קיליאן אמבאפה מסומן כאחד משני הכדורגלנים הגדולים בעולם בעידן שאחרי כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי. הישגיו של הצרפתי ממוצא קמרוני ואלג'יראי פנומנליים ביחס לגילו (יחגוג 25 בסוף דצמבר).
בקבוצתו פ.ס.ז' אמבאפה הוא שליט יחיד. למרות השנים שבילה עם מסי וניימאר, הוא השחקן המקומי הבכיר של הקבוצה, שיאן השערים של כל הזמנים במועדון עם 212 כיבושים והסיבה העיקרית לזכייה ב-13 התארים בתקופה בה שיחק בו. תוסיפו לכך עוד תואר עם מונאקו ותקבלו הספק מדהים לשמונה שנים בבוגרים.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מאוכזב
אמבאפה מאוכזב
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
גם בנבחרת אמבאפה שידרג את מעמדו ככל שעבר הזמן. 40 שערים ב-70 משחקים (מקום חמישי בכל הזמנים), שתי הופעות בגמר המונדיאל ובהן זכייה אחת - ובאחרונה גם מינוי לקפטן. אין מה להגיד, מרשים. תוסיפו לכך את המעורבות החברתית שלו ואת המחאה שלו נגד האלימות כלפי בני המיעוטים בצרפת - ותקבלו את לברון ג'יימס של הכדורגל. גם יודע לשחק וגם לא חי בבועה של עצמו.
ובכל זאת, משהו חסר. לא, אין הכוונה לזכייה אפשרית ביורו (שייתכן ותתרחש בעוד פחות משנה בגרמניה). הכוונה היא לזכייה בליגת האלופות. אם פעם המדד הכמעט יחיד לגדולת שחקן הייתה זכייה במונדיאל, כיום גם המפעל השנתי הנוצץ והראוותני משוקלל במניין ההישגים של הכוכבים הגדולים בעולם. מסי זכה ארבע פעמים, רונאלדו חמש ואפילו ארלינג הולאנד, הנמסיס של אמבאפה, זכה רק לאחרונה בגביע עם מנצ'סטר סיטי. כדי שזה יקרה, אמבאפה צריך לעזוב את צרפת ולשחק בקבוצה גדולה כמו ריאל מדריד או באיירן מינכן.
לשם השוואה, מסי עזב את ארגנטינה לטובת ברצלונה בגיל 14, רונאלדו הגיע מפורטוגל לאנגליה בגיל 18 ואפילו הולאנד בן ה-23 משחק כמה שנים מחוץ לנורווגיה. ייתכן שהבעיה היא עקשנותה של אמו פאיזה, שמשמשת גם כסוכנת שלו. לא ברור באמת מהם הפערים בין הפריזאים לבין ריאל מדריד, אבל סוכן טוב ומקצועי היה סוגר עסקה ולא מושך אותה ארבע שנים. לכן, כדאי שיחשוב על איש מקצוע מלוטש ומנוסה ממנה, לטובת כולם.
רק הזמן יגיד האם עשה אמבאפה בחוכמה כשלא מיהר לצאת מהחממה המשפחתית. אבל בלי לקפוץ למים אי אפשר לשחות. שיהיה בהצלחה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.