש למה לצפות לקראת הטורניר, מכיוון שמספר שחקנים, מהטובים בעולם, יקחו בו חלק: למשל החלוץ המצרי של ליברפול מוחמד סאלח, החלוץ הסנגלי של ליברפול סאדיו מאנה החלוץ של ארסנל פייר אמריק אובמאינג שמייצג את נבחרת גבון, הקשר האלג'יראי של מנצ'סטר סיטי ריאד מחרז, שוער נבחרת סנגל וצ'לסי אדוארד מנדי, חלוץ נבחרת גאנה וק.פ.ר פלאס ג'ורדן איו, חלוץ נבחרת חוף השנהב ואייאקס ומלך שערי ליגת האלופות נכון לעכשיו, סבסטיאן האלר, עם 10 שערים ועוד רבים וטובים.
במרוקו תוכלו למצוא את מגן פ.ס.ז' אשרף חכימי והקשר ההתקפי של צ'לסי חאקים זייך.
ומי הפייבורטיות לזכייה? לפי סוכניות ההימורים נבחרת מצרים היא המועמדת מספר 1. הבאות אחריה הן גאנה, סנגל, חוף השנהב וניגריה.
אין ספק שצפוי לנו חודש קסום עם כדורגל מלהיב ואיכותי עם השחקנים הטובים בעולם שיראו לנו חלק מכישוריהם וביצועים מרשימים על כר הדשא.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.