אחרי חמישה ימי תחרויות מדהימים - שרון קנטור היא סגנית אלופת אירופה בגלישת רוח בדגם IQ פוייל. קנטור, שהוליכה לאורך כל התחרות שנערכה ביוון, סיימה היום (ראשון) שנייה את שיוט המדליות (בו מקבלים ניקוד כפול) ונשרה ברגע האחרון למקום השני הכללי.
עבור קנטור בת ה-20, ממועדון מכמורת/עמק חפר, תואר סגנית אלופת אירופה הוא הישג השיא שלה בקריירה. היא זכתה כבר השנה במדליית ארד בגביע העולם בלנזרוטה. "זו הייתה אחת התחרויות הקשות עד היום, עם תנאי רוח מטורפים" אמרה קנטור חסרת הנשימה, כאשר היא עטופה בדגל ישראל על קו הסיום. "עשיתי היום צעד ענק מבחינתי בדרך לפריז, אבל הדרך עוד ארוכה. כרגע אני מאושרת שהצלחתי להביא כבוד למדינה, לאיגוד השייט ולמועדון שלי במכמורת".
1 צפייה בגלריה
קנטור
קנטור
"צעד ענק מבחינתי בדרך לפריז". קנטור
(צילום: sailing energy)
עוד שתי ישראליות היו בשיוט המדליות היום. ברבע הגמר השתתפה קטי ספיצ'קוב שסיימה שמינית וידעה שהיא צריכה לנצח את השיוט כדי להעפיל לשלב הבא, אך היא סיימה אחרונה מבין המשתתפות ודורגה בסיום התחרות במקום העשירי הכללי.
מי שהמתינה ברבע הגמר הייתה שחר טיבי, שסיימה את התחרות הסדירה במקום השני, אך הייתה צריכה להילחם על העפלה לגמר כדי לזכות במדליה, ולצערה לא הצליחה לעשות זאת. המשמעות: היא נותרה מחוץ לפודיום.
נבחרת הנשים הישראלית היוותה גם באליפות הזו, כאמור, כוח משמעותי, כאשר היא היחידה שהכניסה שלוש גולשות (קנטור, טיבי וספיצ'קוב) לשיוטי המדליות, בעוד הולנד הכניסה שתים ולשאר המדינות שעלו נציגה בודדת.
שי בובר, יו"ר איגוד השייט, אמר: "עוד תחרות טובה של הנשים. הלוואי שבכל תחרות נביא מדליה. ידענו שבפורמט הזה הכל אפשרי בשיוטי המדליות, לכן חשוב לנצח את סדרת המוקדמות ושרון עשתה את זה בגדול. נמשיך להשתפר ולעבוד קשה לפני הטורניר הקדם אולימפי ביולי בתקווה שגם שם נציב נציגה על הפודיום".