ההצלחה המרשימה של נבחרת הנוער באליפות אירופה ובמונדיאליטו רק מגבירה את התסכול מהעתיד הצפוי לאותם צעירים מוכשרים: להינמק על ספסלי קבוצות ליגת העל, ולחזות בזרים ובמתאזרחים שמשחקים לפניהם.
לקברניטי הכדורגל בישראל צריך להיות ברור שאין מדובר במקריות, ולפניהם שנתון מיוחד במינו, בעל פוטנציאל להצליח בקנה מידה עולמי כשיגיעו לשיא הבשלות המקצועית בעוד 5 שנים. שחקנים אלו חייבים לשחק באופן קבוע, ואם אין זה האינטרס הראשון במעלה של קבוצות הדגל הישראליות (שעסוקות במאבקים מידיים על תארים ועל השתלבות במפעלים האירופיים), אז על ההתאחדות והמינהלת להתערב ולסייע להן.

1 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
(Marcelo Endelli/FIFA via Getty Images)

כיצד מיישבים את האינטרסים של כולם? אני מציע לייסד את "ליגת הטוטו", מסגרת תחרותית שתחליף את גביע הטוטו באופן מיידי. ליגת הטוטו תשמש מעין ליגת מילואים של ליגת העל. היא תרוץ במקביל לליגת העל ותשוחק כמחזור אמצע שבוע במשך שני סיבובים בלבד (26 מחזורים סה"כ), אחרי סיום המסגרות האירופיות ולפני תחילת הפלייאוף של ליגת העל. לליגת הטוטו תהיה טבלה משלה, ומרוץ אליפות נפרד ומקביל לאליפות ליגת העל.
מה שייחד את ליגת הטוטו הוא שתשוחק ללא זרים, עם ישראלים בלבד, שגילם לא יעלה על 28. השוער הפותח של כל קבוצה יהיה שוער המשנה של הקבוצה, זה שמחמם את הספסל רוב השנה. כוכבי הליגה יהיו אותם צעירים מוכשרים שמתקשים להשתלב בהרכבי הקבוצות, ויצטרפו אליהם שחקנים ישראלים נוספים, שמשחקים כמחליפים בליגת העל לדקות בודדות, שמתאוששים מפציעות או שזקוקים לתקופת הרצה לקראת חזרה לכושר, כמו בכל ליגת מילואים מכובדת באירופה. לפרקים, ישחקו הישראלים המוכשרים ביותר שני משחקים מלאים בשבוע, אחד בליגת העל ואחד בליגת הטוטו, כמקובל באירופה.
הכניסה למשחקי ליגת הטוטו תהיה חינם לקהל הרחב, ותשוחק בשעות נגישות לבני נוער וילדים. הוצאות עריכת המשחקים יחולו על המנהלת/ההתאחדות, וימומנו מההכנסות מהימורי הטוטו והווינר. הפרסים הכספיים עבור השתתפות ומיקום בליגת הטוטו יהיו גבוהים מאוד (פי כמה מפרסי גביע הטוטו, סדר גודל של 5 מיליון שקל לפחות לזוכה), וייצרו תמריץ שלא לזלזל במפעל. והדובדבן: הזוכה בליגת הטוטו תהיה המשתתפת הרביעית באירופה (על חשבון מקום 3 בליגת העל, במקרה של כפל זכיות ייקבעו זוכות חלופיות בכרטיס לאירופה).
הנה הכפפה מוטלת אל ארז כלפון, שינו זוארץ וחבריהם: נראה אתכם מרימים אותה, לא זורקים לפח את המומנטום הנהדר שמייצר המונדיאליטו, ודואגים למסגרת תחרותית ומכובדת לספורטאים הצעירים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.