נבחרת איטליה אמנם לא עלתה לשני המונדיאלים האחרונים, אך נראה שהכדורגל בתוך המדינה חוזר בענק לטופ של הזירה האירופית ועדיין לא אמר את המילה האחרונה העונה. מילאן ואינטר בחצי גמר ליגת האלופות, יובנטוס ורומא בחצי גמר הליגה האירופית ופיורנטינה בחצי הגמר בקונפרנס ליג. ואף אחת מהן אינה האלופה הטרייה נאפולי, שנעצרה ברבע גמר האלופות וסיפקה כדורגל משובח לעין. מצד כזה לא נראה המון זמן בכדורגל האירופי, והקבוצות מארץ המגף מסתכלות בלבן של העיניים לכל היריבות.
מילאן - הקבוצה באדום לבן, המכונה "הרוסונרי", בעלת 7 זכיות בליגת האלופות. לפני שנתיים היא חזרה למפעל אחרי עשור שלא שיחקה בו לאור הקשיים הכלכליים מהם סבלה והשאירה אותה מחוץ לצמרת האיטלקית. זה חצי גמר ראשון עבורה מאז 2007, אז הגיעה בעצם הזכייה האחרונה שלהם במפעל (1:2 על ליברפול מצמד של פיליפו אינזאגי). עם שמות נוצצים כמו רפאל לאאו, תאו הרננדז, סימון קר, אוליבייה ז'ירו וכו'. ניצחון בחצי הגמר על אינטר, ואז זכייה, בהחלט לא ייחשבו כהישג מפתיע, אלא כזה שייתן לנו קצת נוסטלגיה ושחזור של מילאן הגדולה של שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000.

1 צפייה בגלריה
אוהדי נאפולי חוגגים על הדשא
אוהדי נאפולי חוגגים על הדשא
אוהדי נאפולי חוגגים על הדשא
(TIZIANA FABI \ AFP)

אינטר - הקבוצה של סימאונה אינזאגי, "הנראזורי", בעלת 3 זכיות בליגת האלופות (1964, 1965, 2010) סיימה שלב בתים מוצלח, ואחרי 2 ניצחונות יחסית קלים על פורטו בשמינית ובנפיקה ברבע, הקבוצה הגיעה לחצי הגמר לראשונה מזה 13 שנה. עם שחקנים כמו לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו, דנזל דומפריס, חואקין קוראה וכו', אינטר מדברת חזק בכדורגל האירופי, ועם סגל שכזה אפשר גם לפנטז על גמר.
יובנטוס - "הגברת הזקנה" מהעיר טורינו סיימה שלב בתים מאכזב באלופות עם הפסד צורם ובלתי נשכח למכבי חיפה (2:0 מצמד של עומר אצילי) וירדה לליגה האירופית, מפעל שאמנם לא מתקרב לרמה של האלופות, אבל גם שם יובנטוס יכולה לעשות הרבה כבוד לכדורגל האיטלקי. עכשיו, אחרי שגם קיבלה חזרה את 15 הנקודות בליגה, היא בדרך הבטוחה לחזרה לצ'מפיונס, שם היא מתכוננת לעשות דברים יפים יותר בעונה הבאה.
רומא - הקבוצה מהבירה עם ה"מיוחד" על הקווים, שגם זכתה בקונפרנס ליג בשנה שעברה ונאבקת על כרטיס לליגת האלופות גם בליגה, תפגוש בחצי הגמר באירופית את לברקוזן, וממש לא נראה שהיא תעשה חיים קלים לגרמנים בצמד המפגשים המסקרן הזה. מי יודע, אולי גם שם מחכה לנו גמר איטלקי משובח.
נאפולי - חייבים לדבר גם עליה: הקבוצה מעיר הנמל שבדרום המדינה הביאה אליה את ויקטור אוסימן וחביצ'ה קבארצחליה, שני כוכבי-על בדור הבא של הכדורגל. נוסיף לזה עוד שחקנים מצוינים כמו ג'ובאני די לורנזו, פיוטר זיליינסקי, מתיאס אוליברה ועוד, ונקבל אליפות ראשונה אחרי 33 שנה. אמנם הם נעצרו ברבע על ידי מילאן, אבל עושה רושם שבשנה הבאה נאפולי תמשיך לככב באלופות, ומי יודע - אולי גם תעשה היסטוריה ותזכה בפעם הראשונה בתולדותיה בגביע עם האוזניים הגדולות.
אין ספק שעונת 2022/2023 הוכיחה לכל צופי הכדורגל עד כמה הכדורגל האיטלקי נמצא בתהליך התקדמות, ועם התמדה, עבודה קשה וספונסרים שידעו לשים את הכסף איפה שצריך, כולנו נחזור לחוות עוד קצת מהקבוצות המשובחות האלו. ובהחלט לא חסרות כאלו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
* אנו רואים בחומרה רבה שליחת טורים המתורגמים ומועתקים מילה במילה מאתרים זרים, וגולשים שינהגו כך לא יורשו לפרסם בקיק.