גולדן סטייט ווריורס הפסידה הלילה (בין שלישי לרביעי) לדאלאס בגמר המערב ועדיין ולא הבטיחה את מקומה בגמר ה-NBA (מוליכה 1:3 בסדרה) אבל המשחק נדחק הצידה בגלל הטבח המחריד בטקסס, בו חמוש בן 18 ירה למוות ב-19 ילדים בני 7 עד 10 בלבד, ובנוסף רצח גם שני מורים. מסע רצח יוצא דופן בחומרתו אפילו במונחים של ארה"ב, המורגלת במסעות ירי קשים.
מאמן גולדן סטייט סטיב קר מעולם לא היסס לבטא את דעותיו הפוליטיות, והוא שוב עשה זאת בנאום נרגש לפני המשחק. הוא לא ענה לשאלות על כדורסל, ונטש את מסיבת העיתונאים מיד בסיום הנאום שלו. "מיותר לדבר היום על כדורסל", אמר קר, "ילדים נרצחו היום בטקסס, וזה רק כמה ימים אחרי שקשישים נרצחו בסופרמרקט בבאפלו, ניו יורק. מתי נעשה משהו? נמאס לי מלשלוח תנחומים למשפחות שנהרגו. נמאס לי מדקות דומייה".
2 צפייה בגלריה
סטיב קר
סטיב קר
סטיב קר. נאום חריג
(צילום: רויטרס)
"אנחנו לא יכולים לקרוא על זה ופשוט להמשיך הלאה, יש סנאטורים שמסרבים לחתום על חוקים להגבלת מכירת נשק, רק כי הם רוצים להשאיר את הכוח בידיים שלהם. אני רוצה לפנות אליהם: האם אתם רוצים לתעדף את הכוח שלכם על פני החיים של הילדים שלנו? כי ככה זה נראה. 90 אחוז מהעם האמריקני בעד החוקים האלה, אבל הסנאטורים האלה לא רוצים. הם רוצים רק לשמור על הכוח שלהם. זה פתטי!".
זאת כאמור לא הפעם הראשונה שסטיב קר מתבטא פוליטית, והוא התנגח רבות עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ: "אישתי ובתי נעלבו מהאמירות של האיש הזה, השחקנים שלי נעלבו ממנו כבני מיעוטים. הבחירה בו היתרה אותנו מאוכזבים", אמר אחרי שטראמפ ניצח ב-2016. הוא שיתף בטוויטר שלו מאמרים רבים נגד טראמפ והביע את תמיכתו בחוקים שיגבילו את נשיאת הנשק בארה"ב. "מישהו פשוט יכול להיכנס לכאן בכל רגע ולירות בכולנו, אנחנו חשופים בכל מקום", אמר המאמן.
2 צפייה בגלריה
סטיב קר
סטיב קר
סטיב קר
(צילום: רויטרס)
נשיא ארה"ב לשעבר לא נשאר חייב, וכשפרץ המשבר בין ה-NBA לסין וקר סירב להגיב, טראמפ אמר: "הוא נראה כמו ילד קטן ומפוחד. הוא כל כך פחד. הוא רעד כשהוא דיבר על זה. כשצריך להעביר ביקורת על ארה"ב הוא לא מהסס". גולדן סטייט לא הגיעה לבית הלבן אחרי הזכייה שלה באליפות בשנת 2017 אחרי שכוכב הקבוצה סטף קרי סירב לכך, אולם אחר כך טראמפ הודיע בעצמו שהוא מבטל את ההזמנה.

ביקר גם את ישראל

האירוע שהשפיע עמוקות על סטיב קר הוא הרצח של אביו מלקולם, אשר נורה למוות ב-1984 בביירות. מלקולם קר גדל ונולד בלבנון, ושימש כנשיא האוניברסיטה האמריקנית בביירות. "היינו מטיילים בתוניסיה, מצרים, ולבנון. להורים שלי היו חברים מכל מיני תרבויות", אמר בעבר סטיב, "אבא שלי הקדיש את חייו לשלום במזרח התיכון ונהרג, זה טרגי".
ב-2018 הביע סטיב קר ביקורת גם נגד ממשלת ישראל לאחר אישור חוק הלאום. קר שיתף מאמר מ"ניו יורק טיימס" וציטט את המשפט הבא: "ישראל בחרה בזהות שלה על פני דמוקרטיה, מדינות נוספות עשויות לפעול כמוה". בסיום הציוץ הוסיף: "מאמר מאוד מעניין שמסביר מה קורה מסביב לגלובוס".