ליברפול זכתה בתואר ראשון העונה, גביע הליגה, והוא הגיע אחרי דו־קרב פנדלים מיוחד, בו כולם הבקיעו עד שהגיע תורו של קפה, שוער צ'לסי, לבעוט. המשחק עצמו הסתיים ללא שערים, 0:0, גם דרך לחגוג, אבל ממש לא הדרך הקבועה של ליברפול. כן, ניצחונות הם מאפיין ברור של הקבוצה לאחרונה, רק שבדרך כלל הם מושגים בצורה אחרת. את החזרה למאבק האליפות באנגליה היא השיגה קודם כל בזכות שערים, ואז שערים, ועוד קצת שערים.
70 גולים כבשו שחקני ליברפול בפרמייר־ליג העונה, יותר מהכמות שהבקיעו בכל העונה שעברה, ויש עוד 12 לה מחזורים עד לסיום העונה הנוכחית. מדובר בקצב של 102 שערים בעונה שלמה, אחד יותר מהשיא של ליברפול שהושג לפני שמונה שנים עם לואיס סוארס ודניאל סטארידג', שני השחקנים שסיימו במקומות הראשונים בטבלת מלך השערים של הליגה.
3 צפייה בגלריה
ליברפול
ליברפול
כבר כבשו 70 שערים העונה, ועוד נותרו 12 מחזורים לסיום. שחקני ליברפול
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ליברפול
ליברפול
שלישייה בפסגה. סלאח, ז'וטה ומאנה
(צילום: AP)
שני מלכי שערים מאותה קבוצה זה דבר נדיר, נכון? אז מה תגידו על שלושה כאלה? כמות השערים של ליברפול מרשימה עוד יותר כשלוקחים בחשבון ששני הכוכבים ההתקפיים הכי גדולים שלה, מוחמד סלאח וסאדיו מאנה, נעדרו תקופה ארוכה בגלל אליפות אפריקה, שם שניהם הגיעו להתמודד זה מול זה בגמר, וההיעדרות הזו הביאה למצב ייחודי. לראשונה בהיסטוריה שלושה שחקנים מאותה קבוצה בראש טבלת המבקיעים: סלאח עם 19, דיוגו ז'וטה עם 12, מאנה עם 11. בטבלת המבשלים אותו דבר: סלאח וטרנט אלכסנדר־ארנולד מובילים את הליגה עם 10 בישולים, אנדי רוברטסון אחריהם עם 9. חיבור נתונים כמעט בלתי נתפס.

דין מוסר

הכדורגל של יורגן קלופ תמיד היה כזה שדוחף קדימה, במהירות, בניסיון לחטוף כדורים בעמדה גבוהה ולבעוט כמה שיותר לשער מבלי להתמזמז עם הכדור יותר מדי (קרוב ל־20 בעיטות לשער בממוצע למשחק), ונראה שעכשיו יש למאמן הגרמני גם הרבה יותר גיוון. זו לא רק שלישיית ההתקפה הקבועה, אלא גם שחקנים נוספים.
במשחק מול נוריץ', בעקבות פציעת החלוצים ז'וטה ובובי פירמינו, ראינו לראשונה את שלושת שחקני הכנף של ליברפול – סלאח, מאנה ולואיס דיאס - משחקים יחד. שלושתם כבשו – מאנה במספרת, סלאח מבישול של השוער אליסון, ודיאס בסיום התקפה שכללה לא פחות מ־34 מסירות רצופות. מדובר בשער הכולל הכי הרבה מסירות בליגה העונה, ובשער עם הכי הרבה מסירות של ליברפול מאז החלו לבדוק את הנתון לפני כעשור.
דיאס, שנרכש מפורטו בחלון ההעברות של ינואר, הוא מהשחקנים שיש באזז ביציעים כשהם מקבלים את הכדור. הוא תמיד היה שחקן אגף דריבליסט, אבל מאז הקופה אמריקה, שם סיים כמלך השערים בשותפות עם לאו מסי, עלה הביטחון שלו מול השער בצורה דרמטית. דיאס הפך לסקורר. הקולומביאני הוא שחקן שנראה רגע לפני התפוצצות, ואין יותר מתאים מקלופ להביא שחקן במצב כזה להתפוצצות עצמה, בדיוק כפי שעשה עם סלאח.

תמיכה טכנית

השלישייה הזו, פלוס ז'וטה, פלוס פירמינו, מספקת לליברפול עומק רציני יותר מזה שהיה לה בעבר, ובפרמייר־ליג, המקום הכי עמוס בעולם, יש לכך חשיבות גדולה. ליברפול, שתפגוש הערב שוב את נוריץ' בגביע, נמצאת בעיצומו של רצף משחקים הכולל 13 כאלה בשישה שבועות.
בנטל ההתקפי בזמן הזה נושאים לא רק שחקני ההתקפה. ליברפול, כידוע לכל, היא הקבוצה שמפעילה את המגינים שלה בצורה הכי טובה שיש, וטבלת המבשלים (שוב) תעיד על כך. בנוסף לאלכסנדר־ארנולד ורוברטסון יש לליברפול לאחרונה גם תמיכה התקפית טובה מהקישור. פאביניו כבש כבר ארבעה שערי ליגה והוא מגיע לכדורים במצבים נייחים. ג'ורדן הנדרסון, שעבר לעמדה אחורית יותר ופתח כשחקן שנמצא הכי קרוב לרביעיית ההגנה, מחלק כדורים מרהיבים לחלוצים. הדוגמה הטובה ביותר היא מסירת הענק לדיאס באותו שער שכלל את 34 המסירות.
3 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
מאבק האליפות באנגליה חי ובועט. קלופ
(צילום: gettyimages)
עם חיבור היכולות הזה נמצאת ליברפול ברצף של 10 ניצחונות. היא עדיין לא הפסידה בשנת 2022. "אם אתה רוצה להיות אלוף אנגליה מול יריבה כמו ליברפול הנוכחית אתה צריך לנצח בכל המשחקים שנשארו או לפחות כמעט בכולם", אמר שלשום פפ גווארדיולה, שרואה את ליברפול מתקרבת למנצ'סטר סיטי שלו. הפער בין השתיים כבר עמד על 12 נקודות, יכול לחזור לשלוש אם ליברפול תנצח במשחק ההשלמה שנותר לה.
אז מאבק האליפות באנגליה שוב איתנו, ובכלל, ברצף המשחקים המשוגע שליברפול נמצאת בעיצומו היא נאבקת על כל התארים, ארבעה במספר. אחד מהם, כאמור, היא כבר לקחה השבוע, גביע הליגה. תהיו בטוחים שאם יהיו תארים נוספים הם לא יגיעו דווקא בזכות שער נקי, אלא יותר בזכות כמות הכדורים שסלאח, מאנה וחבריהם ישלחו לרשת של היריבות.