בעוד כשבוע תיפתח אליפות אירופה בהתעמלות מכשירים, והיום (חמישי) נערך אימון פתוח לתקשורת, רגע לפני ההמראה למינכן. מתכונת התחרות השנה היא קבוצתית, כך שאין גמרים אישיים בקרב-רב. במוקד תשומת לב יהיה מן הסתם האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע ארטיום דולגופיאט, שעובר בימים אלה תהליך מואץ להחלמה מלאה מפציעה בכף הרגל. "תחרות ראשונה מאז האולימפיאדה בטוקיו, וזה מרגש אותי. קשה לי עדיין בגלל הפציעה, ותרגיל הקרקע הוא הכי קשה מבחינה פיזית. התחלתי לחזור בימים האלה להתאמן בתרגיל הזה יחד עם עוד שלושה מכשירים. אני מתעייף ברמות שאי אפשר לדמיין, אבל מקווה שבתחרות אהיה רענן יותר".
"זה התחיל בכאבים, ואז היו יומיים שכבר הרגיש לי שהרגל במצב יותר טוב. פתאום עליתי לתרגיל והרגשתי זיצים כואבים באמצע שלו. אני אף פעם לא עוצר באמצע תרגיל, אבל הפעם הבנתי שמשהו שם לא טוב", מרחיב האלוף האולימפי על התגלגלות האירועים שכמעט מנעה ממנו השתתפות באליפות היבשתית. "זכרתי משהו דומה שקרה לי לפני ארבע שנים, ושהייתי אז צריך לנוח חודשיים וחצי. הבנתי שזה משהו לא טוב, עצרתי- ומזל שכך. עשיתי צילום ישר, התחלנו לטפל, הרבה טיפולים. הרגל מעט מציקה".
3 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות
נבחרת ההתעמלות
נבחרת ההתעמלות
(צילום: יאיר שגיא)

דולגופיאט יודע שפציעה בזמן קריטי שכזה היא משמעותית ומספר: "יש לה השפעה ישירה על התחרות כי לא היה לי זמן להתכונן. התחלתי לקפוץ לפני שבועיים ברמה בסיסית, לבדוק איך הרגל. לקפוץ ממש התחלתי רק השבוע. אני יודע שיש לי עוד שבוע להתכונן, אבל זה קצת מפחיד. מאוד מפחיד שיכול לקרות משהו בכל דקה ושנייה, אבל אני אופטימי ועושים הכל כדי שזה לא יקרה".
על התחרות הקבוצתית והעובדה שיתחרה בעוד מכשירים אמר: "המטרה שלנו באליפות אירופה היא להיכנס ל-13 הקבוצות הראשונות. אתחרה בחמישה מכשירים, שזה כמעט כולם. אני לא ברמה של אולימפיאדה, אבל מקווה שאעמוד בעומס ואדע להתחרות בעוד מכשירים".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
(צילום: יאיר שגיא)
השבוע ציין המתעמל שנה למדליית הזהב שלו בסטורי מקורי באינסטגרם, בו הוא תחילה מדליק נר עם הספרה 1 על קאפקייק ואז מניע בעדינות את מדליית הזהב שלו, כאילו הייתה תינוקת. הוא צוחק כשנשאל על כך ומשיב: "השנה הזו עברה ממש מהר ופתאום כשהבנתי שעברה שנה חשבתי: 'ואו, זה מרגיש כמו חודש'." ודבר נוסף שקרה בשנה הזו היא פרישתו של אלכס שטילוב, שהיה חלק גדול בנבחרת יחד עם דולגופיאט והיעדרו של חברו, סגן אלוף אירופה משנת 2019 אנדריי מדבדב בגלל פציעה. "אני מרגיש הכי בוגר הפעם, וזה כיף".
אליפות אירופה תיערך השנה בסימן 50 שנה לאותה עיר שאירחה את המשחקים האולימפיים ב-1972, הזכורים לרעה בגלל רצח י"א מינכן. "אני מנסה פחות לחשוב על זה, אבל סרגיי וייסבורג ואני נטוס בספטמבר שוב למינכן לטקס שיהיה בעיר. זה כן מפחיד קצת המחשבה לחזור לשם".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
סרגיי וייסבורג
(צילום: יאיר שגיא)
וייסבורג, שמלווה את האלוף האולימפי, יודע גם הוא שעלייה על הפודיום היא בונוס להתחשב בסיטואציה. "אני מקווה שבשבוע שנשאר ארטיום יתאושש. יש לו כוח להוכיח שהוא עדיין ראשון גם באירופה וגם בעולם, אבל לא נעשה תרגיל חזק. את זה נשמור לאליפות העולם שתיערך בעוד חודשיים בליברפול".
"המטרה הראשונה להיכנס עם הקבוצה לטופ ל-13 ולגמר, כך שנקבל כרטיס לאליפות העולם כקבוצה. גם מדבדב פצוע ולא הספיק להחלים עד הסוף. אני מקווה שבקבוצתי באליפות העולם הוא יהיה איתנו", מספר מאמן הנבחרת על הציפיות מהתחרות הראשונה לעונה. "התחלנו את ההכנות לפריז 2024. האם ניכנס למשחקים כנבחרת? אפילו אם נהיה הכי אופטימיים אני לא חושב שזה ריאלי. אנחנו רק בתחילת הדרך בקבוצתי".