עם כל הכבוד ל-35 הדקות הראשונות במשחק אמש (רביעי) בין מכבי תל אביב לפנרבחצ'ה, חמש הדקות האחרונות היו המשמעותיות ביותר. הצהובים נכנסו אליהן בפיגור 75:73, אבל בליץ הגנתי של שתי דקות וחצי סידר להם ריצת 0:12, ובסופו של דבר גם את הניצחון (76:85).
רבות דובר לפני המפגש על איזו יריבה מכבי ת"א מעדיפה לפגוש ברבע גמר פלייאוף היורוליג (ריאל מדריד או מילאנו), כאשר ניצחון היה מסדר לה את הספרדים והפסד את האיטלקים. אבל לפי היכולת במאני טיים ששחקני האלופה הישראלית הציגו, היה אפשר להבין שהם לא באמת התעסקו בזה.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין וקלויארו חוגגים
ווילבקין וקלויארו חוגגים
ווילבקין וקלויארו. התעסקו בלנצח
(צילום: עוז מועלם)
מצד שני, זאת לא הייתה מכבי ת"א הסוחפת של אבי אבן, זאת שהפכה עונה רעה לכזאת שבסיומה הקבוצה עוד עשויה להגיע לפיינל פור בבלגרד, ומי יודע מה יקרה שם. אז נכון, גם להרחקת הרוסיות מהמפעל יש משקל רב מאוד במפנה שהעונה הזאת קיבלה, אבל החוכמה בסוף היא להגיע לרגע האמת בכושר שיא, וזה בדיוק המצב של מכבי.
יחד עם זאת, לקראת הסדרה מול ריאל, עליה ארחיב בהמשך, מכבי ת"א חייבת לתקן כמה ליקויים, כשהראשון הוא ג'יילן ריינולדס. אין בכלל ספק שמאז שיאניס ספרופולוס עזב הפורוורד/סנטר, שלא התחבר למאמן היווני בלשון המעטה, פורח. אבל אתמול ראינו את ריינולדס של תקופת ספרופולוס - זה שמתעצבן תוך רגע, לא מרוכז במשחק ומבצע לא מעט עבירות שטותיות. לא סתם הוא הורחק אחרי שצבר חמש עבירות, שלוש האחרונות תוך שלוש דקות.
4 צפייה בגלריה
ריינולדס מאוכזב
ריינולדס מאוכזב
ריינולדס. זה לא היה היום שלו
(צילום: עוז מועלם)
למכבי לא יהיה את הלוקסוס לאבד את ריינולדס לכמעט חצי משחק (יצא בחמש עבירות באמצע הרבע השלישי) במהלך הסדרה מול הקו הקדמי החזק של הבלאנקוס.

יריבה בהזמנה?

ריאל מדריד נמצאת במשבר הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות. כרגע היא עומדת על חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות, כשהאחרון היה אתמול לבילבאו בליגה (79:67). המצב כל כך חמור אצל ריאל, שבאמת לא רואים את האור בקצה המנהרה. למרות הכל, פבלו לאסו החליט לאחרונה לשחרר מהסגל שני שחקנים חשובים מאוד, תומא הארטל הצרפתי וטריי תומפקינס, אחרי שהשניים, על פי דיווחים בספרד, בילו עד אור הבוקר באתונה לפני ההפסד 87:86 לפנאתינייקוס. גם גרשון יאבוסלה, השחקן הטוב ביותר של ריאל העונה, היה חלק מהאירוע הזה, אך לא שוחרר ונקנס ב-20 אלף אירו.
כמו שכבר הבנתם, ריאל מגיעה לסדרה מול מכבי בכושר נוראי וגם בסגל חסר וגם די זקן. למעשה, בעקבות שחרורו של הארטל, סרחיו יוי בן ה-34 הוא הרכז היחיד עליו לאסו באמת יכול לסמוך בסדרה, עם כל הכבוד לנייג'ל וויליאמס גוס.
4 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן. הצהובים הרוויחו יריבה נוחה?
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
ווילבקין. ההתקפה של מכבי נראית טוב
(צילום: עוז מועלם)
ריאל עדיין חזקה. יש לה שחקנים כמו וולטר טבארס הענק, שמכבי אמנם הצליחה לשתק התקפית בניצחון בהיכל (74:75) בסוף מרץ, כאשר סיים עם 6 נקודות בלבד, אבל מצד שני הוא לקח 12 כדורים חוזרים. גם על וינסן פורייה הצרפתי לא יהיה קל למכבי לשמור, ובטח לא אנטה ז'יז'יץ', שאתמול ברבע הראשון חגג עליו הסנטר הירדני-טורקי, אחמט דובריוגלו.
מבחינה התקפית, מכבי מגיעה לסדרה כשהיא בשיא שלה. אתמול למשל היא קלעה ב-53 אחוזים ל-2, ב-46 אחוזים ל-3 (13 קליעות מדויקות) ומסרה 22 אסיסטים על 28 סלי שדה. וזה עוד היה כשלפרקים היא שיחקה בהילוך ראשון. מה שהכי חשוב מבחינת אבן וקבוצתו זה שהרביעייה ההתקפית - סקוטי ווילבקין, ג'יימס נאנלי, אנטה ז'יז'יץ' ודריק וויליאמס, משחקת טוב - בדיוק כמו שהיה אתמול (קלעו 59 מתוך 85 הנקודות של הקבוצה). אם הארבעה האלה יהיו במיטבם מול ריאל, ומכבי תשמור כמו ששמרה בחמש הדקות האחרונות נגד פנר, אין סיבה שהיא לא תגיע בסוף השבוע השלישי של חודש מאי בסטארק ארינה בבירה הסרבית.