טרם תחילת היבוב השני, כתבתי כאן: "עם הקהל ועם אולי קצת תעוזה במערך התקפי יותר, אפשר יהיה להוציא נקודות. במשחק הקרוב מול יובנטוס ניתן לחזור להרכב מלא ללא שיקולי צום וכדומה, ואני מאמין שלפחות בפתיחה אפשרי להמם את האיטלקים…".
אז אכן ככה היה: בכר עלה במערך התקפי של 3-3-4 עם שלישיית התקפה: דוד, אצילי ופיירו. בדקה השביעית אצילי הימם את כולם עם שער בנגיחה עם הגב מהגבהה של המאסטר שף הצרפתי פייר קורנו. רגע לפני סיום מחצית ראשונה ענקית מול הגברת הזקנה מטורינו, היה זה שוב אצילי שבמהלך משולב עם פיירו העניק יתרון כפול לירוקים. לאחר לחץ של האיטלקים, הירוקים הצליחו במשחק הקרבה הירואי לשמור על התוצאה ולנצח 0:2. ברק בכר ביצע חילופים על סף הגאונות, בתחילה הגנתיים יותר, ולקראת סיום, כאשר ראה שיובנטוס שולחת כלים כבדים להתקפה, הכניס שני שחקני התקפה כדי לרווח את המשחק ואף אולי לעקוץ את השלישי במתפרצת. צריך תעוזה לבצע מהלכים כאלה ולבכר יש את כל החבילה.

1 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם הספסל
ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם הספסל
ברק בכר
(צילום: עוז מועלם)

כעת, לאחר הניצחון הירוק והתיקו בפריז בין המקומיים לבנפיקה, טבלת הבית מחולקת ל-2: פ.ס.ז' ובנפיקה צברו 8 נקודות כ"א ואילו יובנטוס ומכבי חיפה צברו 3 נקודות כ"א. המפגש הבא ישלח את הירוקים מהכרמל לשחק מול הכוכבים מפריז בעיר האורות. במקביל, הפורטוגלים יארחו את הגברת הזקנה למפגש של להיות או לחדול עבור האיטלקים. בשביל שמכבי חיפה תנסה להוציא נקודה בפריז ובכך ליצור אולי יתרון בקרב שלה מול יובנטוס, בכר יצטרך לשחק הפוך מה-DNA שלו ושל הקבוצה.
לאחר שהירוקים הורידו שני קופים מהגב - כיבוש שערים והשגת נקודות - צריך לכוון ליעד אחר, המקום השלישי. דווקא עכשיו הייתי ממליץ לשחק במערך מבוקר וזהיר מאוד, וכן לשחק על תוצאה במקום סגנון התקפי ויפה. אמבאפה עשוי להיעדר בגלל פציעה והדם הרע בינו לבין ההנהלה עליו דווח לאחרונה, הקשר המחונן וראטי בחוץ עקב צהובים, וצריך לנצל את זה ולשחק על תיקו. אפשר למשל להתחיל את המשחק בהגנה וקישור מעובים, כמו שלישיית הבלמים גולדברג, דילן וסק לצד קורנו וסונגדרן המגינים. בקישור לפתוח עם כל שלושת קשרי האמצע, לביא, עלי ואבו פאני. בהתקפה שרי בעמדת השחקן החופשי ודווקא דין דוד בחוד עם המהירות שלו יכול לצאת טוב במעברי התקפה. בעצם מערך 1-1-3-5.
חשוב לפתוח ככה, כי אם יובנטוס ומכבי חיפה יסיימו עם מספר נקודות זהה, מה שיכריע זה הפרש שערים כולל, ולירוקים כרגע יש הפרש פחות טוב בשני שערים. לכן חשוב קודם כל לא לספוג כדי חלילה לא לצאת משם חבולים בתוצאה גבוהה. כדי לנצח במלחמה הכוללת, צריך לשנות טקטיקה בקרב בפריז. ומי יודע, אולי גם בפריז יידלקו האורות בצבעי ירוק-לבן עם עוד נקודות בדרך אל היעד הבא.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.