אליפות אוסטרליה הפתוחה מתקרבת לשלבי ההכרעה, והיום (שלישי) יצא לדרך שלב רבע הגמר. האלוף המכהן, המדורג מספר 1 בעולם ושיאן הזכיות בתארי הגראנד סלאם, נובאק ג'וקוביץ', עלה לחצי הגמר לאחר שגבר 6:7 (2), 6:4, 2:6, 3:6 על טיילור פריץ. גם אלופת ארה"ב, קוקו גוף, המשיכה בכושרה הנהדר ועלתה בתום 6:7 (6), 7:6 (3), 2:6 על מרתה קוסטיוק (37 בעולם).
פריץ (12 בעולם) לא עשה חיים קלים לג'וקוביץ', ולאחר שמתח אותו עד לשובר שוויון במערכה הראשונה, האמריקני ניצח במערכה השנייה, לאחר ששבר במשחקון הראשון ושמר על הגשותיו - בדרך לשוויון במערכות. במערכה השלישית 'נולה' לחץ על דוושת הגז ושבר פעמיים בדרך ל-2:6 ובמערכה השלישית שבר פעמיים, לעומת אחת מצד פריץ, בדרך לניצחון במשחק כולו. על הדרך, רשם הסרבי עוד ציון דרך מרשים, כשהשווה את שיאה של מוניקה סלש עם 33 ניצחונות רצופים באליפות אוסטרליה.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
לא ליקק דבש, אבל עלה. נובאק ג'וקוביץ'
(EPA/MAST IRHAM)
2 צפייה בגלריה
הטניסאית האמריקנית קוקו גוף
הטניסאית האמריקנית קוקו גוף
מושלמת ב-2024. קוקו גוף
(REUTERS/Tracey Nearmy)
יריבו של ג'וקוביץ' בחצי הגמר יהיה יאניק סינר, המדורג 4 בעולם. האיטלקי ניצח 4:6, 6:7, 3:6 את אנדריי רובלב (5) ועלה בפעם השנייה בקריירה לחצי גמר גראנד סלאם.
האמריקנית, המדורגת 4 בעולם, ממש לא ליקקה דבש מול יריבתה האוקראינית. את המערכה הראשונה לקחה גוף לאחר שכבר הייתה בפיגור 5:1 ואחרי שקוסטיוק שברה פעמיים את הגשותיה. בשלב זה גוף התעשתה וניצחה חמישה משחקונים רצופים, כל זה בשביל לאבד שוב את הגשתה בדרך לשוב שוויון, בו אלופת ארה"ב ניצחה.
גם המערכה השנייה הייתה צמודה ורבת תהפוכות. גוף הוליכה 3:5, אך קוסטיוק לא הרימה ידיים, שברה במשחקון התשיעי וכפתה שוויון במשחקון שלאחר מכן. גם מערכה זו נגררה לשובר שווין, בו הפעם יצאה האוקראינית עם ידה על העליונה.
המערכה השלישית הייתה כבר כולה בשליטה של גוף, שפתחה אותה עם 0:5 מוחץ, והפעם לקוסטיוק לא היו תשובות. האמריקנית ניצחה 2:6 במערכה ובמשחק כולו, בדרך לארבע הגדולות של האליפות.
בחצי הגמר, גוף תפגוש את המדורגת שנייה בעולם, ארינה סבאלנקה, שלאחר הדחתה של איגה שוויונטק היא הטניסאית הבכירה בסבב הנשים שנותרה באליפות. האלופה המכהנת המשיכה להציג טניס דומיננטי וגברה תוך תוך שעה ו-11 דקות על ברבורה קרייצ'קובה (11 בעולם) 2:6, 3:6.
פורסם לראשונה: 09:51, 23.01.24