לפני שנה, הפייבוריטית של המזרח הובילה את הקונפרנס עם מאזן 16:29. לא, זאת לא הייתה האלופה דאז מילווקי, זאת לא הייתה מיאמי שסיימה לבסוף במקום הראשון, ולא הייתה הקבוצה שיצאה מהמזרח לגמר הפלייאוף בסופו של דבר, הבוסטון סלטיקס. זאת הייתה ברוקלין נטס, שהובלה על ידי קווין דוראנט, קיירי ארווינג ואולסטאר שלא ברור אם הוא רוצה לשחק בקבוצה (או לשחק בכלל). פציעה של דוראנט גרמה למפולת, הארדן עזב את הקבוצה, והקבוצה סיימה במקום ה-7 בלבד והמשיכה את האכזבה בפוסט סיזן, כאשר הודחה בסוויפ משפיל על ידי הסלטיקס.
לאחר העונה רוויית הדרמות שחוותה, הפעם ברוקלין הקדימה תרופה למכה, והתחילה עם הדרמה עוד לפני תחילת העונה בבקשת הטרייד של דוראנט שלא נענתה. קיירי עשה מה שקיירי עושה הכי טוב (כן, יותר מלשחק כדורסל), ויצא בסדרת הצהרות שנויות במחלוקת שגרמו להשעייתו. את תפקיד האולסטאר שלא רוצה לשחק לקח באצילות בן סימונס, שלאחר 6 משחקים שבהם קלע 6 נקודות למשחק, נזכר שהוא עדיין פצוע, ובחר לקחת מנוחה קלה. עם זאת, לאחר החלפתו של סטיב נאש בז'אק ווהן, הספינה של ברוקלין התייצבה.

1 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן ברוקלין נטס קווין דוראנט
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן ברוקלין נטס קווין דוראנט
אבדיה שומר על דוראנט
(רויטרס)

דוראנט באמצע עונת MVP, קיירי נזכר שהוא באמצע עונת חוזה, וסימונס מנסה לקחת על עצמו תפקיד דומה לדריימונד גרין בגולדן סטייט. ראויים לציון שחקני המשנה של ברוקלין, הסנטר ניק קלקסטון שמוביל את הליגה בחסימות, רויס אוניל שנותן קצת מהכל, טי-גיי וורן המתקמבק, והצלפים סת' קרי וג'ו האריס. אך עם זאת, הדמיון לשנה שעברה גדול מדי להתעלם ממנו, והמשחקים האחרונים מוכיחים שברוקלין לא בשורה אחת עם הקבוצות הגדולות של הליגה.
5:16. זה היה המאזן של ברוקלין ללא דוראנט בשנה שעברה במהלך הפציעה שלו, וכאשר חזר מצא את הקבוצה עמוק במקום ה-7, במאבקי הפלייאין. ללא דוראנט, לא היה לקבוצה אף מנהיג על המגרש, והנטס הובסו ללא מאבק. מספיק להזכיר את שלושת המשחקים שבהן הפסידה ברצף ליוטה, דנבר ובוסטון ב-78 הפרש. הנטס נראו כמו עדר ללא רועה, ואין סיבה לחשוב שהפעם התוצאה תהיה שונה. רצף ההפסדים של הנטס מאז הפציעה נעצר על 4 מול יוטה, ולוח המשחקים הקרוב לא נראה קל יותר, כאשר לנטס הלו"ז ה-7 הקשה ביותר בליגה.
למרות ההתחלה האופטימית תחת ווהן, נראה שהניסוי בברוקלין פשוט לא נועד להצליח. אולי דוראנט וקיירי חברים טובים מחוץ למגרש, אך על המגרש שניהם הצליחו לקחת אליפות אך ורק כשהייתה סביבם מערכת שתיפקדה גם בלעדיהם (דוראנט בגולדן סטייט), או כאשר היה מנהיג אחר לקבוצה (קיירי בקליבלנד). דוראנט יכול לזרז את החזרה מהפציעה על מנת להימנע ממאבקי הפלייאין ולנסות להשיג יתרון ביתיות בסיבוב הראשון, אך נראה שזה רק ימנע את המאוחר, וקשה לראות את ברוקלין עוברת את פילי, בוסטון, מילווקי, או אפילו את הקאבס. הנהלת הנטס תצטרך לעשות חושבים לגבי החוזה של קיירי, או עתיד הקבוצה. נראה שהבעיה הגדולה בקבוצה הזאת היא מנטלית, ולא בטוח שלדוראנט, ששנה הבאה כבר יהיה בן 35, יהיו את היכולת או הרצון לשמש במשך עונה שלמה בתפקיד המבוגר האחראי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.