רוב פייג' היה שחקן די סביר. את רוב קריירת המשחק שלו הוא העביר כמעוז ההגנה של ווטפורד (נבחר לשחקן העונה שלה ב-1999/2000), לאחר מכן נדד לליגות הנמוכות יותר באנגליה עד שפרש ממשחק. גם כמאמן הקריירה שלו לא התרוממה, היא ניסה לאמן באנגליה אבל בלי הצלחה מיוחדת, וב-2017 קיבל את משרת האימון בנבחרת הצעירה של וויילס, משרה שאותה קיבל בעיקר בזכות 41 ההופעות שרשם במדי הנבחרת הבוגרת, שבתקופתו כשחקן לא הגיעה להישגים משמעותיים.
כעבור שנתיים פייג' התקדם בהיררכיה הוולשית ומונה לעוזרו של ראיין גיגס. עד כאן מסלול די רגיל של שחקן עבר, שמקבל ג'וב בנבחרת. אבל אז התפוצצה פרשה חמורה: גיגס נעצר בחשד לתקיפה והתעללות פסיכולוגית בזוגתו, והוא הועמד לדין פלילי. שחקן העבר האגדי הושעה מאימון נבחרת וויילס, שלא פיטרה אותו, מתוך מחשבה שאולי הוא יזוכה. המשפט שלו, שנדחה מספר פעמים, יתחיל באוגוסט הקרוב. השבוע הוא התפטר רשמית מאימון הנבחרת כדי שיוכל להתרכז בענייניו, אבל כולם ידעו שבכל מקרה הוא לא יחזור. גם אם האישומים היו מבוטלים. אבל גיגס משום מה לא שיחרר, הוא לא התפטר.
4 צפייה בגלריה
רוב פייג'
רוב פייג'
רוב פייג'. גיגס כבר לא בתמונה
(צילום: גטי אימג'ס)
הסיבה שהוא לא יחזור היא שחקן העונה של ווטפורד בשנת 1999/2000. פייג' אולי לא היה שחקן גדול כמו ראיין גיגס, הוא לא היה נערץ ע"י מיליונים, אף שער שלו נכנס לפנתיאון הכדורגל העולמי, אבל הוא התגלה כמאמן נבחרת מצוין. הוא הצעיד את וויילס למונדיאל הראשון שלה מאז 1958, ושבר איתה בצורת ארוכה. בזכות ההישג הזה, המינוי הזמני שכבר נמשך שנתיים, הפך לקבוע באופן רשמי. אחרי שגיגס הואיל בטובו לעזוב.

המטפל של בייל

פייג' הצליח למתוח את היכולת של וויילס למקסימום, כפי שעשה כריס קולמן לפניו - שהוליך את הנבחרת לחצי גמר יורו 2016. הוא עושה את זה בעיקר בזכות חיבור פנטסטי עם השחקנים, כפי שמעיד הקפטן לשעבר אשלי וויליאמס.
"השחקנים ממש אוהבים אותו, הוא עושה עבודה מצוינת וצריך לקבל חוזה ארוך טווח. הוא האדם שהוביל אותנו למונדיאל אחרי 64 שנים, לא משנה מה הוא יעשה שם ומה יהיו התוצאות של וויילס - הוא חייב להמשיך. במשחקים החשובים הוא תיפקד היטב וידע מה לעשות, הוא יודע להיכנס לראש של השחקנים", אמר וויליאמס.
4 צפייה בגלריה
ראיין גיגס בבית המשפט
ראיין גיגס בבית המשפט
ראיין גיגס. יתרכז בענייניו המשפטיים
(צילום: AP)
"הוא אדם מאוד ישר", סיפר על פייג' מיקי אדמס שמכיר אותו מתקופתו בקובנטרי ל"גארדיאן","הוא תמיד עומד על שלו בלי להתפשר. קובנטרי הייתה במקום האחרון בליגת המשנה, וברגע שנתנו לו את סרט הקפטן הוא התחיל להוביל את הקבוצה. הוא אדם שלא פוחד מקרבות ומקושי, יש לו את האופי הנכון". "כמאמן הוא היה שונה משאר המאמנים בליגות הנמוכות באנגליה", המשיך אדמס, "הוא עשה הרבה אסיפות וידאו וניתח את היריבות עד הפרט האחרון. זה בטח עוזר לו בנבחרת. הוא כל הזמן מנסה לחדש".
אבל עם הכבוד לטקטיקה, הדבר החשוב שפייג' עשה בוויילס הוא לשמור על גארת' בייל, להקפיד לרומם את רוחו אחרי שעונה שלמה הוא בקושי שיחק בריאל מדריד. פייג' עשה הכל כדי לגונן על הכוכב שלו, ואין ראיון בו הוא לא משבח את היכולת והגישה של הכוכב, שכרגע נמצא בלי קבוצה.
כשב"מארקה" כינו את בייל "פרזיט", פייג' התרעם: "אני המום מהכינוי הזה. אני מכיר את גארת' ואנשים לא מודעים למה שהוא עושה מחוץ למגרש, הוא תורם הרבה כסף לבתי חולים. הרבה יותר משחקנים אחרים במעמדו. והוא לא מקבל קרדיט על זה, כי הוא מצניע את זה. הכינוי פרזיט מרתיח אותי. זה לא הקפטן שאנחנו מכירים, שמייצג את וויילס בגאווה".
4 צפייה בגלריה
רוב פייג' ובייל
רוב פייג' ובייל
רוב פייג' ובייל. מערכת יחסים מיוחדת
(צילום: AFP)
כשבייל מגיע לנבחרת, הוא נותן את הכל, מה שאולי אי אפשר להגיד על השנה האחרונה שלו בריאל מדריד. קרלו אנצ'לוטי מחק אותו מהרוטציה, וכנראה מסיבות מקצועיות בלבד. אבל בנבחרת? ב"נבחרת כולם חברים שלי, זה כמו לשחק עם החבר'ה בשכונה", אמר. וזה הרבה בזכות פייג': "באסיפות הקבוצתיות אני משתדל להזכיר להם את החברות ביניהם, את העובדה שהם אוהבים לשחק אחד עם השני. אני אומר להם 'תחייכו במשחק כמו באימונים'". זה עבד.

בסוף גיגס שיחרר

הכוכב אף התבטא בצורה די ברורה לגבי מי צריך להיות במונדיאל: "פייג' הוא המאמן שלנו, והוא צריך להיות המאמן בטווח הארוך. אין שאלה בכלל. לא בחדר ההלבשה ולא אצל האוהדים. הוא עשה עבודה מדהימה תחת נסיבות לא קלות, ולכל השחקנים יש מערכת יחסים טובה איתו".
למרות שכל וויילס הייתה בטוחה כי רוב פייג' יאמן במונדיאל בקטאר, וכולם כבר שכחו מפרשת גיגס. הוא עדיין היה רשום כמאמן הנבחרת, והיה חשש בקרב התקשורת והאוהדים כי הוא ההשעיה תסתיים דווקא במונדיאל.
4 צפייה בגלריה
רוב פייג'
רוב פייג'
היו פחד מקאמבק של גיגס, אבל פייג' נשאר
(צילום: גטי אימג'ס)
"גיגס השאיר את הנבחרת במצב של אי ודאות המון זמן, הוא היה יכול להתפטר בנובמבר 2020 כנעצר לראשונה או כשהוגש נגדו כתב אישום באפריל 2021, אבל החליט שלא. ברור שדחיית תאריך המשפט לא הייתה באשמתו, אבל הוא נהג בחוסר אחריות כלפי הנבחרת", נכתב באתר הוולשי "דיי ספורט". "הדבר הזה עלול לפגוע במורשת שלו".
אוהדי וויילס נשמו לרווחה אחרי שגיגס התפטר (או פוטר בהסכמה) וממש חגגו ברשתות החברתיות. הם לא רצו את ראיין גיגס, הם מאוהבים במישהו אחר עכשיו. ב"פייג'י", האיש שהביא אותם למונדיאל לראשונה מאז 1958.
פורסם לראשונה: 08:04, 25.06.22