המשחק המרכזי: עידן קובי רפואה השני בהפועל תל אביב התחיל בצורה נאה עם שני ניצחונות, ועם הכושר בו מכבי פתח תקווה נמצאת האדומים בונים על השלישי. הלוזונים הרי בתקופה נוראית, ניצחון הליגה האחרון שלהם היה באוקטובר, האוהדים נגד ההנהלה, שמסרבת בכל תוקף (מעניין למה) לפטר את המאמן גיא לוזון. אבל אפילו למכבי פ"ת נמאס מהנפוטיזם של עצמה, היא הבינה שהיא בדרך לירידת ליגה נוספת, אז גיא לוזון עזב "בהסכמת שני הצדדים" או בקיצור "התפוטר".
ומי הוחתם במקומו? לא אחר מניר קלינגר, האקס חדור הנקמה של האדומים, שעל פי פרסומים חתם על חוזה נמוך אצל הלוזונים כדי להמשיך לקבל כסף מהפועל תל אביב עד סוף העונה. זאת הקבוצה ה-14 של ניר קלינגר בקריירה, שש קבוצות אותן אימן נמצאות בליגת העל, אז יש לו לא מעט "אקסיות".
3 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. רוצה לנקום
(צילום: עוז מועלם)
למרות המפגש הפיקנטי עבורו, ברור שהוא ישמח מאוד מניצחון בבלומפילד על הפועל תל אביב, שאוהדיה ממש לא מזמן קראו לו להתפטר וקיבלו את מבוקשם. הוא מגיע למכבי פ"ת כשחלון ההעברות החורפי ממש בפתח, והלוזונים יפתחו בשבילו את הכיס כדי להימנע מירידה שנייה תוך שלוש שנים. נזכיר כי עד בואו של אבי לוזון הקבוצה התנדנדה בין הליגות, ותחתיו היא שרדה 21 שנים רצופות בליגה העל (עד הירידה ב-2012).
לא נראה שהלוזונים רוצים להפוך שוב לקבוצת נדנדה, ולכן הם פנו למאמן ותיק ומנוסה כמו קלינגר, שמקבל את ההתקפה הכי גרועה בליגה (11 שערים בלבד, יחד עם הפועל ירושלים וחדרה). זה לא צד שהוא מצטיין בו, אז מעניין לראות איך זה יסתדר. הוא קיבל את הבכורה הכי מעניינת שיכולה להיות לו, וניצחון יעיף את מכבי פ"ת קדימה.
גם קובי רפואה פוגש אקסית, אותה הוביל לפלייאוף העליון בעבר. אך מאז עברו ארבע שנים, נצח במונחי כדורגל ישראלי. הוא עבר בבקרה ויעמוד רשמית בפעם הראשונה על הקווים, אז אולי האדומים גם ייהנו מאפקט המאמן החדש. לכו תדעו.
כוכב השבת: לא מעט צחקו על משה חוגג על הרכישה של ירדן שועה, כנראה שזה יהיה הדבר החיובי היחיד שהוא עשה בשביל בית"ר. שועה סידר את הראש ועכשיו הוא הכוכב הבלעדי של בית"ר ירושלים, חמישה שערים ובישול הופכים אותו למוציא לפועל המרכזי של הקבוצה, מעורבות ב-37.5 אחוזים מהשערים. ואם חבריו היו מחמיצים קצת פחות אז היו לו הרבה יותר בישולים. את הקבלות שהוא היה אמור לספק במכבי חיפה, הוא מביא בכאוס של בית"ר ירושלים. אולי זה מה שהוא צריך כדי לפרוח, אווירה של בלגן. לעומת זאת, ליד שחקנים טיפה יותר טובים המספרים שלו היו משתפרים בצורה משמעותית.
אולי יצא לו שם של אגואיסט, אבל שועה אוהב ויודע למסור. אין הרבה שחקנים עם ראיית משחק כזו איכותית בליגה, וליריבות של בית"ר בתחתית אין ממש שחקן שמתקרב לרמתו. שועה ובית"ר פוגשים את מכבי נתניה, שלא רק שחיברה שני ניצחונות, במשחק האחרון מול נוף הגליל היא אף הצליחה לעשות זאת בלי לקבל כרטיס אדום.
3 צפייה בגלריה
שועה חוגג
שועה חוגג
הכוכב של בית"ר. ירדן שועה
(צילום: עוז מועלם)
הפועל חיפה יצאה מהתקופה הרעה עם ניצחון בשבוע שעבר עם 1:2 דרמטי על אשדוד משער של מי אם לא חנן ממן, שהקדיש את השער לאחותו אורית ז"ל שנפטרה אחרי מאבק במחלה קשה וריגש את כולם בכדורגל הישראלי.
לצד הניצחון, הפועל חיפה קיבלה בשורות טובות עם שובו של אלון תורג'מן לאימונים. החלוץ נעדר תקופה ארוכה אבל למרות הכל שמר על המקום השני בטבלת מלכות השערים כי יש לו לא פחות מתשעה כאלה בתשעת המחזורים הראשונים. בלעדיו הקבוצה לא ניצחה חמישה משחקים (ארבעה מתוכם הסתיימו בהפסד), ואלישע לוי יכול להיות מאושר מחזרתו של הכוכב שלו. מעבר לכך, נראה שהאדומים כבר התחילו לעבוד על חלון ההעברות ועל פי דיווחים הביעו עניין, בין היתר, באדוארדו גררו ממכבי ת"א ויובל אשכנזי ממכבי חיפה.
3 צפייה בגלריה
תורג'מן לא חוגג אחרי השער
תורג'מן לא חוגג אחרי השער
אלון תורג'מן. קאמבק?
(צילום: עוז מועלם)
מהעבר השני מחכה קריית שמונה, שנעצרה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים עם הפסד להפועל תל אביב. ק"ש ניצחה בשני משחקי הבית האחרונים שלה, ועוד לא סיימה משחק ביתי העונה בתיקו. מה שכמובן מעלה את הסיכוי לתיקו במשחק הזה בעשרות אחוזים.
מה קורה כששתיים משלוש ההתקפות הגרועות בליגה נפגשות? את התשובה לשאלה נדע בשבת. כל אחת מהקבוצות כבשה 11 שערים, וביחד יש להן ממש הרבה פחות ממכבי חיפה (39) ואפילו פחות ממכבי ת"א המאכזבת (23). זה יותר ממביך.
מה שיותר מביך מהנתון הזה הוא ההפסד הטכני שספגה הפועל ירושלים בדרבי מול בית"ר אחרי ששיתפה בטעות שישה זרים. היא רחוקה רק ארבע נקודות מהקו האדום ושוב נמצאת במומנטום שלילי. הדבר היחיד שיכול לעזור לה זה שלוש נקודות ומישהו שיגיד לזיו אריה לא לשתף יותר זרים מהכמות המותרת בחוק.
אצל חדרה העסקים כבר לא כרגיל אחרי שלושה הפסדים רצופים, אבל קשה לקרוא לזה משבר כי לוח המשחקים האכזרי זימן לכל אחת מקבוצות הליגה את הרצף מכבי ת"א-מכבי חיפה-הפועל באר שבע. הפועל חדרה רוצה לנצח, אבל בשביל לנצח צריך לכבוש שערים. ופה היא נמצאת בבעיה קשה.