המועבט

השרה ולה פמיליה בטביליסי
בבית הדין העליון של ההתאחדות ניסו בתחילת השבוע פרקליטי בית"ר ירושלים לשכנע את הדיינים להקל בעונשה של הקבוצה, בעקבות פריצת האוהדים למגרש בתום גמר הגביע. "הם בסך הכל רצו לחגוג", טענו המערערים, ומשום מה לא הציגו את הסרטון השכונתי שצולם כמה שעות לפני כן בטביליסי. שם, ברבע גמר יורו הצעירות, פרצו בסיום למגרש מירי רגב ופמלייתה ולה פמיליה של לוזון. בסך הכל רצו לחגוג.
מה לעזאזל יש לשרת התחבורה לחפש בתחומי המגרש? את התשובה, בדיוק כמו סיכום כהונתה במשרד הספורט, אפשר לתמצת בשתי מילים: רעש וצלצולים. אחרי שהתחבקה עם מאמן הכושר יוסי קקון (סצנה שהזכירה את חיבוק הדוב עם פיני גרשון בהיכל), עברה השרה לתיעוד של עצמה והתראיינה לסנג'ר תורן בצילום סלולרי, כנראה בשביל הסטורי. קטן עליה האולימפיאדה בפריז, היא מהליכודיאדה באילת.
6 צפייה בגלריה
המדליסט גינצבורג
המדליסט גינצבורג
המדליסט גינצבורג עם נחיתתו בטרמינל פתאל בנתב"ג
(צילום: עזרא לוי)
6 צפייה בגלריה
וני גינצבורג מירי רגב שגיא כהן עמוס  לוזון יעל ארד
וני גינצבורג מירי רגב שגיא כהן עמוס  לוזון יעל ארד
(איור: אופיר בגון)
כשבני משפחות השחקנים הריעו מהיציע, הסתובב במגרש אבי לוזון, הדוד של המאמן מהנהלת ההתאחדות, והחליף צ'פחות עם כל מה שזז. במקביל איגף את כולם מאחור אח שלו, בטי־שירט לבנה. בתחקיר מעולה שפירסם לאחרונה העיתונאי אמיר זוהר, על ההליך המסריח במינוי היועץ המשפטי להתאחדות, הצהיר עמוס לוזון: "עד לפני שש־שבע שנים הייתי מנהל הכל בהתאחדות. היום כבר לא מעניין אותי הכדורגל, התנתקתי לגמרי".
והנה מהפך! הדוד עמוס בדשא הגיאורגי, מחבק את גיבור ישראל דניאל פרץ, ומתקשה להתנתק. בתו, שהסתובבה אף היא בתחומי המגרש וצילמה הכל, בטח הנציחה גם את אביה לצד המאמן. רגע עם דודלי.
6 צפייה בגלריה
עמוס לוזון
עמוס לוזון
לו מותר לפרוץ לדשא. עמוס לוזון
(צילום: עמית שעל)
חודש קודם, כשהנבחרת עד גיל 19 סיימה שלישית במונדיאליטו, התראיין בוני גינצבורג בסיטונות יומיומית וגזר קופון, אף שלא היה לו שום חלק בבנייתה. בקבלת הפנים שנערכה בנתב"ג, נדחף המנהל הטכני בדיוק למרכז התמונה כשמדליית ארד תלויה על צווארו. גם בפוסטר ברכה שפירסמה הספונסרית של הנבחרת, הקפיד בוני להתמקם בדיוק באמצע, והניף ידיים שהסתירו את פניו של עומר סניור, כובש שער הניצחון הדרמטי מול יפן. שילוב נדיר של רדיפת פרסום וחוסר מודעות.
בבניית הנבחרת עד 21 בוודאי לא היה לו חלק, אבל כשדבוקת השחקנים רצה כדי להודות לישראלים בטריבונה בטביליסי, מיהר גינצבורג להצטרף והניף ידיים לעבר היציעים, כאילו הוא השוער שהדף שלושה פנדלים בטורניר. זו הייתה כנראה הכנה למה שצפוי לנו במצעד המשלחות בפריז 2024.
כשנפתחה לנבחרת אופציית האולימפיאדה, נשלח לגיאורגיה סרטון מוטיבציה בהשתתפות כמה מדליסטים שהוצגו כ"אלופים אולימפיים", והעבירו לכדורגלנים את עוצמת החוויה, חרף העובדה שכאלה היו לנו רק שלושה – גל פרידמן, לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט.
"כאחת שהייתה באולימפיאדה אין דבר יותר מרגש מזה", אמרה בענווה אשרם. "אני מקווה גם להגיע לשם ונעודד אחד את השני", בירך בצניעות דולגופיאט. ורק יעל ארד, שאוהבת להחמיא לעצמה, הציגה בסרטון את מדליית הכסף מברצלונה וסיפרה על "הרגע החלומי שבו זוכים במדליה". אז מה אם כרגע מדובר רק על מקום במשלחת, ובטורניר הכדורגל מחלקים שלוש מדליות אולימפיות בלבד, לא עשרות כמו בג'ודו, לפי משקל?
6 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
יעל ארד. זקוקה לשיעור בצניעות מלינוי אשרם
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת השדרים, בגיאורגיה חלה דווקא רגיעה יחסית לצווחות האינפנטיליות במונדיאליטו, והישגה של הנבחרת ההיא כבר באמת מרגיש כמו היסטוריה. את המשפט של עומרי אפק אחרי עליית הנוער לחצי הגמר בארגנטינה – "המשחק הזה חיבר דורות של ילדים שמאמינים בכדורגל הישראלי" – עוד ינסו לנתח בעתיד דורות של פרשנים.
לזכותם של הזכיינים ייאמר שהפעם הם לא הטיסו במיוחד לחצי הגמר את מגישת מהדורת החדשות של "כאן 11", טלי מורנו. "גם הגול שהיה, יכול היה שלא להיות", פירשנה מורנו מהדשא באצטדיון בלה־פלאטה אחרי ההפסד 1:0 לאורוגוואי, כלומר שמרה על עילת הסבירות. טלי מוריניו.
ומאחר שעם האוכל בא התיאבון, איך אפשר בלי מבקר המסעדות? "ביום שבו מינו את חוס יול למנהל הנבחרות הצעירות, ישבנו פה ואמרתי לך שזה הולך לחולל מהפכה בכדורגל הישראלי", אמר בשבוע שעבר שגיא כהן למגישת חדשות הספורט מירי נבו, אחרי הניצחון על צ'כיה, משל היה "הראשון שזיהה". מי יזכור שביום שבו מינו את ההולנדי (8.3.2021), כהן בכלל לא ישב באולפן, ושלא קוראים לו חוס יול אלא ילה חוס?

הצדיק

סיבוב הרבנים של אצילי
אחד השחקנים הכי פעילים בפגרה היה הרכש החדש של אל־עין, עומר אצילי. "אחרי סעיף השבת שנכנס לחוזה בהמלצת רבו והייעוץ הרוחני שעבר", נמסר לתקשורת מכיוון חצרו של הרב ניצן ראובן, "נערכה סעודת הודיה מפוארת של אצילי במוסדות אהבת שלום בחולון, כהוקרה על התחזקותו הרוחנית, הישגיו והישגי הקבוצה, והחוזה הטרי באיחוד האמירויות".
הדיווח כלל גם רקע היסטורי: "כזכור התחייב הכדורגלן שאם יזכה באליפות, יערוך סעודת הודיה 'סעדני ואיוושעה', ואכן קיים את הבטחתו". הרב ראובן, בכבודו ובעצמו, הוסיף: "עומר אצילי נועד לגדולות, המסע והדרך שעבר במישור הרוחני, לרבות שמירת הפה והלשון, חיזקו אותו גם בהישגיו האישיים והמקצועיים".
6 צפייה בגלריה
אצילי
אצילי
סיבוב רבנים לפני תפילת הערבית. עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
בשבוע שעבר המסע הרוחני נמשך והיחצנים של הרבנים שוב עידכנו את התקשורת. "אצילי ורעייתו כתבו אות ב'ספר התורה של עם ישראל', בעזרת מוביל 'המיזם שנועד לאחד את העם', הרב דוד אברהם פרסמן", נאמר בהודעה שכללה תמונות וסרטונים. לאור העובדה שגדולי הרבנים התברכו בכושר התפלפלות שמימי, חבל רק שבשני האירועים לא דנו גדולי התורה במשמעות הפרשה הגדולה שבה היה מעורב השחקן, ובמסרונים העלומים שנשלחו בעטייה בין האדם לחברו, דור מיכה.
"בדרך, עשר דקות, יש אבקה?", סימס אצילי לפני המפגש עם התלמידות. "לא, אמרת שאתה לא רוצה, יא אפס", השיב מיכה. "לבנות לא, תארגן", ניסה אצילי. "אין, מאוחר מדי", איכזב מיכה.
בחקירת המשטרה, כזכור, הסבירו הכדורגלנים כי מדובר באבקה לשיפור הכושר הגופני, אך עם כל הכבוד לפרקליטות, לרבנים יש יותר כלים לפענוח. כפי שנאמר בשיר השירים מספר הספרים: "מי זאת עולה מן המדבר כתמרות עשן מקוטרת מור ולבונה מכל אבקת רוכל"... עכשיו לך תבין על איזו אבקה התדיינו השניים, ועל סמך מה התעקש כבוד הרב ראובן לקבוע ש"אצילי נועד לגדולות".

המתרפסים

פינס ורשף מסנגרים על בית"ר
חודש וחצי חלף מאז ביזיון גמר הגביע, שבו הבריחו אוהדי בית"ר ירושלים את נשיא המדינה מהאצטדיון בחיפה - והתיק עדיין פתוח. בית הדין המשמעתי גזר על הקבוצה הפחתת שלוש נקודות בעונה הבאה והרחקה מהגביע, אבל כאמור, רק השבוע החל הדיון בערעור, שם קיבל צוות ההגנה חיזוק מפתיע מהתביעה.
תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, סגר איתם עסקת טיעון שמבטלת את ההרחקה מהגביע, ובערעור עצמו התאמץ היועץ המשפטי שלהם, עו"ד עמית פינס, לשכנע את הדיינים שהפחתת שלוש נקודות (כלומר נזק של משחק אחד) היא עונש חמור דיו.
למה הצוות המשפטי של ההתאחדות מלמד סנגוריה על מחוללי הביזיון? אולי משום שהמוסד שמשלם להם היה שותף בכיר למחדל האבטחה, או שמא היו אלה ההפגנות מול ביתו של רשף שיובילו לעסקת טיעון מסוג אחר: במקום הרחקת הקבוצה מהגביע, יוטל על אוהדיה עונש רדיוס של 50 ק"מ ממשחקי הבית של תובע ההתאחדות.

הבריונים

אלימות קשה בכנס השופטים
בסיפור הזה יש כמה גרסאות והכחשות, כולל טענה לאיום ברצח והזדקקות לחובש, אבל על דבר אחד אין עוררין: בגיבושון שופטים שנערך בחודש שעבר באילת, אירעה תקרית אלימה שכללה הרמות ידיים, גידופים קשים ושופט אחד שנזקק לאשפוז. כל זאת כאשר במקום נכחו מנכ"ל האיגוד יריב טפר, שופטים מליגת העל ובעלי תפקידים בכירים, שחלקם היו עדים לתמונות ולקללות הקשות.
6 צפייה בגלריה
יריב טפר
יריב טפר
מנכ"ל השופטים יריב טפר. מה שקורה באילת נשאר באילת
(צילום: עוז מועלם)
מאיגוד השופטים נמסר: "מדובר באירוע של ועד השופטים וההסתדרות, לא האיגוד. ההתפרצות האלימה אינה מקובלת ונטפל משמעתית במי שהיה שותף לתקרית".
הגיע באמת הזמן. רק חבל מאוד שהפרשה הושתקה ואיש מהמעורבים לא קיבל כרטיס אדום. מה עוד שבמלון יש VAR.

מילה זו מילה

"היריבה הבאה של מכבי חיפה תהיה אלופת ספרטה"
(שרון פרי מכניסה סוס טרויאני לדיווח על היריבה במוקדמות ליגת האלופות - אלופת מלטה המרון ספרטנס)