בשנת 2006, קרלוס טבס וחאבייר מסצ'ראנו הארגנטינאים היו הצמד החם בעולם, אחרי שהגיעו שנתיים קודם לכן תמורת עשרות מיליוני דולרים לקורינתיאנס בברזיל וזכו שם באליפות. כל הקבוצות הגדולות באירופה היו בעקבותיהם - צ'לסי, ארסנל, באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד.
בתאריך 31.08.2006 ההודעה המיוחלת הגיעה: השניים עברו ביום האחרון של חלון הvעברות ל...ווסטהאם. קבוצת אמצע/תחתית באנגליה. זו הייתה עסקה מסריחה, שגם הוכתרה לאחר כשנה כלא חוקית.

1 צפייה בגלריה
חאבייר מסצ'ראנו
חאבייר מסצ'ראנו
מסצ'ראנו וטבס מוצגים בווסטהאם
(צילום: גטי אימג'ס)

וזהו הסיפור: תאגיד השקעות בשם "מדיה ספורט אינווסטמנט", שקנה את קורינתיאנס ב-2004, היה במו"מ לרכישת ווסטהאם. התאגיד, בבעלותו של איש העסקים האיראני קיה ג'ורבצ'יאן, ניהל מגעים עם הנהלת הקבוצה האנגלית באוגוסט 2005. כלומר, אותו ג'ורבצ'יאן בעצם החליט להעביר שני שחקנים מהמבוקשים באירופה לקבוצה שעתידה להיות בבעלותו. זו עסקה שרובה נעשתה "מתחת לשולחן" ורוב פרטיה לא נחשפו, מה שגרם להתאחדות האנגלית לקנוס את ווסטהאם ב-5.5 מיליון ליש"ט. בנוסף, ווסטהאם אולצה לשלם 35 מיליון ליש"ט לשפילד יונייטד, שירדה ליגה ותבעה את ווסטהאם על "יתרון לא הוגן" מאחר שהחתימה את השניים במרמה.
הסיפור מסועף ומבלבל. קבוצת MSI הואשמה בכך שהחזיקה בשחקנים באופן פרטי והם לא היו שייכים למועדון. ג'ורבצ'יאן, איש עסקים איראני שגדל והתחנך בלונדון, הוא הפנים של MSI. אף אחד לא יודע ממה הרוויח את כספו. מדובר באדם מסתורי, שמחזיק בשני תאריכי לידה שונים ובשלוש אזרחויות - קנדית, בריטית ואיראנית. קורינתיאנס, לה היו שייכים השחקנים כביכול, לא מסרה דבר, ורק "אישרה" שג'ורביצ'יאן הוא סוכן שחקנים שמייצג אותה.
בעונת ההעברות ביולי 2007 רכשה מנצ'סטר יונייטד את טבס, אבל נתקלה בקשיים משפטיים בנוגע לכרטיס השחקן שלו. הסוגיה שנידונה היא מי יקבל את 30 מיליון הליש"ט - ווסטהאם או ג'ורבצ'יאן, סוכנו שגם החזיק בכרטיסו, שהגיע עד ל-CAS. ווסטהאם שמחה על ההחלטה של פיפ"א להעביר את ההכרעה ל-CAS, שקבע כי הפטישים ישלמו 2 מיליון ליש"ט כדי לשחרר אותו מהחוזה. טבס עבר רשמית למנצ'סטר יונייטד ב-4 באוגוסט 2007.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.