בלי לנחס את אוהדי מכבי ת"א, אפשר להגיד ברכות לאלופה החדשה. זה לא רק פער הנקודות המשמעותי, אלא בעיקר פערי הרמות האדירים בין הקבוצות העונה – הצהובים נראים הרבה יותר בשלים ללכת עד הסוף, ולדעתי הם יסגרו עניין בשלב מוקדם מאוד.
דווקא הפועל ת''א עשתה את העבודה עבור היריבה השנואה, ושלחה את האלופה המכהנת לחוף דדו באמצע החורף. זה היה 0:0 שכולו ניצחון עבור האדומים, עם משחק הגנה אדיר ולא מעט החמצות, כולל טעויות שיפוט שהצילו את הירוקים.
1 צפייה בגלריה
פרץ וזהבי
פרץ וזהבי
פרץ וזהבי
(צילום: REUTERS/Kacper Pempel)
כמו שזה נראה, אחרי שלוש זכיות רצופות, מכבי חיפה פשוט גמרה את הסוס. השחקנים שבעים, הסגל לא עבר ריענון דרוש והיעדר הכושר הגופני בולט לעין בכל משחק. ומעל הכל, ייתכן שההימור על מסאי דגו היה טעות. אין ספק שמדובר במאמן כישרוני שעוד יכול להצליח, אבל בשלב הזה מכבי חיפה גדולה עליו, והוא מתקשה להיכנס לנעליו הענקיות של ברק בכר. לדעתי, יעקב שחר טעה כשוויתר מהר מדי על הכוכבים שלו – עומר אצילי, נטע לביא ומוחמד אבו פאני. איתם אין ספק שהסיפור היה שונה לגמרי.
לא ברור למה חיפה לא הלכה על מאמן מוכח עם ניסיון, כמו רן בן שמעון, ניר קלינגר או מרקו בלבול. מניח שגל אלברמן חשב שזו תהיה הברקה ללכת על מאמן צעיר, מועמד שאף אחד לא חשב עליו, אבל אם לא יקרה מהפך דרמטי, קשה לראות איך המהלך הזה לא נגמר בפרידה.
לשם שינוי, מכבי ת''א התנהלה נהדר בקיץ, בנתה בשקט קבוצה איכותית, וכשערן זהבי משחק בדיוק כמו החלוץ האימתני שיצא לסין בזמנו, לא פלא שהצהובים עם 11 ניצחונות ותיקו אחד, בלי אף הפסד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.