בשיתוף הטוטו
"אנחנו מאוד מתרגשים לראות את כולכם כאן. אנחנו מאמינים בדור הצעיר וביכולת שלו לשבור תקרות ולהגיע לעוד ועוד שיאים, במגוון תחומים" – כך אמר נשיא המדינה, יצחק הרצוג, במפגש הסיום של פרויקט "טופ טאלנט ‭ ,"2‬אשר נערך במשכן בית הנשיא בירושלים.
4 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2
טופ טאלנט 2
זוכי טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
(צילום: שלו שלום)
מאות ספורטאים בולטים בני ‭ 18-13‬הגישו מועמדות לפרויקט. בשלב ראשון, ועדה מקצועית שכללה את נציגי משרד התרבות והספורט, הטוטו, עמותת "ערכים בספורט" וקבוצת "ידיעות אחרונות" בחרה ‭ 24‬מתוכם – המייצגים את מגוון ענפי הספורט, האוכלוסיות והאזורים הגיאוגרפיים בישראל. לאחר מכן התבקשו גולשי ‭ ynet‬וקוראי "ידיעות אחרונות" להכריע מי העשרה, חמש ספורטאיות וחמישה ספורטאים, שיזכו במענק בסך עשרת אלפים שקל אשר ניתן לכל אחד מהם לקידום הקריירה הספורטיבית שלו. "אני מתרשם מהעובדה שאתם מכל רחבי הארץ ומכסים קשת רחבה של תחומי ספורט", אמר הנשיא הרצוג לזוכים, "ספורט זה דבר מופלא, שתורם לנפש האדם ולחוסן שלו, ואני מאחל לכם המון הצלחה".
זה לא סוד שלהיות ספורטאי מקצועי בישראל, בטח בגיל הנוער כשעדיין אין לך ספונסרים ואתה עדיין לא זוכה בפרסים כספיים, זה לא דבר פשוט. מלבד הפן הכלכלי, הצעירים חווים הפסדים, הם נדרשים לחוסן נפשי משמעותי ויכולת התמדה מרשימה – וכל זה במקביל ללימודים בחטיבה או בתיכון. ההורים, מצידם, נדרשים להיות שותפים מלאים לעשייה כדי שהילד יוכל להצליח לעמוד ברוטינת האימונים המפרכת ויהיה לו סיכוי להגשים את החלום הגדול.
4 צפייה בגלריה
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
תצוגת הזוכים
(צילום: שלו שלום)
פרויקט "טופ טאלנט" נולד כדי לתת לכשרונות האלה חשיפה, שכל כך חשובה למוטיבציה, ותמיכה כלכלית שבעזרתה יוכלו לעשות צעד נוסף קדימה. עשרות אלפי גולשי‭ ynet ‬הצביעו למועמדים השונים. התחרות הייתה צמודה, ולבסוף נבחרו עשרה זוכים: מיכל שוקרוב (סיף), אריאל אלקין (קארטינג), ליה שחורי (ג'ודו – ספיישל אולימפיקס), נועם ממו (ריצה), תמר שטיינברג (גלישת רוח), עלי שהואן (אגרוף), שי גרובר יונקר (רכיבת סוסים מערבית), אילאי חיים (טניס), שירה ברנט (קיאקים) ועומר ורד וילצ'ניק (שיט).
הזוכים ובני משפחותיהם נפגשו בשבוע שעבר עם נשיא המדינה, עם רעייתו מיכל, עם יו"ר הטוטו שבתאי צור, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, מנכ"ל הטוטו מאיר ברדוגו ומכובדים נוספים שהגיעו לברך אותם.
4 צפייה בגלריה
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
עם תעדות ההוקרה
(צילום: שלו שלום)
"היה מאוד מרגש לפגוש את הנשיא", סיפרה הסייפת מיכל שוקורוב, "הכרתי באירוע ענפי ספורט חדשים שלא שמעתי עליהם לפני כן, והיה נחמד לפגוש עוד צעירים שנמצאים כמוני בספורט המקצועני ומבינים אחד את השני. ההכרה והמענק הם דברים שנותנים כוח להמשיך. נחמד שרואים אותך".
"התרגשתי מאוד מזה שהרבה אנשים הצביעו לי", סיפר השייט עומר ורד וילצ'יק, "לאורך כל הפרויקט אנשים זרים זיהו אותי ואמרו שהצביעו עבורי באתר. פתאום מלהיות סתם שייט, זה הפך למשהו יותר גדול. את המענק אני מתכנן להשקיע בתחרות שמאוד רציתי לטוס אליה, בעוד כמה שבועות בגארדה שבאיטליה. זה יסייע לי מאוד".
המתאגרף עלי שהואן הוסיף: "אין מילים לתאר את ההרגשה של להיות בין עשרת הזוכים. זאת תמיד הרגשה טובה כשאתה מנצח במשהו. קיבלתי הרבה תגובות מאוד יפות מאנשים בסביבה. זה נפלא לקבל הכרה שאנחנו אלופים במה שאנחנו עושים".
4 צפייה בגלריה
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
זוכי תחרות טופ טאלנט 2 בבית הנשיא
(צילום: שלו שלום)
רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, בירכה את הצעירים ואמרה: "תמיד חשוב שיש מישהו שזיהה את היכולות שלכם ועזר לכם להתפתח בתחומים השונים. אנחנו מאוד שמחים לראות אתכם כאן ומרגישים גאווה להיות חלק מהמסע שלכם".
"כבוד גדול לסיים את מיזם 'טופ טאלנט ‭ '2‬בבית הנשיא, אצל כבוד נשיא המדינה ורעייתו", אמר יו״ר הטוטו שבתאי צור, "אני רוצה לאחל הצלחה בהמשך הדרך לעשרת הזוכים, וגם לשאר המועמדים. כולם ווינרים גדולים".
מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו, הודה למשתתפים בפרויקט ואמר: "אתם הסיפור של היום הזה והסיפור של העתיד שלנו, של מדינת ישראל. בני נוער כמוכם יכולים להוביל, ולא סתם הכרזנו עליכם כ'טופ טאלנטים' הבאים של ישראל. הטוטו חרת על דגלו ערכים כמו חתירה למצוינות, התמדה, ערכיות וחיבור של אוכלוסיות מכל המגזרים לספורט ההישגי. זו זכות גדולה לטוטו לקחת חלק במיזם 'טופ טאלנט', אשר נותן הזדמנות ראשונה לספורטאים צעירים לקבל חשיפה והכרה על הישגיהם, וגם לסייע להם מעט כלכלית. היום הם התארחו בבית הנשיא, ואני בטוח שבעתיד נפגוש אותם גם על הפודיומים היוקרתיים בארץ ובעולם כשיזכו במדליות ויביאו הרבה כבוד למדינה".
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף הטוטו