הישגי ספורט ספורים מנחמים אותנו לאורך השנים וכוכבים של ממש כמעט אין בנמצא. לכן, הצלחתה המטאורית והמבורכת של ענבר לניר, הג'ודאית אלופת העולם והמדורגת ראשונה בעולם בקטגוריה עד 78 ק"ג, משמחת כל כך.
בראש ובראשונה, כי היא מעידה על המשכיות ודריסת הרגל שהענף השכיל להשיג עם השנים. ירדן ג'רבי המקסימה, איתה נפגשתי לא מזמן, בהחלט מהווה מודל לחיקוי ויפה עשתה ענבר כשחלקה לה כבוד.

1 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר
(צילום: אורן אהרוני)

במידה רבה מזכיר הג'ודו את ענף ההתעמלות האמנותית, שגם הוא מקנה לנו כבוד ונחת רוח, וגם את הטניס, שידע להנחיל לנו כבוד עצום בעבר ונקווה כי יחזור לעצמו. דמיון נוסף בין הג'ודו וההתעמלות האמנותית הינו האינדיבידואליות של הספורטאים. המתעמלות מתמודדות בגפן (למעט הופעות קבוצתיות) עם המכשירים השונים. הג'ודאיות והג'ודאים מתמודדים עם יריבות ויריבים על המשטח. אנו צופים בהם בתחרויות הגדולות ושמחים, או מתאכזבים, לאחר שהם מנצחים, או מפסידים. ניצחונות הם גולת הכותרת.
אך העבודה הקשה באמת נעשית במהלך האימונים, הנסיעות המרובות, משטרי דיאטה, ולעתים גם בדידות. זה מאתגר, זה מצריך הקרבה רבה, זה דורש נחישות והתמדה. וההצלחה לא תמיד ממהרת להגיע.
לענבר התוודעתי דרך אתר לינדקאין לפני כשנה. בעקבות מספר הפסדים ענבר כתבה שם על הפסדים שנחלה, פציעות, אכזבות ותסכול, אך גם אמרה כי תלמד מכל זה ותמשיך לנסות, חרף הפציעות, חרף האכזבות, חרף הקשיים. כל כך קל היה להזדהות איתה. ניתן היה להבחין בדברים שכתבה כי מעבר להיותה ספורטאית, ענבר ניחנה בכוח רצון וגם במחשבה חיובית ובהתנסחות מרשימה. קל היה להתחבר אליה והיה חשוב לי להיות בין הרבים רבים שהגיבו ועודדו אותה. והנה חלפה שנה וראו אותה היום.
ענבר לניר בעיני היא לא פחות מגאווה לאומית. הישגיה צריכים לעטר את הכותרות הראשיות של אתרי הספורט ואתרי החדשות בכלל. כפי שכתבתי בראשית הפוסט, אין לנו בתקופה האחרונה הרבה חדשות לשמוח ולהתגאות בהן. לראות את ענבר בראש הפודיום, שרה את התקווה, תחרות אחר תחרות, היא ללא ספק אחת מהן. אני גם חושב שהמדינה וגופים עסקיים צריכים לתת לה את כל הרוח הגבית והסיוע שהיא זקוקה לו. כך גם לשאר חבריה לענף הג'ודו, הרשקו, מוקי, פלצ'יק, פרימו וכל השאר.
השבוע קראתי כי מחסור של 10 מיליון שקלים מונע כרגע את קיום אליפות העולם בג'ודו כאן אצלנו ביוני 2024, רגע לפני האולימפיאדה. חבל מאוד אם לא נזכה לראות כאן את כל הגיבורים שיופיעו קצת אחרי באולימפיאדה. הסמיכות לאירוע הספורט הגדול בעולם תפנה אלינו את כל הזרקורים ויהיה חבל לפספס זאת.
ולך, ענבר יקרה, המשיכי לצעוד (או להסתער – כפי שאת נוהגת בקרבות שלך) אל היעדים הבאים ובהצלחה רבה לחבריך ולך בתחרויות הבאות ובאירוע העל - אולימפיאדת פריז.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 10:12, 14.08.23