ב־1 בינואר, לרגל השנה החדשה, ווייד בולדווין צייץ בחגיגיות: "ב־2024 לא אעשה יותר עבירות טכניות". ספק אם גם השחקן עצמו האמין למה שכתב. ההבטחה הזו, או יותר נכון אי־המימוש שלה, מסמלים את מה שמתחולל בראשו של כוכב מכבי ת"א, שלא מצליח להשתלט על העצבים שלו ומסתבך כל פעם מחדש.
השיא הגיע בדקות הסיום של ההפסד לבאסקוניה בשבוע שעבר: בולדווין לא אהב, בלשון המעטה, את ההחלטה של השופט לא לשרוק לזכותו עבירה, והשליך לעברו את הכדור בהפגנתיות. אחר כך הוא התקרב אליו בצורה מאיימת במיוחד כדי להרעיף עליו "מחמאות" בפרצוף, ואם בונזי קולסון לא היה מגלה תושייה ומעיף אותו משם – זה היה עלול להיגמר רע מאוד.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
לא מצליח להשתלט על העצבים שלו. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
מובן שהתקרית צוינה בדוח השיפוט, ובהנהלת היורוליג החליטו – בצעד מפתיע – להסתפק בקנס של 3,500 יורו בלבד, ולא בהרחקה שהייתה הולמת מעשה כל כך חמור. יכול להיות שלא היה מזיק לגארד של הצהובים לשבת כמה משחקים בחוץ כדי להירגע. דבר אחד בטוח, בולדווין עובר תקופה מטלטלת: מההרחקה הדרמטית במהלך סדרת רבע גמר הפלייאוף מול מונאקו וההדחה הכואבת, דרך הפציעה שהשביתה אותו למשך חודש וחצי בתחילת העונה, ועד המעבר הפתאומי עם המשפחה לבלגרד והצורך לקחת את הקבוצה על הגב שלו כשלורנזו בראון לא בעניינים.

"הכל התפרק"

אחד המשחקים החלשים ביותר של הגארד העונה היה מול אנאדולו אפס בסיבוב הראשון, בו קלע ארבע נקודות עם אחוזים איומים מהשדה. וכשהכדורים לא נכנסים, הוא מפנה את האשמה לשופטים ומאבד את הראש.
עודד קטש הבין באותו ערב שבולדווין יתרום לו הרבה יותר מהספסל, שם בילה את 14 הדקות האחרונות עם מגבת על הראש, וראה את חבריו מנצחים בלעדיו. הערב (19.30) בריגה (מכבי עדיין לא משחקת בטורקיה בשל הרגישות הביטחונית) מול שיין לארקין וחבריו, המאמן יצטרך את ספק הנקודות העיקרי שלו בשיא הפוקוס – אבל כפי שכבר הבנו, אף אחד לא יכול להבטיח שמישהו או משהו לא יציתו את הגפרור.
3 צפייה בגלריה
ווייד בולדווין
ווייד בולדווין
כשהכדורים לא נכנסים, הוא מפנה את האשמה לשופטים. בולדווין
(צילום: Dragan Tesic)
במונחים של מכבי ת"א, בולדווין הוא סופרסטאר, שחקן טופ יורוליג שמביא מספרים ושומר בדרך כלל על יציבות. לא במקרה מיהרו הצהובים להאריך לו אשתקד את החוזה בשנתיים עם שכר של 1.5 מיליון דולר לעונה. הוא לקח את מכבי כמעט עד הפיינל־פור עם ממוצעים של 17.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו־5.1 אסיסטים. העונה התפוקה שלו די דומה ועומדת על 16.9 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו־5.1 אסיסטים, ובמועדון משוכנעים שאם היה פחות מסוכסך עם עצמו ויותר מרוכז במה שהוא יודע לעשות, המצב היה טוב בהרבה.

"לא טיפוס בעייתי"

בינתיים מה שעולה בעקביות זה מספר העבירות הטכניות שצובר השחקן, והבעיה היא שברגע שהכוכב יוצא מאיזון, הוא לוקח איתו את כל הקבוצה למטה – לעיתים ברגעים הכי קריטיים. "תחושת ההחמצה אחרי הסדרה מול מונאקו ליוותה אותו זמן רב, ממש תיסכלה אותו", מעיד אחד מחבריו של בולדווין. "הוא כבר נגע בפיינל־פור, הרגיש אותו, ופתאום הכל התפרק. ואז גם הגיעה הפציעה ששברה אותו. היה לו קשה לראות את המשחקים מהצד. ניסה לשמור על אווירה חיובית, היה שם עבור כולם, נתן עצות, פירגן, אבל בפנים אכל את עצמו. צריכים להבין שמדובר בטיפוס מאוד תחרותי ואמוציונלי.
"ברור שאף שחקן לא אוהב להפסיד, אבל יש כאלה ששומרים הכל בבטן. הוא מחצין הכל. זה לא שהוא טיפוס בעייתי בחדר ההלבשה, ממש לא, אבל ברגע שהוא רואה ששופט עשה טעות, ולפעמים זאת יכולה להיות טעות קריטית, זה מוציא אותו מדעתו. הסיפור במונאקו שיגע אותו לגמרי".
תזכורת: ברבע האחרון של משחק מספר 2 בסדרת הפלייאוף, 48 שעות אחרי שמכבי גנבה את הביתיות, נשרקה עבירה נגד בולדווין, שהגיב במה שנראה לשופטים כמו תנועת ספירת כסף – ונשלח מיד לחדר ההלבשה. בהמשך הסביר הגארד שמדובר בסימון לתרגיל, אבל כבר לא היה מי שיקשיב, ובסופו של דבר הצרפתים השוו ל־1:1, ובולדווין נאלץ להיפרד מ־1,500 יורו.
מצד אחד, במכבי מאוד מעריכים את המחויבות של השחקן, אבל גם להם כבר נמאס מההתעסקות האובססיבית באנשי המשרוקית. יכול להיות שהפתרון היחיד הוא להוריד ממנו לחץ. "העומס עליו והציפיות מוציאים ממנו הרבה תסכול וכעס, אבל שחקן במעמדו חייב לדעת לשלוט בעצמו", אומר גורם במועדון.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
"ווייד הוא מנהיג אמיתי". אבן
(צילום: עוז מועלם)
על אף המגרעות, המנהל הספורטיבי, אבי אבן, ניצב לימינו של בולדווין לאורך כל הדרך: "ווייד הוא אחד השחקנים הכי תחרותיים שדרכו אי פעם במכבי ת"א, ואנחנו רואים את זה בכל אימון ובכל משחק. מנהיג אמיתי על המגרש ומחוצה לו".

הסערה וההבהרה

מן הסתם, גם למלחמה הייתה השפעה על בולדווין, אבל היא השליכה לא רק עליו כמובן, אלא על כל השחקנים. מה שבטח לא תרם לאווירה היה הפוסט שפירסמה אשתו כשביקרה את פעילות צה"ל ברצועה וכתבה: "אנשים מתים עם פצצות על הראש". האוהדים מאוד לא אהבו את הדברים, ולא לקח הרבה זמן עד שהגיעו ההבהרה וההתנצלות. "מי שחושב שאני תומך חמאס, אגיד לו שילך לעזאזל", הגיב השחקן בדרך הבולדווינית המוכרת. "הקדשתי את כל הקריירה שלי כדי למצוא בית ומצאתי אותו בישראל".
אז איכשהו הצליח בולדווין לשים את התקרית מאחור, אבל התסכול המשיך לבעבע בתוכו. "ברור שהמצב במדינה משפיע", מציין גורם אחר בקבוצה, "בטח כשאתה אבא לילדים. פתאום מלחמה, פתאום צריך לעבור מדינה, לשחק מול אולם ריק. ותוסיפי לכך את העובדה שכל העומס נופל עליו. הוא יודע שאם הוא לא מספק את הסחורה, אז סביר להניח שנפסיד, וזה כואב לו. ברגע שלורנזו יחזור לעצמו, אין לי ספק שנראה את ווייד משוחרר יותר ונקבל את הצמד הקטלני מהעונה שעברה".
פורסם לראשונה: 01:30, 08.02.24