משפחות החטופים ומטה המשפחות בשיתוף עם איגוד האופניים בישראל, קבוצת הרכיבה המקצועית "פריימר טק" ומשרד החוץ יקיימו מחרתיים, לציון יום ה-100 מאז הטבח הנורא בשבת השחורה, רכיבת אופניים מיוחדת תחת המסר: "RIDE TO BRING THEM HOME".
מדובר באירוע רכיבת אופניים עולמי לשמירת התודעה על החטופים בסדר הציבורי ולקריאה משותפת לשחרורם הדחוף והמיידי. אירוע רכיבה זה, הוא אחד מתוך אירועים רבים שהמטה מתכנן לציון 100 הימים של סבל וגעגוע.
2 צפייה בגלריה
כריס פרום
כריס פרום
התגייס. פרום
(צילום: Veloimages)
כריס פרום, רוכב האופניים האגדי שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס, הרוכב עבור קבוצת הרכיבה הישראלית "פריימר טק", קרא למיליוני מעריציו ולקהילת הרכיבה העולמית כולה, לקשור סרט צהוב לאופניים באותו היום ולהקדיש את רכיבתם לקריאה לשחרורם של החטופים. בעקבות קריאתו הצטרפו ליוזמה קהילות רוכבים רבות מסביב לעולם אשר ירכבו בסולידריות בהונג קונג, אוסטרליה, ארה"ב במיקומים שונים, לונדון, פריז, ברצלונה, קייפטאון ועוד. הסרט הצהוב הוא סימן המזוהה עם המאבק לשחרורם.
בישראל האירוע המרכזי יתקיים, כאמור, בוולודרום בתל אביב - מחרתיים (15:00). הרוכבים יקיפו את האצטדיון כמספר החטופים בעזה - 136 רוכבים.
בין הרוכבים ארז קלדרון שחזר מהשבי ומחכה לאביו עופר, גיא ניב רוכב האופניים הישראלי שהתחרה בטור דה פראנס, שרון שבו שנפצע במהלך הלחימה בשביעי באוקטובר וחוזר לרכב לראשונה ואבידע בכר שירכב על כסא גלגלים אחרי שנפצע ורעייתו ובנו נרצחו במהלך השבת הארורה. גם משפחתו של החטוף רון בנימין תצטרף לרכיבה למען שחרורו. אותם ילוו קבוצות רכיבה מהעוטף, רוכבים מקצועיים וחובבנים ודמויות מוכרות כמו עברי לידר ואלי אילדיס.
הדס קלדרון, אמו של ארז ששוחרר, הודתה לכריס פרום בהתרגשות על תמיכתו ועל היוזמה לאחד את קהילת האופניים העולמית למען החטופים: "זה מפגן תמיכה חשוב מאין כמותו. ארז קיבל בחזרה את חירותו אבל אביו וכל החטופים האחרים עדיין נמקים שם. לארז מגיע להתאחד בחזרה עם אבא שלו, לזכות בהזדמנות לרכוב איתו כמו כל אבא ובן. הוא כל כך מחכה לו. ואין לנו זמן לאבד. כל רגע שעובר עליו ועל החטופים האחרים בשבי החמאס הוא קריטי".
שי בנימין, ביתו של רון בנימין, הביעה תקווה שמפגן הרכיבה הבינלאומי הזה יאפשר לגייס תמיכה בקרב קהל שיוכל להזדהות עם גורלו של אביה: "אני מבקשת שיעצרו ויחשבו לרגע: אבא שלי נחטף ועולמו ועולמנו חרבו כאשר יצא לרכוב על אופניים. זה היה כל 'חטאו'. מה אם זה היה קורה להם?".
גם קבוצת סלקום מצטרפת ליוזמה לציון '100 ימים בשבי', שמובילים נציגי משפחות החטופים. ביום ראשון בשעה 10:00 תיעצר למשך 100 דקות פעילותם של מטות, מרכזי ומוקדי השירות של החברות סלקום, דינמיקה וגולן טלקום, להזדהות עם יום המאה וקריאה לחזרתם של החטופים במהרה. בנוסף, תעצור סלקום TV את השידור בערוצי הבית (ישראלי TV, סרטים, HBO, דוקו וערוץ הסרטים ברוסית) למשך 100 שניות החל מהשעה 10:00.