סיום מנצח לאליפות העולם בשחייה פראלימפית שהתקיימה במנצ'סטר, אנגליה: שוב הושמעה הערב (ראשון) 'התקווה' אחרי שעמי דדאון זכה במדליית הזהב הרביעית שלו בטורניר. זאת לאחר שסיים את משחה 200 מטר חופשי בזמן של 2:51.58 דקות.
כאמור, זו מדליה רביעית של דדאון באליפות זו, כולן מזהב, כאשר בימים הקודמים של האליפות ניצח גם ב-100 מ' חופשי, 150 מ' מעורב ו-50 מ' חופשי.
1 צפייה בגלריה
דדאון
דדאון
דדאון עם המדליה
(צילום: אסנת פליס דואר)
חניך נוסף של ביננסון, אריאל מליאר סיים את משחה ה-200 מטר חופשי במקום השביעי בזמן של 3:35.16 דקות. עוד היום: בבוקר האחרון של האליפות, רון וולפרט ממכבי ויסגל רחובות, המתאמן עם גיא שחר, סיים את משחה 100 מטר מוקדמות במקום ה-11 בזמן של 1:17.49 דקות. ורוניקה גירנקו מאילן חיפה, חניכתו של יעקב ביננסון, סיימה אחרי 2:32.51 דקות את מקצה ה-100 מטר והגיעה למקום העשירי.
האליפות הסתיימה כשמנין המדליות לנבחרת הישראלית עומד על שמונה - ארבע זהב של עמי דדאון, כסף אחד של איאד שלבי ושלושה מדליות ארד בהן זכו ורוניקה, מארק ואיאד.
בתום האליפות ברך יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי את חברי הנבחרת: "ברכות חמות על ההישגים המרשימים באליפות העולם, המסירות, הכישרון והעבודה הקשה, יחד עם ההשקעה של המעטפת המקצועית ובראשה המאמן יעקב ביננסון, הובילו אתכם אל הפסגה העולמית.
"הוכחתם את חשיבות העבודה הקשה במשך כל השנה. האימונים הארוכים, הכושר הגופני והחוסן הנפשי אפשרו לכם לעמוד מול אתגרים לא פשוטים. הבאתם הרבה כבוד למדינה, לספורט הפראלימפי ולענף השחייה. אני מאחל לכל חברי הנבחרת ולמאמן, ובעצם לכולנו, הישגים נוספים במסע הארוך עד למשחקים בפריז".
משה (מוץ) מטלון, מ"מ יו"ר הוועד הפרלימפי, אמר בעקבות ההישגים: "מדובר בתוצאה של התמדה, נחישות, עבודה קשה ודבקות במטרה. הוועד הפראלימפי ימשיך לתמוך בספורטאים ולהעניק להם את התנאים הטובים ביותר להתקדם ולנצח. ברכות למאמנים ולמעטפת המקצועית של נבחרת ישראל בשחיה".
במהלך אליפות ישראל בשחייה שתתקיים ביום שישי הקרוב (ה-11 באוגוסט) במכון וינגייט, תקיים ההתאחדות הישראלית לספורט נכים טקס הוקרה לנבחרת שתחזור מחר מבריטניה.