שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה נמשך במשחקים שהחלו הלילה (בין ראשון לשני) ומתקיימים גם במהלך היום. האוקראינית דיאנה יסטרמסקה (93 בעולם) ממשיכה להפתיע כשגברה על האלופה לשעבר, ויקטוריה אזרנקה (22 בעולם), ובסיום סירבה ללחוץ את ידה של יריבתה הבלארוסית. אלקראס עלה בצורה חלקה לרבע הגמר, כך גם דניל מדבדב (3) והוברט הורקאץ' (9).
יסטרמסקה רושמת טורניר גדול. הטניסאית בת ה-23 כבר חוללה הפתעה כשהדיחה את אלופת ווימבלדון, מרקטה וונדרושובה הצ'כית, בסיבוב הראשון, והלילה היא עשתה זאת שוב עם 6:7 (6), 4:6 על ויקטוריה אזרנקה.
2 צפייה בגלריה
הטניסאית האוקראינית דיאנה יסטרמסקה
הטניסאית האוקראינית דיאנה יסטרמסקה
ממשיכה להרשים. דיאנה יסטרמסקה
(Anthony WALLACE / AFP)
הבלארוסית הייתה כבר בעמדה מצוינת במערכה הראשונה, בה הוליכה 3:5, אך האוקראינית שברה וניצחה את המשחקון העשירי. אזרנקה שברה שוב והייתה רק צריכה לשמור על ההגשה שלה במשחקון ה-12 כדי לנצח במערכה - אך שוב יסטרמסקה הראתה אופי נהדר ושברה את יריבתה בדרך לניצחון נהדר בשובר השוויון. המערכה השנייה החלה מצוין מבחינת אזרנקה, שהוליכה 0:3, אך יסטרמסקה שוב גילתה עצבים מברזל וניצחה חמישה משחקונים ברציפות ולקחה גם את המשחקון העשירי בדרך ל-6:7 (6), 4:6.
בסיום נרשמה מיני-תקרית, כאשר יסטרמסקה, אוקראינית כאמור, התעלמה באופן מופגן מיריבתה הבלארוסית - זכר לתמכיתה של מדינתה של אזרנקה בפלישה הרוסית לאוקראינה, וסירבה ללחוץ את ידה.
אלינה סביטולינה (23 בעולם) ירדה מהמגרש במלבורן באמצע המשחק מול לינדה נוסקובה בעקבות פציעה בגב - וסיימה את דרכה בטורניר. סביטולינה רשמה טורניר מצוין מבחינתה עד אותו משחק, ולא שמטה אפילו מערכה אחת, אך למרבה אכזבתה, הפציעה הכריעה - והיא בחוץ.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
מפגש מסקרן עם סשה זברב ברבע הגמר. קרלוס אלקראס
(Cameron Spencer/Getty Images)
בגברים, אלוף ווימבלדון והמדורג שני בעולם, קרלוס אלקראס, עלה בצורה חלקה לרבע הגמר לאחר 4:6, 4:6, 0:6 על מיומיר קצמנוביץ' הסרבי. הספרדי לא בדיוק ליקק דבש במערכה הראשונה והשנייה, אבל בשלישית ליריבו כבר אזלו הכוחות ואלקראס שייט לעבר הניצחון ולעבר מפגש מסקרן עם סשה זברב.
זברב (6 בעולם), שכאמור יפגוש את אלקראס, עלה לרבע הגמר אחרי מותחן יוצא מהכלל, שארך יותר מארבע שעות, בסיומו ניצח את קמרון נורי (22 בעולם). הגרמני זכה במערכה הראשונה והשלישית, אך הבריטי ענה בכל פעם והשווה. המערכה המכרעת החלה בשבירה לכל צד, ואז כל אחד מהטניסאים שמר על הגשותיו וההכרעה התקבלה בשובר שוויון - אליו הגיעה זברב בצורה טובה יותר, וניצח את המשחק בדרך למפגש מסקרן עם קרלוס אלקראס ברבע הגמר. המשחק הופסק לכמה דקות בעקבות מחאה של מפגינה פרו-פלסטינית.
דניל מדבדב (3 בעולם) שמט מערכה מול נונו בורחה מפורטוגל, אך השיג ניצחון מוחץ במערכה הרביעית בדרך ל-3:6, 6:7 (4), 7:5, 1:6. הרוסי יפגוש ברבע הגמר את הוברט הורקאץ' הפולני (9), שאומנם לא ליקק דבש, אך ניצח 6:7 (6), 6:7 (3), 4:6 את ארתור קאזו הצרפתי.
פורסם לראשונה: 10:11, 22.01.24