צעד וחצי לניצחון: ג'סיקה אזיקווי, בת להורים ניגרים שנולדה בארץ ואחת הכדורסלניות המוכשרות בישראל לגילה, עשתה פריצת דרך במאבקה להתגבר על הבירוקרטיה ולשחק בנבחרת הקדטיות באליפות אירופה.
פחות משבוע לאחר פרסום סיפורה של אזיקווי בת ה-15 וחצי ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, נענה שר הספורט חילי טרופר לבקשת מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן והעביר לשרת הפנים איילת שקד מכתב המלצה, שבו ביקש לסייע לשחקנית ולהעניק לה דרכון ישראלי, כדי שתוכל לצאת בחודש הבא לאליפות אירופה דרג ב' במונטנגרו.
3 צפייה בגלריה
ג'סיקה אזיקווי
ג'סיקה אזיקווי
בדרך להתגבר על הבירוקרטיה. אזיקווי
(צילום: טל שחר)
אזיקווי נחשבת עדיין לתושבת ארעית, ולפי החוק רק בעוד חצי שנה (בגיל 16) תוכל לקבל מעמד של תושבת קבע. גם אז לא תוכל לייצג את המדינה, מאחר שלצורך זה היא זקוקה לאזרחות הניתנת בגיל 18. "הנני ממליץ על מתן דרכון ישראלי לכדורסלנית ג'סיקה אזיקווי על מנת שתוכל להצטרף לנבחרת ישראל כדי לייצג את המדינה באליפות אירופה 2022", כתב טרופר.
השחקנית עצמה נשמעה אתמול נרגשת: "נורא משמח אותי שהשר המליץ להעניק לי דרכון ישראלי. בא לי כבר לשחק ולייצג את המדינה. אני רק רוצה להגיד לו תודה רבה ושזה באמת צעד ראשון לעבר קבלת האזרחות".
3 צפייה בגלריה
ג'סיקה אזיקווי
ג'סיקה אזיקווי
"נורא משמח אותי שהשר המליץ להעניק לי דרכון ישראלי". אזיקווי
(צילום: טל שחר)
אליפות אירופה דרג ב' לקדטיות תתקיים בין ה-18 ל-27 באוגוסט בפודגוריצה, והרישום אליה נסגר יומיים לפני תחילת הטורניר, כך שנותר עוד קצת יותר מחודש עד להשלמת ההליך שיאפשר את מתן הדרכון. לפני מספר חודשים אישרה שרת הפנים שקד המלצה אחרת של טרופר והעניקה אזרחות לבלם הפורטוגלי מיגל ויטור, קפטן הפועל באר-שבע. ויטור כבר הספיק לשחק במדי נבחרת ישראל במסגרת ליגת האומות.
למרות הבירוקרטיה המתמשכת, והאפשרות שאזיקווי לא תספיק להירשם לאליפות, מאמנת הנבחרת שירה העליון החליטה להשאיר אותה בסגל. בשבוע הבא הנבחרת אף תצא למחנה אימונים לקראת האליפות. "זו שחקנית עם הרבה פוטנציאל, שתוכל לתרום לנבחרות השונות", הסבירה העליון.