משחקי רבע גמר הגברים והנשים באליפות אוסטרליה התקיימו היום (רביעי) ונחתמו עם דרמה כאשר אלכסנדר זברב (6 בעולם) הצליח להפתיע את קרלוס אלקראס (2 בעולם) עם ניצחון בארבע מערכות - 1:6, 3:6, 7:6, 4:6 - בדרך לחצי הגמר בו יפגוש את דניל מדבדב (3 בעולם). עוד לפני קיבלנו ציון דרך היסטורי מרשים מהאוקראינית דיאנה יסטרמסקה, שתתמודד בשלב הבא נגד המדורגת 12 בעולם, צ'ינוון ז'נג.

גברים

קרלוס אלקראס דורס כל מה שזז, אבל מול אלכסנדר זברב הוא מתקשה מאוד, והגרמני רשם היום את הניצחון החמישי שלו על הספרדי הצעיר (המאזן 3:5). אלקראס טייל בסיבובים הראשונים של הטורניר בעוד הגרמני שרד שני מותחים בני חמש מערכות, אבל דווקא מול אלוף ווימבלדון הוא רשם משחק מצוין, שלא הותיר ליריבו סיכוי.
5 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
אכזבה נוספת. אלקראס
(צילום: Paul Crock / AFP)
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב
אלכסנדר זברב
ניצחון חמישי על הספרדי. זברב
(צילום: Paul Crock / AFP)
זה נגמר ב-1:6, 3:6, 7:6, 4:6 - וזברב בחצי הגמר, שם יפגוש את דניל מדבדב. עבור זברב, זאת תהיה הפעם השנייה בחצי גמר באוסטרליה (הגיע לשלב זה גם ב-2020) והפעם הוא ינסה להגיע לגמר הגראנד סלאם השני בקריירה שלו. מדובר בחדשות טובות עבור נובאק ג'וקוביץ', כי אלקראס נחשב לטוען העיקרי לכתר. אולם לפני שג'וקוביץ' חוגג, הוא יצטרך לעבור את יאניק זינר בחצי הגמר.
דניל מדבדב (3 בעולם) ניצח את הוברט הורקאץ' (9 בעולם) הפולני בקרב סופר-מסקרן. הרוסי כבר העפיל לגמר באוסטרליה ב-2021 ו-2022, אבל לא ממש הרשים באליפות עד כה. היום הוא נלחם במשך ארבע שעות בפולני וניצח בסופו של דבר 6:7, 6:2, 3:6, 7:5, 4:6 בחמש מערכות קשות במיוחד.
5 צפייה בגלריה
דניל מדבדב
דניל מדבדב
חגג העפלה אחרי חמש שעות. מדבדב
(Paul Crock / AFP)
חצי גמר אליפות אוסטרליה נובאק ג'וקוביץ' - יאניק סינר אלכסנדר זברב - דניל מדבדב

נשים

בתחילת החודש דיאנה יסטרמסקה בסך הכל קיוותה להעפיל להגרלה הראשית במלבורן. הבוקר, בניגוד לכל הציפיות, היא זכתה בכרטיס לחצי גמר גראנד סלאם - לראשונה בקריירה כמובן. האוקראינית (93 בעולם) הרשימה עם ניצחון 3:6, 4:6 על הצ'כית בת ה-19 לינדה נוסקובה (50 בעולם) תוך 78 דקות.
5 צפייה בגלריה
דיאנה יסטרמסקה
דיאנה יסטרמסקה
חתיכת היסטוריה. יסטרמסקה
(צילום: Phil Walter/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
דיאנה יסטרמסקה
דיאנה יסטרמסקה
יסטרמסקה מנסה לעכל שהיא בחצי הגמר
(צילום: Graham Denholm/Getty Images)
יסטרמסקה היא הטניסאית הראשונה מאז כריסטין מאטיסון האוסטרלית ב-1978 שהצליחה לעשות את כל הדרך מהמוקדמות ועד לחצי הגמר במלבורן. "נחמד לעשות היסטוריה, כי בפעם האחרונה שזה קרה אני אפילו לא נולדתי", חייכה האוקראינית, שהדיחה כבר, בין השאר, את מרקטה וונדרושובה ו-ויקטוריה אזרנקה. "שיחקתי טוב, אבל לא מדהים. הייתי עייפה, בעיקר נלחמתי לאורך המשחק".
ברבע הגמר השני ניצחה הסינית צ'ינוון ז'נג (12) את אנה קלניסקאיה הרוסיה (75) 7:6, 3:6, 4:6 ותרשום הופעה ראשונה בחצי גמר גראנד סלאם.
חצי גמר אליפות אוסטרליה ארינה סבאלנקה - קוקו גוף צ'ינוון ז'נג - דיאנה יסטרמסקה
פורסם לראשונה: 07:06, 24.01.24