חוקי משחק הכדורגל משתנים באיטיות ודחיפה קלה מצד אוהדי המשחק אולי תגביר את שטף המשחק, תקל על השחקנים שעומס המשחקים גורם משמעותי לפציעות וחוסר יציבות ברמת המשחק. חוק ראשון שהייתי ממליץ עליו לשינוי הוא חוק החלפת השחקנים.
אין סיבה להגבלת השחקנים המוחלפים כיום שהם שלושה או חמישה שחקנים למשחק. כמו בכדורסל אני הייתי מאפשר החלפה בלתי מוגבלת. כדי לשמור על שטף המשחק, הייתי מאפשר החלפת שחקן פצוע אחד במחצית הראשונה. הייתי מאפשר החלפה בלתי מוגבלת בזמן המחצית. במחצית השניה הייתי מאפשר החלפת שחקן פצוע אחד והחלפה בלתי מוגבלת בדקה ה־70.
1 צפייה בגלריה
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
דונארומה עוצר את הפנדל של סאנצ'ו
(צילום: AFP)
החוק השני שהייתי משנה הוא הכרטיס האדום, שמותיר קבוצה אחת בעשרה שחקנים ומשנה לחלוטין את יחסי הכוחות במגרש ואת העניין במשחק.
כרטיס אדום יגרום לסילוק השחקן, אבל יאפשר החלפתו בשחקן אחר כדי לשמור על האיזון במגרש ועל שטף המשחק.
החוק השלישי שהייתי משנה הוא חוק הפנדל. כיום כל עבירה, אם הכשלה או נגיעת יד ברחבה, מובילה לבעיטת עונשין מ־ 11 מטר. הייתי משנה את החוק שיקבע שאם עבירה מנעה סיכוי סביר להבקעת גול ייפסק פנדל. כלומר, אם שחקן הוכשל בקצה הרחבה ליד קו החוץ בלי שום סיכון ממשי לשער, העבירה שתיקבע תהיה בעיטה בלתי ישירה.
החוק הרביעי לשינוי הוא חוק הנבדל. כיום הנבדל נמדד דיגיטלית בדיוק של מילימטרים, ושופט הקו לא מרים דגל עד גמר המהלך. אם האף של החלוץ בולט יותר מהזרת של המגן, זה נבדל.
אני מציע שכאשר המדידה היא בין החלק הקדמי של המגן לחלק האחורי של החלוץ, הרווח ביניהם יהיה נבדל. שינוי החוק יאפשר לחלוץ לבלוט עד כצעד מלא לפני המגן ועדיין לא ייחשב כנבדל.
החוק החמישי הוא ההארכה ב־30 דקות ובעיטות פנדלים כאשר אין הכרעה. השינוי שאני מציע הוא ביטול התוספת ומעבר ישיר לדו קרב פנדלים. הבעיטות יבוצעו ממרחק 16 מטר ולא 11. שינוי זה יאפשר סיכוי סביר לשוער לעצור את הבעיטות, להחטאת השער על ידי הבועט ועניין מוגבר לצופים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.