עניין הפחתת הנקודות עלה לאחרונה לכותרות בעקבות העונשים שספגו מכבי והפועל ת"א (אחרי מכבי חיפה בתחילת העונה). התיקון הוא פשוט מאוד: לכל הקבוצות שהזכרנו לעיל יש מכנה משותף אחד - לכולן יש עונשים על תנאי מהתקנון הקודם שבו הענישה הייתה אחרת. ההתאחדות פשוט צריכה: א. לבטל את העונש על תנאי לקבוצות. ב. לבטל את הורדת הנקודות.
בנוגע לתקנון החדש, בניגוד לדעת רבים השינוי הוא חשוב ונכון בעיניי, אבל רק באמצעים שהזכרנו לעיל. בנוגע לענישה הפרטנית, ההתאחדות צריכה לשנות גישה באופן מלא. הגישה צריכה להיות: "מה שאדם עושה - לעצמו הוא עושה". לקבוצות לא מגיעה ענישה, כיוון שהמועדונים משלמים סכומים מטורפים מדי שנה לאבטחה ושאר אמצעי מניעה, ולא הגיוני שישלמו גם על מה שלא הצליחו למנוע. תמיד יש תפוח רקוב בארגז. במקום להעניש את האוהד/להוציא את התפוח הרקוב מהארגז, מענישים את הקבוצה/את שאר התפוחים בארגז.

1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
אבוקות ביציע אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

כמו שהוואר יודע למצוא את קצה הציפורן של השחקן בנבדל, אין סיבה שהמשטרה עם מיטב האמצעים לא תצליח למצוא במצלמות את המתפרעים/זורקי האבוקות/התפוחים הרקובים. הענישה צריכה להיות הרחקה לכל החיים מהמגרשים + קנס + אפשרות של הקבוצה להגיש תביעת נזיקין. ברגע שזה כואב בכיס, כמות האבוקות תרד דרסטית והאוהדים יחזרו ליהנות מכדורגל .
בסוגריים אוסיף עוד דבר חשוב: לדעתי כן היה צריך להוריד נקודה למכבי ת"א למרות הכל, כיוון שסיכון חיים של שחקן חמור יותר מהכל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.