ארלינג הולאנד הוא אחד המלפפונים החמים בשוק ההעברות כבר תקופה ארוכה, וכמה מהקבוצות הגדולות באירופה לוטשות עיניים לעבר החלוץ הקטלני של דורטמונד. הענק הנורווגי עזב את זלצבורג לטובת הצהובים שחורים לפני שנתיים תמורת מחיר מצחיק של 18 מיליון אירו. הוא לא הפסיק לקרוע רשתות מאז (79 שערים ב-78 הופעות בכל המסגרות). הולאנד חתום בקבוצה עד 2024, אבל סעיף השחרור שלו, העומד על כ-75 מיליון יורו, יכול להיות מופעל כבר מהקיץ.
בהינתן העימות המתוקשר שלו עם מנכ"ל דורטמונד האנס יואכים ואצקה לגבי עתידו, נראה שהפרידה מתקרבת ובקיץ הוא יעלה על מטוס בכיוון אחד ליעד אחר. לפני שננסה להבין מהי התחנה הבאה בקריירה של הנורווגי, צריך לשאול אם תקופתו במערב גרמניה הייתה מוצלחת. דורטמונד לא הצליחה לאיים על השליטה המוחלטת של באיירן מינכן בליגה, ובעונת 2020/21 אף סיימה שלישית (לייפציג שנייה), אך הגיעה עד רבע גמר ליגת האלופות וזכתה בגביע באותה עונה משוגעת מבחינתה.
1 צפייה בגלריה
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
הולאנד חוגג
(צילום: AFP)
הולאנד כבש בלי הפסקה, וכשנפצע בסוף שנת 2021 הקבוצה שלו לא הסתדרה בלעדיו והודחה מהאלופות בשלב הבתים, הוכחה לתלות שלה בו. אם יוליך את קבוצתו לזכייה מפתיעה באליפות העונה, דבר שאני בספק אם יקרה, יוכל הולאנד לעזוב בתחושה מוצלחת. גם אם לא יעשה זאת, השנים שלו בדורטמונד היו עבורו תקופת השתפשפות לא רעה לקראת המעבר לקבוצה גדולה יותר באנגליה או ספרד.
כעת נעיף מבט לעבר העתיד. שמו של הולאנד כבר נזרק לאוויר בהקשר של מעבר אפשרי לברצלונה או לריאל מדריד. אני מתקשה לראות איך מבחינה כלכלית אחת מהן תצליח להנחית אצלה את הולאנד (בארסה בחובות של מעל מיליארד יורו, ובמדריד בונים קודם על החתמת קיליאן אמבאפה). בלי קשר, לא הייתי רוצה לראות את שני כוכבי העל הללו משתפים פעולה ו"קורעים" את כל הליגה, אלא מתחרים זה בזה לאורך שנים, יריבות סטייל מסי נגד רונאלדו. כמו כן, האתגר שמצפה לו בליגה האנגלית יהיה גדול יותר ומרתק הרבה יותר, ולכן הייתי רוצה לראות אותו חותם באחת הקבוצות שם.
הכדורגל האנגלי יותר קשוח ופיזי ואין לי ספק שנתוניו הפיזיים יסייעו לו במאבקים על הכדור ועם הבלמים. מעל לכל ניצבת העובדה שבאנגליה כמות המועמדות לאליפות (לפחות על הנייר) גדולה מזו שבספרד, והחתמתו באחת מהמתמודדות יכולה להיות שובר שוויון.
אז איפה באנגליה צריך לחתום הולאנד? לפי הדיווחים, רומן אברמוביץ', איש ללא צרות כלכליות, מוכן להשקיע 175 מיליון יורו כדי שהנורווגי ילבש את המדים הכחולים של צ'לסי. בהינתן שטימו ורנר לא פוגע ורומלו לוקאקו מתכנן (אולי) קאמבק לאינטר ועסוק בריבים עם תומאס טוכל, הולאנד יכול להיות החלוץ הבא של הבלוז. גם מנצ'סטר יונייטד הוזכרה כמועמדת לקלוט את הולאנד, אך אני מאוד מקווה שלא יחתום בשדים האדומים, זאת לאור העובדה שהוא יליד ואוהד של לידס, מאויבותיה הגדולות של הקבוצה האדומה ממנצ'סטר, וכבר סירב לחתום אצלה בסוף 2019.
אז אולי ביריבתה העירונית סיטי? להם בטח לא חסר כסף. מצד שני, זה נשמע כל כך בנאלי ויהפוך את השליטה של פפ בממלכה לאבסולוטית עוד יותר, והרי אין לי רצון כלשהו להשמיד את התחרות בפרמייר ליג. יורגן קלופ אמר שלא ביצע פנייה להולאנד, אבל לאיש אין ספק שהיה רוצה לראות אותו משחק תחתיו בליברפול.
הדיווחים האחרונים טוענים שהחלוץ הצעיר, שבקיץ יהיה בן 22, מחכה לריאל מדריד. בחירה מעניינת שמצערת אותי, משום שאני מעדיף לראות אותו באנגליה, אבל רק העתיד יודע לומר איפה באיזה צבע ישחק (ויכבוש) בעונה הבאה. בכל מקרה, אני די בטוח שזה לא יקרה במדים הצהובים של דורטמונד. מה שכן תראה דורטמונד זה הרבה מאוד מזומנים שישולמו בתמורה לאחד החלוצים הקטלניים ביבשת, בתקווה שילווה את הכדורגל שלנו לעוד שנים ארוכות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.